  • 71. Data: 2016-06-28 00:05:50
    Temat: Re: szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kviat" 577160a9$0$15190$6...@n...neostrada.pl

    > Ale moja definicja "nacjonalizmu" i "faszyzmu" nie różni
    > się od przyjętej, słownikowej, encyklopedycznej... Nie rozumiem, mam na siłę
    wymyślać swoją?

    Na polszczyźnie kiedyś ludzie dyskutowali o języku
    polskim -- choć mogli linkować. ;) Nie mam nic
    przeciwko linkowaniu (wręcz przeciwnie) ale nie
    można uczyć się życia jedynie ze słowników.

    > Co mam jeszcze zrobić? Stanąć na rękach?

    > Mam poprzestawiać szyk zdań? Słów w zdaniach?
    > I to zmieni znaczenie tych pojęć?

    > Tego to już kompletnie nie rozumiem... Dlaczego muszę?

    IMO nie musisz. :)

    > Ja zgadzam się z tymi, które są...

    ...które ulegają ciągłym zmianom środowiskowym.

    > Przecież już zaprezentowałem, co raczyłeś wyciąć, że zgadzam się z tymi przyjętymi.

    > Ty się nie zgadzasz?

    Bywa, że zgadzam.
    Definicje słownikowe są krótkie -- aby słownik wiele pomieścił.
    Potrzebują opracowań -- bywa, że bardzo obszernych.

    Weźmy encyklopedyczny przepis na bombę atomową. :)
    Łatwy, zrozumiały w 100% -- ale bezużyteczny. :)

    > Jest powszechnie dostępny :>

    > Masz prawo, przecież tego nie neguję.
    > A te, które są, nie pasują? Mi pasują...

    > Ja pierdziu... No i po co się czepiasz? Mam się teraz tłumaczyć?

    [może tłumaczyć się później]

    > Widzę, że i na "lewicę" masz własną definicję.
    > Mają bardzo specyficzne rozumienie równości i sprawiedliwości, ochrony środowiska,
    pacyfizmu, równouprawnienia kobiet, o
    > tolerancji dla mniejszości i rozdziale państwa od kościoła nie wspominając...

    Nawet nie wiem, czym jest tolerancja w tym kontekście.
    Ogólnie tolerancja -- to błąd. :) Bądź maksymalny błąd dozwolony.

    'Toleruję żonę' znaczy tyle co: 'jeszcze jej nie wypędzam'. ;)

    > To to wykaż i zgłoś do PWN poprawki, a nie, że to ja mam wymyślać swoje definicje,
    bo te Ci nie pasują.

    Choćby 'tolerancja' -- ma naprawdę różne znaczenia.
    Polityk uważa tolerancję za coś korzystnego, zaś
    mechanik -- za coś niekorzystnego, gdy kupuje część
    zapasową i za coś korzystnego, ;) coś reguluje. :)

    Giertych chyba uznał, że tolerancja nie jest czymś dobrym.

    Pewien teolog godzinami nawijał o tym, że Kościół nie jest tolerancyjny.
    Opowiadał naprawdę bardzo długo o tym, gdzie szukał słowa 'tolerancja'
    (niekoniecznie w mianowniku) -- bezskutecznie.

    Okazuje się, że ortodoksyjne Kościoły/Cerkwie/Zbory/itd. nie przepadają ;)
    za tolerancją i pełne są miłości. Nie ma tam miejsca dla tolerancji
    właśnie dlatego, że tolerancja to zezwolenie na istnienie zła, błędu,
    nieposłuszeństwa...

    Tolerancyjny ojciec -- przygląda się z ciekawością kilkuletniemu
    dziecku sięgającemu po fajki, alkohol czy dragi.

    Kochający -- uruchamia stosowne procesy, celem których jest
    sprowadzenie pociechy na dobrą drogę.

    > PAS.
    > Do takiego poziomu nie będę się zniżał.

    Do jakiego?

    I AHitler budował UE, i Napoleon Bonaparte, i wielu innych. ;)
    Czym był ZSRR? -- jeśli nie swoista unią?
    Unie personalne były znany od zarania dziejów,
    zaś unia realna pomiedzy Korona Królestwa Polskiego
    i Wielim Księstwem Litweskim (głownie obecną Białorusią)
    przetrwała ponad 200 lat i zakończyła sie rozbiorami.

    Gdyby NBonaparte nie gnał do Moskwy, lecz zachowywał
    się rozsądnie, RON przeżyłaby byc może kolejne wieki.

    A gdyby Polacy nie katolicyzowali Rosji -- być może RON sięgałaby do Japonii i Chin.
    :)

    Unia Lenina padła gdzieś na początku lat dwudziestych,
    Unia Stalina -- żyje do dzisiaj.

    > Pozdrawiam

    Ja także.

    > Piotr

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 72. Data: 2016-06-28 00:09:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Alf/red/" nkrqo9$nb2$...@n...news.atman.pl

    > I tak długo wytrzymałeś.

    To prawda -- długo trzymał się, choć nie miał nic ciekawego do powiedzenia. ;)

    -=-

    AHitler był złym człowiekiem? Pomyśl, kim byli dawni (nawet średniowieczni)
    wojownicy -- wyrzynający w pień zdobytą ludność zgodnie z prawem. Wyrzynający
    w pień, gwałcący, zmuszający zdobytą ludność do nadludzkiej pracy...

    Obecnie w Norwegii nawet zbrodniarz w więzieniu ma swoje prawa. :)

    Świat zmienia się.

    AHitler był zbrodniarzem? A kim byli sędziowie z nadania stalinowskiego?

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 73. Data: 2016-06-28 00:12:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" nks83o$otj$...@n...news.atman.pl

    > Weźmy encyklopedyczny przepis na bombę atomową. :)
    > Łatwy, zrozumiały w 100% -- ale bezużyteczny. :)

    Opis książkowy może zwierać sto stron. :)
    A pomimo tego -- jest nadal bezużyteczny. :)
    Gdybyś zobaczył dokumentację czegokolwiek, nabrałbyś szacunku do ludzkiego myślenia.
    :)

    -=-

    Kiedyś powiedziano mi, że odrzutowy silnik dwuprzepływowy składa się z miliona
    części.
    Dziś wiem, że tylko ;) z 35 tysięcy. :)

    Inna sprawa, że być może kiedyś tych części było więcej niż teraz. :)
    (ale na pewno nie aż 30 razy więcej)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 74. Data: 2016-06-28 00:17:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57714158$0$642$6...@n...neostrada.pl

    > A Ty znowu nie na temat.

    Przeprowadziłem atak prewencyjny, wiedzą co tym, że tez napiszesz coś OT. ;)

    > Zobacz chocby na aktualne mistrzowstwa europy - graja Polska, Niemcy, Rosja,
    > ale tez Anglia, Szkocja, Walia i Irlandia Polnocna.
    > No i Gibraltar :--)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 75. Data: 2016-06-28 00:46:26
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > "Alf/red/" nkrqo9$nb2$...@n...news.atman.pl

    > To prawda -- długo trzymał się, choć nie miał nic ciekawego do
    > powiedzenia. ;)

    Odjechałeś kompletnie i zacząłeś bredzić.
    Choćbym napisał o najciekawszej rzeczy na świecie nie jesteś w stanie
    tego zauważyć.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 76. Data: 2016-06-28 03:34:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kviat" 5771ad44$0$15195$6...@n...neostrada.pl

    > Odjechałeś kompletnie i zacząłeś bredzić.
    > Choćbym napisał o najciekawszej

    Linki są ciekawe zazwyczaj (co do zasady?) ;) jako uzupełnienie wypowiedzi. :)

    > rzeczy na świecie nie jesteś w stanie tego zauważyć.

    Rozmowa zaczyna się od definiowania liberalizmu i wykazania jego złych stron?...

    "z" 576fce00$0$650$6...@n...neostrada.pl

    > Bo te "elyty" które miały liberalne poglądy przez wiele lat pogardzały i poniżały
    ludzi mających odmienne zdanie w kwestiach
    > społecznych, gospodarczych, finansowach, politycznych.
    > Teraz gdy dostały kopniaka nagle się okazało że nie wszystko co mówiły było mądre,
    że nie wszystkie pomysły liberalne są dobre dla
    > państw na dorobku, że nie miały pomysłu na przyszłość i alienowały się od życia
    normalnych zjadaczy chleba.

    i przechodzi (następpnego dnia?) do definiowania faszyzmu itd.?

    "Kviat" 577130b2$0$662$6...@n...neostrada.pl

    > Znaczy co? Nie bardzo wiem czego ode mnie oczekujesz.
    > To samo co już wielokrotnie było opisywane, analizowane, recenzowane, można znaleźć
    w słownikach, jest powszechnie dostępne - mam
    > tu przepisać czy opisać własnymi słowami?

    > Mam od nowa zdefiniować te pojęcia? A ty zdecydujesz czy jest poprawniejsza od
    istniejących?
    > Albo inaczej, uważasz że te definicje są błędne, że moja będzie inna, lepsza?

    > Na prawdę, staram się zrozumieć o co prosisz... Możesz śmiało założyć, że zgadzam
    się z tymi, które istnieją.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 77. Data: 2016-06-28 07:39:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-28 o 00:46, Kviat pisze:

    > Odjechałeś kompletnie i zacząłeś bredzić.
    > Choćbym napisał o najciekawszej rzeczy na świecie nie jesteś w stanie
    > tego zauważyć.

    Najciekawszych rzeczy na świecie na pewno nie będziesz w stanie napisać,
    ale wystarczy jakieś minimum ciekawości i sensowności, a tu tego
    zabrakło, tylko jakieś wyzwiska i megalomaństwo.

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2016-06-28 07:48:54
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.06.2016 Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał/a:

    > Jak ty się z ludzi porozumiewasz? Jak za bułkę płacisz w sklepie to
    > sprzedawcę też pytasz o definicję "pieniądza", bo nie wiesz czy
    > sprzedawca prosi o zapłatę czy o drogę pyta?

    Wiesz, nie należy przeginać w żadną stronę. Co do życia
    codziennego i definicji bułek oczywiście racja, ale w dyskusji
    warto pewne aksjomaty ustalić.

    'Niektórzy ludzie myślą z początku, że jestem niezbyt
    rozgarnięty i nie rozumiem problemu, bo zadaję te
    wszystkie ,,durne" pytania: ,,Chodzi o katodę dodatnią
    czy ujemną? Czy anion jest w tę stronę, czy w drugą?"'
    https://pl.scribd.com/doc/12799218/Richard-P-Feynman
    -Pan-raczy-%C5%BCartowa%C4%87)
    :-)

    Na przykład na pozornie "oczywiste" pytanie
    "Czy człowiek pochodzi od małpy?" żadna sensowna
    odpowiedź nie jest możliwa bez zdefiniowania, co autor
    rozumie przez "człowiek", "małpa", "pochodzi" :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 79. Data: 2016-06-28 09:54:28
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 12:08:07 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Dlaczego "elyty"? Czy zaraz człowiek o liberalnych poglądach
    > musi być przez Ciebie ustawiany w pozycji negatywnej "elyty"?
    > Skąd potrzeba takiej retoryki?
    "elyta" to nie osoba o liberalnych pogladach tylko udajaca takie (np. PO 8 lat byli
    u wladzy nic liberalnego nie robiac, osobiscie uwqazam PiS za ...bardziej
    liberalny....)

    a w ogole dziwne (szkoda?) ze w Polsce nie ma partii liberalno-konserwatywnej

  • 80. Data: 2016-06-28 10:03:40
    Temat: Re: [OT]: liberalne pomysły
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 18:00:42 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski
    napisał:

    > Liberalizm jest OK:

    Diabel tkwi w szczegolach.
    Uwazam, ze sa sa dobre rzeczy i nie tak dobre.

    np:
    Liberalne podejscie do oszczedzania na emeryture jest ok (kazdy niech sam oszczedza
    wedlug wlasnego uznania) - bo emerytura to jest cos przewidywalnego

    Natomiast liberalne podejscie do opieki zdrowotnej jest antyspoleczne
    (powinno byc tak, ze...zdrowi placa za leczenie chorych a nie odwrotnie,
    kazdy w formie jakiejs skladki zaleznej od wysokosci dochodow czyli wystarczy wliczyc
    ja w podatek dochodowy) - bo choroby nie sa przewidywalne a koszty wyleczenia
    niektorych sa bardzo wysokie.
    (moge ewentualnie zrozumiec pobieranie odplat od najprostszych, tanich procedur, typu
    wizyta u lekarza rodzinnego etc; aczkolwiek wtedy ryzykuje ze ludzie zaczna bardziej
    zaniedbywac kontrole stanu swojego zdrowia)