    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: sypka porzeczka
    Date: Mon, 24 Apr 2017 11:47:01 +0200

    Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
    z wrote:

    >Ja bym chętnie poznał dane na temat tego ile jest takich rachunków w
    >bankach, gdzie ludzie są jedną wypłatę do tyłu zawsze - czyli mają
    >kredyt w
    >postaci dozwolonego debetu w koncie do wysokości prawie wypłaty. Maja
    >taki
    >jeden dzień w miesiącu, gdzie przychodzi wypłata i wówczas przez ten
    >jeden
    >dzień są delikatnie powyżej zera, a potem schodzą dzień po dniu do
    >wysokości
    >tego kredytu.

    Ale przeciez nie musi tak byc. Moga zaszalec w wakacje, splacac przez
    pol roku, potem odkladac, potem znow wydac ...

    >Interesuje mnie to dlatego, że banki muszą pobierać za to jakieś
    >opłaty -
    >nawet jeżeli nie odsetki, to pewnie jaką opłata roczna (za
    >uruchomienie)

    Bank jest od zarabiania.

    Mozesz sie pytac czemu karty kredytowe w GP sa za darmo.

    >No i wiadomo, że tak samo jak z grace period na KK, jest pewnie część
    >klientów która w umówionym czasie nie jest w stanie spłacić swoich
    >zobowiązań, to wówczas bank otrzymuje dodatkowo kasę z odsetek i
    >jeszcze
    >kiedyś było tak, że banki stosowały drogie monity (ale zdaje się, że
    >nadzór
    >już wytępi drogie monity).

    U nas, bo na swiecie to niekoniecznie.
    U nas kraj nienormalny, kredyty drogie, karty kredytowe w miare tanie.
    Na swiecie moze byc odwrotnie.
    I jak sie klient juz porzadnie zadluzy ... to mu sie podniesie odsetki
    na KK, bo wszak ryzyko wzroslo.

    J.