  • 11. Data: 2005-07-08 22:27:06
    Temat: Re: spadek - ujemny
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-07-08 23:51- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Michal Jankowski, gdy pisał(a):

    > Wiesz co? Jak nie wiesz, to się nie wymądrzaj.

    A przepraszam bardzo, któryż to niby z pośród spadkobierców (pomijając
    chomika) i na jakiej to podstawie (przy zachowaniu terminu 6
    miesięcznego, liczonego od dnia , kiedy spadkobierca dowiedział się o
    tytule swojego powołania - art. 1015 k.c.) nie może odrzucić spadku?
    Tylko proszę o powołanie podstawy prawnej, (polecam łaskawej uwadze
    tytuł V księgi czwartej kodeksu cywilnego), a nie o ogólne inwektywy ;-)

    Co oczywiście nie zmienia faktu, że poręczniej (gdy można liczyć na
    jakikolwiek zysk)jest przyjąć spadek z dobrodziejstwem inwentarza, tym
    bardziej, że tutaj oświadczenie jednego ze spadkodawców rozciąga się na
    pozostałych. Ale to zdaje się nie jest taka sytuacja...
    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 12. Data: 2005-07-09 06:04:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> writes:

> [...]
    > miesięcznego, liczonego od dnia , kiedy spadkobierca dowiedział się o
    > tytule swojego powołania - art. 1015 k.c.) nie może odrzucić spadku?

    A bo za duzo wycialem.

    1. Owszem, kazdy spadkobierca moze odrzucic. Ale jesli odrzuci, to
    sie dziedziczy tak, jakby umarl przed otwarciem spadku, zatem moga
    dziedziczyc jego dzieci/wnuki i one tez musza spadek odrzucic, jesli
    go nie chca. Zatem zdanie, ze po odrzuceniu spadku przechodzi on na
    dzieci nie jest wcale "bzdura".

    2. Rozwazania, czy w razie przejscia spadku na Skarb Panstwa dlugi
    zostana splacone nie ma sensu - Skarb Panstwa przyjmuje spadek
    zawsze z dobrodziejstwem inwentarza.

    MJ

  • 13. Data: 2005-07-09 14:57:13
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-07-09 08:04- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy

    Ano chyba, że tak ;-)

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 14. Data: 2005-07-10 14:30:57
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Sat, 09 Jul 2005 00:27:06 +0200,
    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> napisał(a):

    ---->2005-07-08 23:51- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    ---->Michal Jankowski, gdy pisał(a):
    ---->> Grzegorz <n...@y...com> writes:
    ---->>
    ---->>

    <ciach>

[...]

    Rozumiem że to rozciągnięcie dotyczy przyjęcia z dobrodziejstwem inwentarza ?

    --
    Grzegorz

  • 15. Data: 2005-07-10 14:32:02
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    ---->
[...]

    Piszę bo byłem spadkobiercą bliskiej mi osoby i wiem jak to wygląda w praktyce. (Po
    złożeniu oświadczenia o odrzuceniu spadku w całości sąd jeszcze się pyta na rozprawie
    na wszelki wypadek czy rzeczywiście odrzucamy.) Bzdurą jest że nie da się uciec od
    długów spadkodawcy.
    Nawiązałem do tego zdania:
    ,,Lepiej nie odrzucać - bo spadek (ew.dług) przejdzie na twoje dzieci''.

    Przejdzie owszem jeśli dzieci będą tego chciały a z tego zdania wynika że nie mają
    wyjścia więc lepiej jeśli rodzice przyjmą spadek z dobrodziejstwem inwentarza -- a to
    własnie jest bzdurą.

[...]

    Taak, z wielką radością kładzie łapę na czym się da.

    I jeszcze korzystając z okazji moja krótka opinia na temat podatku od spadku dla
    najbliższej rodziny: ZŁODZIEJSTWO PIERWSZEJ WODY POŁĄCZONE ZE SK..WY...TWEM.

    --
    Grzegorz

  • 16. Data: 2005-07-10 15:07:49
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-07-10 16:30- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Grzegorz, gdy pisał(a):
> [...]
    > ---->pozostałych. Ale to zdaje się nie jest taka sytuacja...
    >
    > Rozumiem że to rozciągnięcie dotyczy przyjęcia z dobrodziejstwem inwentarza ?

    Dokładnie tak, ale dotyczy to tylko tych spadkobierców, którzy nie
    złożyli w stosownym terminie innego oświadczenia (tj o przyjęciu wprost
    lub odrzuceniu spadku) mówi o tym art 1016 kc.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****