eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiskradziona karta kredytowa › Re: skradziona karta kredytowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "AR" <ar_ar(nospam)@interia.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: skradziona karta kredytowa
    Date: Sun, 13 Jan 2002 19:54:53 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <a1sl69$jsd$1@news.tpi.pl>
    References: <a1sduv$bk8$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: as.zetosa.com.pl
    X-Trace: news.tpi.pl 1010948106 20365 217.96.81.3 (13 Jan 2002 18:55:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Jan 2002 18:55:06 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:154623
    [ ukryj nagłówki ]


    "poool" <p...@g...pl> wrote in message news:a1sduv$bk8$1@news.tpi.pl...

    > jakie mam szanse na zwrot pieniedzy????

    Jeżeli dochodzenie swoich praw zakończysz na rozmowie z szeregowym
    pracownikiem banku, to nie masz co liczyć na odzyskanie pieniędzy. On Ci po
    prostu powie, że w regulaminie jest napisane, że to Ty ponosisz
    odpowiedzialność za transakcje dokonane przed zastrzeżeniem karty i koniec.

    Musisz przede wszystkim wskazać bankowi transakcje, które dokonał złodziej -
    procedurę reklamacyjną masz w regulaminie.

    Zażądaj też pokrycia tych transakcji przez bank. Na pewno spotkasz się z
    odmową.

    Niemniej zgodnie z prawem to bank ponosi odpowiedzialność za transakcje
    dokonane przez osobę nieuprawnioną. Posiadacz jest zobowiązany do
    niezwłocznego (a nie natychmiastowego) dokonania zastrzeżenia karty.
    Przykładowo w Niemczech sąd orzekł w przypadku posiadacza, który zgłosił
    zastrzeżenie po upływie trzech tygodni od kradzieży karty, że zgłoszenie
    było niezwłoczne, czyli bank ponosi odpowiedzialność.

    Napisz więc pismo do dyrektora oddziału, że domagasz się zwrotu pieniędzy za
    wszystkie transakcje dokonane przez złodzieja. Jeżeli bank tego nie zrobi,
    napisz że wystąpisz do Rzecznika Konsumentów, aby ten zwrócił się do Sądu
    Antymonopolowego w sprawie o stwierdzenie tych klauzul umownych
    przerzucających odpowiedzialność na Klienta za abuzywne. Jeżeli bank dalej
    nie będzie chciał Ci zwrócić pieniędzy, to wystąp do rzecznika konsumentów
    (zaoszczędzisz na kosztach sądowych), aby ten zajął się sprawą. Jeżeli
    dojdziesz już do tego etapu, to napisz na grupę, do jakiego rzecznika
    wystąpiłeś (miasto), kto Ci odpowiedział (imię i nazwisko) i co (przy okazji
    napisz mi to na priva)

    Pozdro
    AR




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1