  • 51. Data: 2004-03-28 18:47:24
    Temat: Re: sprzedawcy laptopow - nagminne zachowanie przy platnosci karta
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c47626$8vu$...@n...onet.pl,
    Rafal Urbanelis <r...@p...onet.pl>:
    > "gasper" <g...@p...com> wrote in message

    > chodzi o to, ze chce uniknac placenia przelewem

    "moi" nie chcieli przelewem - znizka byla tylko za gotówke

    --
    Robert

  • 52. Data: 2004-03-28 18:54:23
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 28 Mar 2004 20:38:32 +0200, w <c47626$8vu$1@news.onet.pl>, "Rafal
    Urbanelis" <r...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > chodzi o to, ze chce uniknac placenia przelewem, zeby nie okazalo sie za ja
    > im zaplace, a oni beda miali laptop minimalnie inny niz obiecywali i
    > bedziemy sie znowu przekonywac, szarpac a ja nie bede zadowolony z zakupu.
    > na kupno mam niewiele czasu, bo przyjezdzam z niemiec.
    > chcialbym dlatego placic karta.

    No to dogadaj się z nimi -- niech ci podniosą cenę o te 2,5% -- w czym
    problem??

  • 53. Data: 2004-03-28 18:56:22
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c47626$8vu$1@news.onet.pl...
    > na kupno mam niewiele czasu, bo przyjezdzam z niemiec.

    ROTFL - kup laptopa w Niemczech - bedzie taniej i z kartą nie bedzie
    problemu

    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2004-03-28 19:02:37
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:c47626$8vu$1@news.onet.pl...
    >
    > ROTFL - kup laptopa w Niemczech - bedzie taniej i z kartą nie bedzie
    > problemu

    no nie do konca ten ROTFL. zdziwisz sie pewnie:
    1) laptop idzie na firme zony zarejestrowana w PL, wiec to oznacza ze bedzie
    tanszy na koncu ok. 50% (po odliczeniu podatkow)
    2) przy tak slabej zlotowce roznice w cenach sa minimalne. zaleznie od
    sklepu i modelu w tej chwili DE jest tansze przecietnie o ok. 5% od PL, a
    czasem jest wrecz odwrotnie :-( - wszystko jesli chodzi o laptopy - rzecz
    jasna

    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 55. Data: 2004-03-28 19:03:50
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    Urbanelis" <r...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >No to dogadaj się z nimi -- niech ci podniosą cenę o te 2,5% -- w czym

    wiesz, nie pomyslalem!
    moze od razu poprosze zeby podniesli o 5%
    albo o 10%
    tak, o 10% bedzie "na okraglo"

    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 56. Data: 2004-03-28 19:18:06
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c477fb$9ad$1@news.onet.pl...
> [...]
    > czasem jest wrecz odwrotnie :-( - wszystko jesli chodzi o laptopy - rzecz

    e tam - sam pracuje w De i poprostu trzeba wiedzieć gdzie kupić - różnice
    mogą być nawet 30% - złotówka troche sie wzmocniła - a poza tym można kupic
    w sklepie, który zwraca Mwst. - i bedzie taniej o niemiecki vat
    a co do wrzucania laptopa w koszty to z uwagi na jego cene od razu odpiszesz
    tylko vat, a reszte niestety musisz amortyzowac co miesiąc
    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2004-03-28 19:24:38
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    odpiszesz
    > tylko vat, a reszte niestety musisz amortyzowac co miesiąc

    1) pisze do Ciebie te slowa z Bremen.
    2) Mwst nie dostane z powrotem bo mam w paszporcie wize niemiecka. (bez
    problemu dostaje za to polski VAT przy powrocie do Niemiec)
    3) nawet jesli trafie 30% roznicy - w co *bardzo* watpie - to i tak w PL
    jestem do przodu, bo na koniec roku odzyskamy 40% podatku i 22% VAT od razu

    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

    PS. jesli uwazasz, ze 30% roznicy o ktorych piszesz, jest realne (moze sie w
    koncu myle) - bardzo prosze o podanie sklepu w DE gdzie za Acera Travelmate
    serii 240/250 (15'' screen, 256 MB, HDD 40GB i DVD-RW i dwuletnia gwarancja)
    zaplace 5200 (cena polska z VAT) * 0,70 / 4,75 = 766 Euro
    jesli serio polecisz mi cos w tej cenie - to oleje PL i kupie naprawde w DE.

  • 58. Data: 2004-03-28 19:35:02
    Temat: Re: sprzedawcy laptopow - nagminne zachowanie przy platnosci karta [OT]
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > zaplace 5200 (cena polska z VAT) * 0,70 / 4,75 = 766 Euro
    > jesli serio polecisz mi cos w tej cenie - to oleje PL i kupie naprawde w

    powiem wiecej:
    jestem gotow isc o zaklad ze nie znajdziesz tego modelu w podanych przeze
    mnie parametrach ponizej 850 Euro.

    spis najtanszych e-sklepow na http://www.preissuchmaschine.de pokazuje
    najtanszego Acera Travelmate z DVD-RW za 945 Euro czyli niecale 15% taniej
    niz w zwyklym sklepie w PL.

    moge prosic o jakis adres popierajacy Twoje 30%? albo inne sugestie?
    dalej ROTFL?

    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 59. Data: 2004-03-28 19:50:24
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c478ok$1j4$1@news.onet.pl...
    > 1) pisze do Ciebie te slowa z Bremen.
    > 2) Mwst nie dostane z powrotem bo mam w paszporcie wize niemiecka. (bez
    > problemu dostaje za to polski VAT przy powrocie do Niemiec)

    to nie problem - zawsze mozna kogos poprosic o podbicie na granicy

    > 3) nawet jesli trafie 30% roznicy - w co *bardzo* watpie - to i tak w PL
    > jestem do przodu, bo na koniec roku odzyskamy 40% podatku i 22% VAT od
    razu

    jak uzyskasz te 40% z podatku?

  • 60. Data: 2004-03-28 19:59:45
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    > to nie problem - zawsze mozna kogos poprosic o podbicie na granicy

    jak???
    przeciez w czeku tax-free wpisuja numer paszportu. przechodzilem te
    procedure niejednokrotnie.

    > razu
    > jak uzyskasz te 40% z podatku?

    ok - teraz moge sie mylic. nie znam sie na ksiegowosci, ale wg. mojego
    rozumienia:

    zona prowadzi firme i rozlicza sie razem ze mna wg zasad ogolnych. wchodzimy
    razem w 40% prog.
    laptop idzie w koszty. amortyzuje sie jakos chyba 60% w pierwszym roku, 40%
    w drugim.
    co miesiac wrzucamy w koszt czesc laptopa i placimy nizszy podatek
    (efektywnie o 40% danej "czesci")
    czy zle rozumuje?

    pozdrowienia,
    r.u.