  • 1. Data: 2006-05-26 09:32:16
    Temat: wczesniejsza splata kredytu
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

    Witam
    zaluzmy ze mam kredyt 287000 na 3,5% na 35 lat. raty rowne a rata miesieczna wynosi
    1186,14 /kozystam z kalkulatora expandera/
    splacam ten kredyt przez pierwsze 12 miesiecy i na koniec roku mam jeszcze dodatkowe
    25000 ktore postanawiam splacic jednorazowo.
    Pytanie jest co sie stanie z moja rata? zmaleje ? a moze zostane taka sama ale
    zmniejszy sie ilosc lat?

    czy ktos z grupowiczow moze mi wyjasnic jak to policzyc ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-26 09:57:29
    Temat: Re: wczesniejsza splata kredytu
    Od: "Tomasz J" <t...@g...net!!!>

    Mariusz wrote:
> [...]
    > dodatkowe 25000 ktore postanawiam splacic jednorazowo. Pytanie jest
    > co sie stanie z moja rata? zmaleje ? a moze zostane taka sama ale

    opcje sa zwykle 2, albo sie zmniejszy ilosc rat i nastapi korekta jej
    wielkosci (w zaleznosci od tego o ile bedziesz chcial skrocic okres
    kredytowania), albo zmniejszy sie tylko wielkosc raty (w bph pierwsza opcja
    wymaga podpisania i oplacenia aneksu, druga jest obecnie za free - pod
    warunkiem ze w ciagu pierwszych 3lat nie splaci sie wiecej niz 50% kwoty
    kredytu)

    niestety nie mam pojecia jak ci to wyliczyc przy racie rownej - ale bede
    sledzil watek i chetnie sie dowiem :)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2006-05-26 10:00:22
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Mariusz wrote:

> [...]
    zmniejszy sie ilosc lat?
    > czy ktos z grupowiczow moze mi wyjasnic jak to policzyc ?

    Zależy od banku. Prawdopodobnie okres kredytowania się nie zmieni, a
    rata zmaleje bo płacisz mniejsze odsetki bo zmniejszyłeś kapitał kredytu.

    Karol

  • 4. Data: 2006-05-26 10:05:40
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Tomasz J wrote:

    > niestety nie mam pojecia jak ci to wyliczyc przy racie rownej - ale bede
    > sledzil watek i chetnie sie dowiem :)

    Weź pierwsze 12 rat i zsumuj ich części kapitałowe. Odejmij je od kwoty
    kredytu. Odejmij jeszcze te 25000 nadpłaty. Policz raty dla kredytu w
    wyliczonej kwocie na 34 lata.

    Karol

  • 5. Data: 2006-05-26 10:11:39
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

    > Weź pierwsze 12 rat i zsumuj ich części kapitałowe. Odejmij je od kwoty
    > kredytu. Odejmij jeszcze te 25000 nadpłaty. Policz raty dla kredytu w
    > wyliczonej kwocie na 34 lata.

    wielkie dzieki :)

    tez myslalem zeby to w ten sposob policzyc ale nie bylem pewny czy to tak wlasnie
    dziala :)

  • 6. Data: 2006-05-26 10:12:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    Mariusz napisał(a):

    > wielkie dzieki :)
    >
    > tez myslalem zeby to w ten sposob policzyc ale nie bylem pewny czy to tak wlasnie
    dziala :)

    A czy nie zależy to również od umowy z Bankiem? Kilka lat temu w PKO BP
    nadpłata w pierwszej kolejności spłacała odsetki, o dopiero reszta z
    nadpłaty spłacała kapitał.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2006-05-26 10:12:44
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Mariusz porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > splacic jednorazowo.
    > Pytanie jest co sie stanie z moja rata? zmaleje ? a moze zostane taka sama
    Zalezy od banku i od Ciebie.
    Generalnie mozliwe sa obydwie opcje. Przy czym jesli druga (skrocenie
    okresu kredytowania) to raczej zawsze wiaze sie to z aneksem do umowy
    (cena od 50 do 200zl - zaleznie od banku).
    Niektore banki pozwalaja wybrac z ktorej opcji korzysatasz, niektore
    narzucaja same (czasami w zaleznosci od wielkosci splacanej kwoty)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2006-05-26 10:13:03
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    Mariusz wrote:
> [...]
    > dodatkowe 25000 ktore postanawiam splacic jednorazowo. Pytanie jest
    > co sie stanie z moja rata? zmaleje ? a moze zostane taka sama ale

    A co masz napisane na ten temat w umowie?

    kursor

  • 9. Data: 2006-05-26 10:29:53
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Pete wrote:

    > A czy nie zależy to również od umowy z Bankiem? Kilka lat temu w PKO BP
    > nadpłata w pierwszej kolejności spłacała odsetki, o dopiero reszta z
    > nadpłaty spłacała kapitał.

    Zależy :) Dlatego przed taką operacją koniecznie trzeba się upewnić że
    nadpłata będzie zaksięgowana tam gdzie trzeba.

    Karol

  • 10. Data: 2006-05-26 10:30:29
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

    > A co masz napisane na ten temat w umowie?

    nie mam umowy- sytuacja hipotetyczna :)