  • 1. Data: 2002-01-13 16:41:59
    Temat: skradziona karta kredytowa
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    Witam i mam pytanie
    8.01.2002r skradziono mi karte kredytowa
    zauwazylem ten fakt nastepnego dnia rano
    Natychmiast zastrzeglem karte przez noc ktos zrobil operacje na kwote laczna
    okolo 8000 zl.
    O ile wiem karta jest wlasnoscia banku.
    A aby dokonac autoryzacji musi byc kod PIN albo moj podpis.
    Operacje byly robione bez kodu PIN
    Ja tez sie nie podpisywalem.
    Bank wiec nie moze mi zabrac pieniedzy. Czy mam racje????
    Czy moge reklamowac takie operacje. Nadmieniam ze natychmiast donioslem o
    dokonaniu przestepstwa na Policje.
    jakie mam szanse na zwrot pieniedzy????
    p...@g...pl

  • 2. Data: 2002-01-13 17:21:09
    Temat: Re: skradziona karta kredytowa
    Od: ". : : Krzysztof : : ." <k...@w...pl>

    Użytkownik "poool" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam i mam pytanie
    > 8.01.2002r skradziono mi karte kredytowa

    przeczytaj regulamin i umowe - tam powinno byc to wyjasnione, dowiedz sie
    gdzie uznali gosciowi karte bez pinu i podpisu - zreszta poczytaj grupe bo
    bylo ostatnio.

  • 3. Data: 2002-01-13 18:36:31
    Od: "Michał Chowaniec" <h...@p...fm>

    przykro mi stary ale masz marne szanse w większosci znanych mi banków,
    odpowiedzialnosć jest przejmowana od momentu zgłoszenia zastrzeżenia

  • 4. Data: 2002-01-13 18:43:28
    Od: Laik <n...@a...in.pl>

    Cześć "Michał Chowaniec" <h...@p...fm>.
    Sun, 13 Jan 2002 19:36:31 +0100 spod palców wypsło ci się:

    >przykro mi stary ale masz marne szanse w większosci znanych mi banków,
    >odpowiedzialnosć jest przejmowana od momentu zgłoszenia zastrzeżenia

    a jest: w pekao sa - 1 godzina wstecz, Raiffeisen - 48 godzin wstecz?
    na transakcje bez PIN-u.
    Laik

  • 5. Data: 2002-01-13 18:54:53
    Od: "AR" <ar_ar(nospam)@interia.pl>

    "poool" <p...@g...pl> wrote in message news:a1sduv$bk8$1@news.tpi.pl...

    > jakie mam szanse na zwrot pieniedzy????

    Jeżeli dochodzenie swoich praw zakończysz na rozmowie z szeregowym
    pracownikiem banku, to nie masz co liczyć na odzyskanie pieniędzy. On Ci po
    prostu powie, że w regulaminie jest napisane, że to Ty ponosisz
    odpowiedzialność za transakcje dokonane przed zastrzeżeniem karty i koniec.

    Musisz przede wszystkim wskazać bankowi transakcje, które dokonał złodziej -
    procedurę reklamacyjną masz w regulaminie.

    Zażądaj też pokrycia tych transakcji przez bank. Na pewno spotkasz się z
    odmową.

    Niemniej zgodnie z prawem to bank ponosi odpowiedzialność za transakcje
    dokonane przez osobę nieuprawnioną. Posiadacz jest zobowiązany do
    niezwłocznego (a nie natychmiastowego) dokonania zastrzeżenia karty.
    Przykładowo w Niemczech sąd orzekł w przypadku posiadacza, który zgłosił
    zastrzeżenie po upływie trzech tygodni od kradzieży karty, że zgłoszenie
    było niezwłoczne, czyli bank ponosi odpowiedzialność.

    Napisz więc pismo do dyrektora oddziału, że domagasz się zwrotu pieniędzy za
    wszystkie transakcje dokonane przez złodzieja. Jeżeli bank tego nie zrobi,
    napisz że wystąpisz do Rzecznika Konsumentów, aby ten zwrócił się do Sądu
    Antymonopolowego w sprawie o stwierdzenie tych klauzul umownych
    przerzucających odpowiedzialność na Klienta za abuzywne. Jeżeli bank dalej
    nie będzie chciał Ci zwrócić pieniędzy, to wystąp do rzecznika konsumentów
    (zaoszczędzisz na kosztach sądowych), aby ten zajął się sprawą. Jeżeli
    dojdziesz już do tego etapu, to napisz na grupę, do jakiego rzecznika
    wystąpiłeś (miasto), kto Ci odpowiedział (imię i nazwisko) i co (przy okazji
    napisz mi to na priva)

    Pozdro
    AR

  • 6. Data: 2002-01-14 07:18:07
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    Dzis biore liste punktów gdzie byly robione operacje
    Jade tam i majac 2 karte kupie cos malej wartosci, ale najpierw oczekam i
    popatrze ktory sprzedawca nie sprawdza podpisu (mysle ze nie bedzie trodno
    znalezc!) na paragonie z terminala napisze "kradziona karta", albo "gall
    anonim" mając powiedzmy 3 takie operacje podam bank do sadu o powiedzmy
    nienalezyte wykonanie umowy w wyniku czego ponioslem strate w wysokości
    ........ itp. Jak mnie nie zwina to napisze jak poszlo hihihi.

  • 7. Data: 2002-01-14 12:21:53
    Od: "JOHNNY" <j...@w...pl>

> [...]
    > okolo 8000 zl.
    > O ile wiem karta jest wlasnoscia banku.
    > A aby dokonac autoryzacji musi byc kod PIN albo moj podpis.

    Ale przecież na karcie jest twój podpis. A jak złodziej się postarał, to bez
    problemu go podrobił. Podejrzewam, że nie było to wcale trudne. A sprzedawca
    w sklepie na 99% nie przyglądał się podpisowi, nie mówiąc jużo sprawdzeniu
    tożsamości...

    Pozdrawiam - J.

  • 8. Data: 2002-01-14 16:10:15
    Od: "plaster" <p...@w...pl>

> [...]
    > zauwazylem ten fakt nastepnego dnia rano
    > Natychmiast zastrzeglem karte przez noc ktos zrobil operacje na kwote

    Niestety tak to jest z kartami. Dobrze, ze napisales ten post, bo byc moze
    wielu ludzi przemysli problem posiadania pliku kart w portfelu udajac sie
    np. na plaze, gdzie najdrozszym produktem jest piwo za 5zl. Fakt, podobno to
    przyciaga babki, ale dzis mozna dostac w glowe za 100zl, nie mowiac juz o
    karcie.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-01-14 22:06:49
    Od: "maryan" <m...@b...pl>

    > {...} nie mówiąc jużo sprawdzeniu
    > tożsamości...

    O czym zresztą było ostatni na grupie [wątek z kasjerem w Esso]... ;-))
    --
    pozdrawiam
    marcin