  • 11. Data: 2017-04-24 11:47:01
    Temat: Re: sypka porzeczka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
    z wrote:

    >Ja bym chętnie poznał dane na temat tego ile jest takich rachunków w
    >bankach, gdzie ludzie są jedną wypłatę do tyłu zawsze - czyli mają
    >kredyt w
    >postaci dozwolonego debetu w koncie do wysokości prawie wypłaty. Maja
    >taki
    >jeden dzień w miesiącu, gdzie przychodzi wypłata i wówczas przez ten
    >jeden
    >dzień są delikatnie powyżej zera, a potem schodzą dzień po dniu do
    >wysokości
    >tego kredytu.

    Ale przeciez nie musi tak byc. Moga zaszalec w wakacje, splacac przez
    pol roku, potem odkladac, potem znow wydac ...

    >Interesuje mnie to dlatego, że banki muszą pobierać za to jakieś
    >opłaty -
    >nawet jeżeli nie odsetki, to pewnie jaką opłata roczna (za
    >uruchomienie)

    Bank jest od zarabiania.

    Mozesz sie pytac czemu karty kredytowe w GP sa za darmo.

    >No i wiadomo, że tak samo jak z grace period na KK, jest pewnie część
    >klientów która w umówionym czasie nie jest w stanie spłacić swoich
    >zobowiązań, to wówczas bank otrzymuje dodatkowo kasę z odsetek i
    >jeszcze
    >kiedyś było tak, że banki stosowały drogie monity (ale zdaje się, że
    >nadzór
    >już wytępi drogie monity).

    U nas, bo na swiecie to niekoniecznie.
    U nas kraj nienormalny, kredyty drogie, karty kredytowe w miare tanie.
    Na swiecie moze byc odwrotnie.
    I jak sie klient juz porzadnie zadluzy ... to mu sie podniesie odsetki
    na KK, bo wszak ryzyko wzroslo.

    J.

  • 12. Data: 2017-04-26 14:37:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    +

    > Zakazy są mało skuteczne. Każdy kto napotyka zakaz zaraz zaczyna
    > kombinować jak go obejść i najczęściej znajduje. Taka już cecha homo, w
    > końcu sapiens :) Lepiej jak państwo tworzy warunki do konkurowania.
    > Wtedy po prostu wybierasz prostą i zrozumiałą ofertę a reszta
    > kombinatorów dostaje w d...

    Jak patrzę na rynek operatorów telefonii komórkowej to dochodzę
    do wniosku że z tymi warunkami do konkurowania nie masz racji.
    Kilkanaście lat temu pierwszą umowę miałem na jednej kartce.
    Teraz dostaje spory plik kartek od razu z teczką.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2017-04-26 15:10:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-26 o 14:37, RadoslawF pisze:
> [...]
    > Kilkanaście lat temu pierwszą umowę miałem na jednej kartce.
    > Teraz dostaje spory plik kartek od razu z teczką.

    Popatrz na czechów. Oni mają 3 operatorów, pojedyncze kartki i nawet
    zwrot 'polskie ceny' dla usług GSM.
    np T-mobile.cz - no limit + 4GB - 800CZK czyli ok 110PLN.
    Internet 10GB - 500CZK czyli 80PLN

    :D

    --
    Pete

  • 14. Data: 2017-04-26 16:51:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Kilkanaście lat temu pierwszą umowę miałem na jednej kartce.
    > Teraz dostaje spory plik kartek od razu z teczką.

    Kiedys były jakies pakiety, minuty takie inne, smsmy płatne, bezpłatne.
    Teraz ostatnio zmieniałem rodzinna umowe.
    Spotkanie z przedstawicielem trwało 10 minut, 5 numerów plus internet
    domowy - 115zł netto i juz.
    Chyba jednak jest troche czytelniej.

    --
    Pozdrawia... Budzik