  • 1. Data: 2004-01-30 10:05:08
    Temat: sfi w mbank, jaka wycena
    Od: "Janek" <j...@g...pl>

    Czy FI skarbiec juz tak ma, ze konwersja w mBanku przebiega o wiele wolniej
    niz seb ?

    Przeciez w ten sposob wybiora sobie dogodny dzien wyceny transakcji :(
    Myle sie ?

    W SEB nastepny dzien jest data wyceny transakcji.
    Mi bardzo zalezy na szybkosci transakcji. Ciekawe ile bede teraz do tylu i
    czy w ogole zarobie na Skarbcu mimo jego dobrych wynikow :(.

  • 2. Data: 2004-01-30 10:07:50
    Temat: Re: sfi w mbank, jaka wycena
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > W SEB nastepny dzien jest data wyceny transakcji.
    > Mi bardzo zalezy na szybkosci transakcji. Ciekawe ile bede teraz do tylu i
    > czy w ogole zarobie na Skarbcu mimo jego dobrych wynikow :(.

    A przeczytałeś statuty? Tam wszystko jest (terminy). I maksymalne terminy,
    to nie są te z tabelki w mbanku. O ile nie przekroczono tych maksymalnych
    niestety nie możesz się przyczepić.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2004-01-30 10:47:08
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bvdaeu$k3t$...@n...onet.pl,
    Glenn <g...@b...pl>:

    > A przeczytałeś statuty? Tam wszystko jest (terminy). I maksymalne
    > terminy, to nie są te z tabelki w mbanku. O ile nie przekroczono tych
    > maksymalnych niestety nie możesz się przyczepić.

    Statuty to nie wszystko. Wiadomo nie od dzis z praktyki, ze Skarbiec jest
    niekonsekwentny w terminach. Co do SEB, to wycene masz nawet w ten sam
    dzien, nie w nastepny, jesli zlecenie przed 7:00.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2004-01-30 10:58:36
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Statuty to nie wszystko.

    Jak to nie ;-)

    >Wiadomo nie od dzis z praktyki, ze Skarbiec jest
    > niekonsekwentny w terminach.

    Wystarczy, że mieści sie w widełkach określonych w statucie.

    >Co do SEB, to wycene masz nawet w ten sam
    > dzien, nie w nastepny, jesli zlecenie przed 7:00.

    SEB jest pod tym względem lepszy (jak pokazuje praktyka), ale dopóki FI nie
    przekracza terminów nie za bardzo jest o co mieć pretensje.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 5. Data: 2004-01-30 12:23:56
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bvdde4$n8$...@n...onet.pl,
    Glenn <g...@b...pl>:

    > Jak to nie ;-)

    Bo nie :)

    > Wystarczy, że mieści sie w widełkach określonych w statucie.

    Hmm, ja tam wole wiedziec date wyceny z dokladnoscia do dnia, nie tygodnia.

    > SEB jest pod tym względem lepszy (jak pokazuje praktyka)

    a wiec jednak praktyka? pisalas wyzej, ze wystarczy lektura statutow :P

    > ale dopóki
    > FI nie przekracza terminów nie za bardzo jest o co mieć pretensje.

    Pretensje mozna miec do siebie, ze wybralo sie fundusz "nieprzewidywalny"

    --
    Robert

  • 6. Data: 2004-01-30 12:29:41
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Bo nie :)

    Jak nie jak tak ;-)

    > Hmm, ja tam wole wiedziec date wyceny z dokladnoscia do dnia, nie
    tygodnia.

    Nie będziesz wolał, jak zapłacisz za konwersję ;-))))

    > a wiec jednak praktyka? pisalas wyzej, ze wystarczy lektura statutow :P

    Lektura statutów daje Ci pojęcie o co możesz mieć pretensje. Natomiast
    praktyka pozwala Ci sie dostosować do zachowań rzeczywistych. Co daje pewne
    podstawy wyboru TFI w zależności od potrzeb. Natomiast opieranie się tylko
    na praktyce jest złudne. Gdzie zgłosisz pretensje, jak praktyka ulegnie
    zmianie a czasy zleceń będą się mieściły w widełkach statutowych?

    > Pretensje mozna miec do siebie, ze wybralo sie fundusz "nieprzewidywalny"

    Wszystkie fundusze są przewidywalne (w zakresie widełek statutowych). Cała
    reszta to spekulacja ;-))) I nie można się dziwić, jeżeli czasem nie
    wyjdzie.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2004-01-30 12:39:41
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bvdip0$iu5$...@n...onet.pl,
    Glenn <g...@b...pl>:

    > Nie będziesz wolał, jak zapłacisz za konwersję ;-))))

    Oj, mylisz się. 10zl nie ma dla mnie wiekszego znaczenia.

    > opieranie się tylko na praktyce jest złudne. Gdzie zgłosisz
    > pretensje, jak praktyka ulegnie zmianie a czasy zleceń będą się
    > mieściły w widełkach statutowych?

    Nie rozumiesz. Nie zglosze pretensji.

    > Wszystkie fundusze są przewidywalne (w zakresie widełek statutowych).
    > Cała reszta to spekulacja ;-))) I nie można się dziwić, jeżeli czasem
    > nie wyjdzie.

    Ale niektore sa bardziej przewidywalne, i te wybieram z tego powodu.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2004-01-30 12:48:55
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Oj, mylisz się. 10zl nie ma dla mnie wiekszego znaczenia.

    Wiem. Ty jesteś rekinem ;-)))

    > Nie rozumiesz. Nie zglosze pretensji.

    Rozumiem doskonale i wiem, że Ty nie zgłosisz. Natomiast inicjator wątku już
    zgłasza ;-) I na dodatek wietrzy spisek ;-)) Stąd moja odpowiedź o
    statutach.

    > Ale niektore sa bardziej przewidywalne, i te wybieram z tego powodu.

    No i ok. Ktoś kto nie spekuluje może za to nie przywiązywać do tego wagi, a
    za to patrzeć na stopę zwrotu.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2004-01-30 13:09:13
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bvdjsv$mtr$...@n...onet.pl,
    Glenn <g...@b...pl>:

    > Wiem. Ty jesteś rekinem ;-)))

    Cos Ty, nie jestem zadnym rekinem, ale z typowej konwersji mam nadzieje
    zaplacic przynajmniej ze 100zl podatku, to 10zl oplate nie ma w tej skali
    istotnego znaczenia.

    > Rozumiem doskonale i wiem, że Ty nie zgłosisz. Natomiast inicjator
    > wątku już zgłasza ;-) I na dodatek wietrzy spisek ;-)) Stąd moja
    > odpowiedź o statutach.

    Widac nie doczytalem, sorki.

    > No i ok. Ktoś kto nie spekuluje może za to nie przywiązywać do tego
    > wagi, a za to patrzeć na stopę zwrotu.

    Pelna zgoda.

    --
    Robert

  • 10. Data: 2004-01-30 23:13:02
    Od: "Janek" <j...@g...pl>

    Rezygnuje ze Skarbca - juz wiem ze praktyka pokazuje iz trwa konwersja o 1
    dzien dluzej niz w przypadku SEB, to oznacza dla mnie strate kilkadziesiat -
    kilkaset zlotych. Wole SEB, ktory nadal wykazuje mniejszey zysk, ale tylko
    troche i jak Skarbiec bedzie mial juz pare miliardow to pewnie sie zatka i
    wtedy okazac sie moze ze jednak SEB byl lepszy ;). Ot, wrozenie z fusow. Nie
    wspomne juz o tym, ze w przypadku SEB bardzo ladnie przewidziec mozna jego
    zachowanie, a w przypadku Skarbca moglem tylko patrzec na 2 loty w dol :(

    Czy za konwersje w mBanku sie placi ? Konkretnie w przypadku Skarbca i SEB.
    Rozumiem, ze placi sie podatek i te pieniadze zaplacone na podatek nie
    pracuja juz dla nas, ale skad u Was suma 10 zl oplaty za konwersje ?