  • 1. Data: 2002-11-25 17:44:23
    Temat: Lukas i Swift?
    Od: "Kuba" <s...@i...p.lodz.pl>

    Jak to jest z przelewami z zagranicy do Lukas Bank?
    Podobno Lukas nie ma Swifta tylko jego posrednikiem jest reiffeisen?
    Widziałem, ze wiąze sie to z kosmicznymi prowizjami typu 100 - 300 PLN
    czy to prawda?
    czy to sie zmieni?

  • 2. Data: 2002-11-25 18:06:35
    Temat: Re: Lukas i Swift?
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:artne1$f4k$1@news.tpi.pl, Kuba wrote:
> [...]
    > Podobno Lukas nie ma Swifta tylko jego posrednikiem jest reiffeisen?
    > Widziałem, ze wiąze sie to z kosmicznymi prowizjami typu 100 - 300 PLN

    Podaję Ci odpowiedź, jaką otrzymałem z Lukasa info@ 18 Marca 2002:

    Odpowiedź:
    Są dwie drogi jakimi klient w Polsce może otrzymać pieniądze z zagranicy:

    Jedna to bank wysyłający ma korespondenta w Polsce i wysyła przez niego
    pieniądze. Należy informować
    klientów, że wpłacając na swoje konto w LB za granicą muszą w banku zgłosić
    ten fakt "chcę wpłacić
    pieniądze na konto banku w Polsce nr..., czy państwa bank ma korespondenta w
    Polsce...itd"

    Druga to klient wskazuje w poleceniu wypłaty za granicę korespondenta
    naszego banku a jest nim
    RAIFFEISEN CENTROBANK S.A. Centrala w Warszawie ul. Nowodworska 50 00-695
    Warszawa, telefon (022)
    657-46-00, 622-30-30, 625-04-40.

    Powienien być Pan świadomy, że taka operacja jest kosztowna i długotrwała bo
    każdy bank, który
    uczestniczy w łańcuszku pobierze prowizję. LUKAS Bank

  • 3. Data: 2002-11-25 22:16:52
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Druga to klient wskazuje w poleceniu wypłaty za granicę korespondenta
    > naszego banku a jest nim
    > RAIFFEISEN CENTROBANK S.A. Centrala w Warszawie ul. Nowodworska 50 00-695

    Dziwne to jakieś, bo chyba banki nie pozwalają nadawcy mieszać się do wyboru
    korespondenta.
    Inna sprawa, że kiedyś przyuważyłem opisaną metodę płatności na stronach
    firm
    litewskich - chyba mają konta w bankach, które nie uczestniczą w SWIFT,
    a przynajmniej tak to sobie tłumaczyłem.

    A to z całą pewnością ;-)

    Pix

  • 4. Data: 2002-11-26 00:00:42
    Od: s...@p...onet.pl

    > Widziałem, ze wiąze sie to z kosmicznymi prowizjami typu 100 - 300 PLN

    Takie prowizje są możliwe przy bardzo duzych kwotach, żadkich walutach
    rozliczeniowych(łańcuszek banków).
    Dodatkowo, nadawca/odbiorca może pokryć koszty (np.pół na pół).

    cześć

  • 5. Data: 2002-11-26 00:02:24
    Od: s...@p...onet.pl

    > Dziwne to jakieś, bo chyba banki nie pozwalają nadawcy mieszać się do wyboru
    > korespondenta.

    Zależy od banku. Generalnie jest to możliwe.

    cześć

  • 6. Data: 2002-11-26 09:30:12
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Zależy od banku. Generalnie jest to możliwe.

    Technicznie to pewnie tak.
    Ale jest jakis polski bank umożliwia określenie drogi przelewu ?
    Pytałem kiedys w kilku i wszędzie odpowiedzi odmowne.

    Pix

  • 7. Data: 2002-11-26 10:03:43
    Od: Przemyslaw Kowalczyk <p...@e...com.pl>

    pix wrote:

    > Technicznie to pewnie tak.
    > Ale jest jakis polski bank umożliwia określenie drogi przelewu ?
    > Pytałem kiedys w kilku i wszędzie odpowiedzi odmowne.

    BZWBK przy przelewie z USA. Była lista bodaj 3 banków do wyboru.

    pozdrawiam
    przem

  • 8. Data: 2002-11-26 11:34:16
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kowalczyk" <p...@e...com.pl>
    napisał w wiadomości news:arvgpc$aq9$1@szmaragd.futuro.pl...

    > BZWBK przy przelewie z USA. Była lista bodaj 3 banków do wyboru.

    Ta. Tam już przelewy zagraniczne przerabiałem. Od 89 dolarów do Szwecji
    pobrali 17 dolarów opłat. Przelew Swiftem poszedł przez CitiBank w Stanach.
    Dziękuję temu Bankowi.
    Brakującą kwotę wysłałem w papierkach listem wartościowym i wyszło
    najtaniej. Zresztą to chyba najtańsza metoda wysyłania pieniędzy za i zza
    granicy.

    Piotrek