  • 81. Data: 2016-06-28 10:13:10
    Temat: Re: szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 11:19:40 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer
    napisał:

    > Biorąc pod uwagę np. 500+ - są pewne pozytywne aspekty tego,
    > pracodawcy żerujący na najniższych możliwych stawkach (np.
    > w gastronomii) będą musieli je podnieść, inaczej nie znajdą
    > chętnych do pracy.

    Rozdawanie kasy staje sie ostatnio modne na swiecie (Z wykatkiem Szwajcarii ale
    hn..ich na to stac;)
    Rozdawanie kasy akurat tym ktorzy maja dzieci wydaje sie i tak najrozsadniejsze.
    Najlepiej by bylo to mega proste i tanie, mozna nawet kombinowac by w zamian przyciac
    inne zasilki, ewentulnie ograniczyc tylko do najmlodszych dzieci np. do 8 roku zycia.

    w Polsce kasa z 500+ ma szanse wesprzec najbiedniejsze tereny.
    Tam gdzie nie ma duzo pracy (a zwlaszcza blisko) a ludzie wydadza te srodki lokalnie,
    "u sasiada" bo nikt nie bedzie jechal na zakupy kilkadziesiat kilometrow do
    hipermarketu.
    Jesli ktorys z rodzicow przy okazji zrezygnuje z jakiej pracy za minimalna krajowa
    (lub mniej - na czarno/inne umowy) i to z dlugim dojazdem samochodem (bo komunikacja
    publiczna po wioskach jest slaba, pozno-wieczorna nie istnieje)
    to tez w sumie dobrze - i tak wydawal wiekszosc na dojazdy. Z punktu widzenia kraju
    cenniejsze jest by lepiej wychowal dzieci.

  • 82. Data: 2016-06-28 10:14:18
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-06-28 o 07:48, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Wiesz, nie należy przeginać w żadną stronę. Co do życia
    > codziennego i definicji bułek oczywiście racja, ale w dyskusji
    > warto pewne aksjomaty ustalić.

    Dlatego jeżeli nie rozumie się jakiegoś pojęcia, to zagląda się do
    słownika, a nie do cudzej głowy.
    Gdybym pisząc "nacjonalizm" miał na myśli co innego niż "nacjonalizm" to
    bym to napisał na samym początku - żeby nie było nieporozumień.
    Skoro nie napisałem, to widocznie pisząc "nacjonalizm" miałem na myśli
    "nacjonalizm"... :)

    > 'Niektórzy ludzie myślą z początku, że jestem niezbyt
    > rozgarnięty i nie rozumiem problemu, bo zadaję te
    > wszystkie ,,durne" pytania: ,,Chodzi o katodę dodatnią
    > czy ujemną? Czy anion jest w tę stronę, czy w drugą?"'
    > https://pl.scribd.com/doc/12799218/Richard-P-Feynman
    -Pan-raczy-%C5%BCartowa%C4%87)
    > :-)
    >
    > Na przykład na pozornie "oczywiste" pytanie
    > "Czy człowiek pochodzi od małpy?" żadna sensowna
    > odpowiedź nie jest możliwa bez zdefiniowania, co autor
    > rozumie przez "człowiek", "małpa", "pochodzi" :-)

    Jest możliwa. I jest sensowna.
    Wystarczy wiedzieć skąd wzięło się to pytanie :)
    Najpierw kreacjoniści "wymyślili" to pytanie w celu wykpienia teorii
    ewolucji (i z braku jej zrozumienia), a teraz (aż do dzisiaj...) sami z
    tym pytaniem polemizują.
    W skrócie: nikt (przytomny) nigdy nie twierdził, że człowiek pochodzi od
    małpy i nigdy takie stwierdzenie nie było częścią teorii Darwina.

    Najśmieszniejsze, że obalacze (czyli kreacjoniści) domagają się dowodu
    na potwierdzenie teorii Darwina w postaci dowodu na pochodzenie
    człowieka od małpy.
    Skoro takiego dowodu nie ma, to znaczy, że teoria Darwina jest błędna...
    Pokrętne myślenie, ale na niektórych działa.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 83. Data: 2016-06-28 10:15:42
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 17:53:47 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

    > Ostatnio, jak nacjonaliści i faszyści przejęli władzę, to też nie za
    > bardzo było co zbierać.

    Ludzie przestali wierzyc ze PiS to faszysci i (zli)nacjonalisci.
    Co z reszta nigdy nie bylo prawda - daleko im do skrajnosci.

  • 84. Data: 2016-06-28 10:19:20
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 15:25:02 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Gdy Donbas i Krym chcą wyjść -- jest wojna światowa, choćby gospodarcza,
    > ale gdy GB chce wyjść lub Szkocja chce opuścić -- wola narodu jest święta.

    Problem tez w tym, ze nie ma wiarygodnych danych ile % Donbasu i Krymu faktycznie
    chce wyjsc, byly tez oskarzenia o napietnowanie tych co nie chca (np. tatarzy
    krymscy).

    Po drugie przeciez donbas i Krym nie probowaly wyjsc metoda pokojowa.
    "zielone ludziki" nie pojawili sie tam by rozdawac ulotki.

    Jednak w uczciwosc referendum w UK wierze bardziej niz na wschodzie Ukrainy....

  • 85. Data: 2016-06-28 10:23:50
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-06-28 o 07:39, Liwiusz pisze:

    > Najciekawszych rzeczy na świecie na pewno nie będziesz w stanie napisać,
    > ale wystarczy jakieś minimum ciekawości i sensowności, a tu tego
    > zabrakło, tylko jakieś wyzwiska i megalomaństwo.

    Jedyne wyzwisko jakie użyłem wobec ciebie to "leniuszku" :):)
    Zapomniałeś zdefiniować "megalomaństwo", więc nie bardzo wiem "o czym ty
    do mnie rozmawiasz".(*)

    Pozdrawiam
    Piotr

    (*) to cytat z filmu - na wszelki wypadek wyjaśniam, bo zaraz znowu
    jakiś purysta językowy dostanie ślinotoku.

  • 86. Data: 2016-06-28 10:34:34
    Temat: Re: [OT]: liberalne pomysły
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/28/2016 05:03 PM, Krzysiek wrote:

    > Natomiast liberalne podejscie do opieki zdrowotnej jest
    > antyspoleczne

    Ale co to w ogóle za pojęcie? "liberalne podejście do opieki
    zdrowotnej"? Przecież to można zinterpretować na tyle sposobów, że
    dalsza dyskusja będzie jedynie biciem piany.

    > (powinno byc tak, ze...zdrowi placa za leczenie chorych
    > a nie odwrotnie,

    Przecież tak się dzieje niemal na całym świecie. Naprawdę jest jakiś
    kraj, gdzie leczy się zdrowych, i jeszcze płacą za to chorzy?

    No ale może nie zrozumiałem tego koszmarka językowego :)

    > kazdy w formie jakiejs skladki zaleznej od wysokosci
    > dochodow czyli wystarczy wliczyc ja w podatek dochodowy) - bo
    > choroby nie sa przewidywalne a koszty wyleczenia niektorych sa bardzo
    > wysokie. (moge ewentualnie zrozumiec pobieranie odplat od
    > najprostszych, tanich procedur, typu wizyta u lekarza rodzinnego etc;
    > aczkolwiek wtedy ryzykuje ze ludzie zaczna bardziej zaniedbywac
    > kontrole stanu swojego zdrowia)

    Podobnie jest to rozwiązane w wielu tzw. liberalnych krajach.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 87. Data: 2016-06-28 10:37:34
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.06.2016 Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał/a:

    > Jest możliwa. I jest sensowna.

    Bez definicji: nie jest.

    > W skrócie: nikt (przytomny) nigdy nie twierdził, że człowiek pochodzi od
    > małpy i nigdy takie stwierdzenie nie było częścią teorii Darwina.

    Zależy przede wszystkim, co rozumieć przez "człowiek" i "małpa".
    Jeśli przez "człowiek" rozumiemy współczesny gatunek homo sapiens
    sapiens to owszem, odpowiedź brzmi NIE. Takoż, jeśli przez "małpa"
    rozumiemy jakikolwiek żyjący współcześnie gatunek naczelnych
    (poza samym homo sapiens rzecz jasna).

    Ale, jeśli przez "człowiek" rozumieć wymarły gatunek rodzaju
    Homo (np. Homo habilis), a przez "małpę" jego wymarłego protoplastę
    (zapewne "południową małpę"- australopiteka) to zdanie jest
    jak najbardziej prawdziwe. Po prostu w ramach taksonomii
    gdzieś trzeba tę granicę postawić i zaklasyfikować dany
    gatunek albo jako "pithecus" (małpa) albo "homo" (człowiek) :-)

    Dla gimnastyki umysłowej możesz się jeszcze
    zastanowić, dlaczego podobne twierdzenie
    "Człowiek żył w tym samym czasie co dinozaury"
    jest jak najbardziej... prawdziwe :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 88. Data: 2016-06-28 11:15:47
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-06-28 o 10:37, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Bez definicji: nie jest.

    > Zależy przede wszystkim, co rozumieć przez "człowiek" i "małpa".
    > Jeśli przez "człowiek" rozumiemy współczesny gatunek homo sapiens
    > sapiens to owszem, odpowiedź brzmi NIE.

    Nie zrozumieliśmy się :)
    Tak właśnie należy to pytanie czytać, bo istotą tego pytania było
    "człowiek współczesny".
    Taki, a nie inny, był (i jest) cel tego pytania: prześmiewczy i
    wykpiwający teorię Darwina.

> [...]
    > Homo (np. Homo habilis), a przez "małpę" jego wymarłego protoplastę
    > (zapewne "południową małpę"- australopiteka) to zdanie jest

    Zdania w tej kwestii są podzielone ;) A i nauka nie stoi w miejscu.
    Zresztą, gdyby pytanie miało na celu merytoryczną dyskusję, wtedy
    brzmiałoby inaczej :) A nie brzmi inaczej, celowo, z powodów jak wyżej.

    > Dla gimnastyki umysłowej możesz się jeszcze
    > zastanowić,

    Nie przeginaj ;)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 89. Data: 2016-06-28 11:46:41
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.06.2016 Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał/a:

    > Nie zrozumieliśmy się :)

    No właśnie.

    > Tak właśnie należy to pytanie czytać, bo istotą tego pytania było
    > "człowiek współczesny".

    Tak, "należy". Ktoś inny rozumie inaczej i co mu Pan zrobisz?

    Dlatego właśnie ważne jest, by dyskutować o tym samym
    i stąd też prośba o definicję wcale nie musi być taka
    głupia (bo przecież "wszyscy wiedzą").
    Zwykle właśnie ci wszyscy "wiedzą źle" :-)

    > Nie przeginaj ;)

    No co, przecież wszyscy "wiedzą", co to dinozaury,
    nieprawdaż? :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 90. Data: 2016-06-28 12:33:14
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-06-28 o 10:15, Krzysiek pisze:

    > Ludzie przestali wierzyc ze PiS to faszysci

    Gorzej. Nigdy nie wierzyli :)
    Niestety, ale sympatyzują z faszyzującymi ugrupowaniami (albo te
    ugrupowania z PiSem...), budują własne bojówki. Można znaleźć więcej
    symptomów.

    > i (zli)nacjonalisci.

    A są "dobrzy" nacjonaliści? :)

    > Co z reszta nigdy nie bylo prawda - daleko im do skrajnosci.

    Nie aż tak daleko.
    Owszem, mają również inne cechy oprócz nacjonalizmu, które rozmywają
    takie postrzeganie.
    Politycy teraz sami nie wiedzą czego chcą. Z jednej strony widzą, że
    tracą wpływ (w sensie: tracą władzę) na sprawy lokalne, państwowe, a z
    drugiej, zdają sobie sprawę, że izolacja ekonomiczna po prostu się nie
    opłaca.

    Stanęli przed dylematem: ekonomiczne samobójstwo (ale utrzymanie władzy)
    poprzez powrót do państw narodowych, albo większa integracja.
    A elektorat kapryśny, więc się tak miotają i próbują pogodzić "prawdziwy
    patriotyzm" z "kapitałem bez granic".
    Nacjonalizm się skompromitował, wiemy jak to się skończyło, więc z
    niepokojem możemy obserwować jak daleko się posuną, byleby tylko władzę
    utrzymać...

    Ciekawe kiedy zaatakują gniazdo os (banki), i który będzie pierwszy :)

    Pozdrawiam
    Piotr