  • 1. Data: 2004-03-26 21:00:52
    Temat: sprzedawcy laptopow - nagminne zachowanie przy platnosci karta
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    czesc grupa,
    chce kupic laptopa. chce zaplacic karta.
    kazdy sprzedawca przy pytaniu czy akceptuja karty - mowi przez telefon "tak,
    ale musze doliczyc 2,5% bo tyle bierze ode mnie bank".
    uwazam, ze takie zachowanie sprzedawcy jest nieuczciwe.
    czy jest sposob na to zeby sie przed tym bronic? tak postepuje bardzo wielu
    sprzedawcow (wszyscy ktorych pytalem).
    prosze o rady.

    pozdrowienia,
    rafal urbanelis

    ps. kazdy sprzedawca bez problemu wystawi mi fakture na te sume. (wlaczajac
    ekstra 2,5%), ale oczywiscie nie wyszczegolni na fakturze pozycji "platnosc
    karta", a jedynie laptop bedzie drozszy o 2,5%.

  • 2. Data: 2004-03-26 21:07:54
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c425am$h3a$1@news.onet.pl...
> [...]
    > uwazam, ze takie zachowanie sprzedawcy jest nieuczciwe.
    > czy jest sposob na to zeby sie przed tym bronic? tak postepuje bardzo

    Wystarczy, zeby ceny byly podane wieksze o 2,5 % a przy platnosci
    gotowka dawali 2,5% rabatu. I juz jest wszytsko OK i nikt
    sie nie doczepi.

    > prosze o rady.

    Zaplac przelewem ;)

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2004-03-26 21:08:53
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    ja w podobnych sytuacjach zwracam uwagę, że:
    - za wpłate gotówki do banku - bank tez pobiera prowizję
    - przy płatności karta unika mozliwosci fałszywych banknotów
    - unika mozliwości zrabowania pieniędzy
    A to wszystko też kosztuje !!!!
    Te argumanty są na ogół przyjmowane.

  • 4. Data: 2004-03-26 21:43:44
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > Te argumanty są na ogół przyjmowane.

    A ja spotkałem się ze sklepem (nie z laptopami co prawda, ale z odzieżą i
    artykułami dla dzieci), że woleli kartę od gotówki. Sam szef mi powiedział,
    że z gotówką tylko problemy. A z kartą sprawa jest czysta.

    MaciejK

  • 5. Data: 2004-03-26 21:58:05
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Wystarczy, zeby ceny byly podane wieksze o 2,5 % a przy platnosci
    > gotowka dawali 2,5% rabatu. I juz jest wszytsko OK i nikt

    dokladnie - zawsze jak akceptuja platnosc karta to przy wiekszych zakupach
    (np. magnetowid) targuje sie o cene i dostaje rabat w got. lub naturze (6
    kaset wtedy dostalem)

    JerzyR

  • 6. Data: 2004-03-26 22:04:49
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Marcin" <n...@n...com> wrote in message

    > Wystarczy, zeby ceny byly podane wieksze o 2,5 % a przy platnosci
    > gotowka dawali 2,5% rabatu. I juz jest wszytsko OK i nikt
    > sie nie doczepi.

    wystarczy. ale tak nie jest. mysle w cenniku cena jest podana bez 2,5%.
    wiec mam chyba prawo do kupna po tej cenie, nie?

    > Zaplac przelewem ;)

    zrobilbym tak gdyby sprzedawca mial konto w mbanku, ale zaden nie ma.
    nie chce pieniedzy wysylac wczesniej, bo okaze sie np. ze gosc ma minimalnie
    innego laptopa niz mi obiecal.
    na kupno mam tylko jeden dzien i chce to zrobic bez problemow.

    rafal urbanelis

  • 7. Data: 2004-03-26 22:59:39
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > wystarczy. ale tak nie jest. mysle w cenniku cena jest podana bez 2,5%.
    > wiec mam chyba prawo do kupna po tej cenie, nie?

    masz racje. Sprzedawca musi sprzedawac towar po tej samej cenie za gotowke
    jak i przy platnosci karta
    A ew. rabat to tylko wtedy gdy klientowi sie chce targowac

    JerzyR

  • 8. Data: 2004-03-26 23:00:15
    Od: t...@p...onet.pl (Jacek Sitowski)

    W dniu Fri, 26 Mar 2004 22:43:44 +0100, "Maciek Kycler"
    <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    >A ja spotkałem się ze sklepem (nie z laptopami co prawda, ale z odzieżą i
    >artykułami dla dzieci), że woleli kartę od gotówki.

    Nawiązując do wypowiedzi JerzyRa, przy zakupie magnetowidu tradycyjnie
    zapytałem, jaki opust przy zapłacie gotówką, nie kartą, jakiś procent
    uzgodniliśmy (chyba 5%), po czym stwierdziłem, że w takim razie wrócę za
    kilkadziesiąt minut z gotówką, a sprzedawca stwierdził, że jeśli mam
    kartę, to on chętnie przyjmie obniżoną płatność od razu i na tym
    stanęło.

    Jacek Sitowski

  • 9. Data: 2004-03-26 23:06:35
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

> [...]
    > uwazam, ze takie zachowanie sprzedawcy jest nieuczciwe.
    > czy jest sposob na to zeby sie przed tym bronic? tak postepuje bardzo

    Witam Serdecznie!
    Powyzsza sytuacja nie jest zgodna z umowa które centra autoryzacyjne
    podpisuje z akceptantami w ktorej widnieje wyrazny zapis o rownym
    traktowaniu klientow placacych gotowką jak i karta. Zapis ten z kolei
    podyktowany jest odgornie przez organizacje platnicze.
    Mialem podobny przypadek tez w sklepie komputerowym. Sprawe oddalem do
    prasy.
    Jedno Ci powiem nie popuszczaj i masz prawo to zglosic do centrum
    autoryzacyjnego z ktorym sklep podpisal umowe.

    Pozdr,
    Leon

  • 10. Data: 2004-03-27 06:50:46
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c...@n...elartnet>, Leon wrote:

    > Jedno Ci powiem nie popuszczaj i masz prawo to zglosic do centrum
    > autoryzacyjnego z ktorym sklep podpisal umowe.

    I co mu zrobią? Zabiorą mu terminal, z którego - jak sądzę - żyją?

    Renata