  • 1. Data: 2003-06-06 20:59:18
    Temat: [LUKAS] zastrzeganie kart
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Witam,

    Spytałem Lukasa, czy nie widzą sprzeczności pomiędzy regulaminowymi trzema
    godzinami od zawiadomienia banku o utracie karty do przejęcia przez bank
    odpowiedzialności za wykonane nią transakcje, a e-bankową jedną godziną na
    to, aby zatrzeżenie zaskutkowało.

    Informacja o trzech godzinach od powiadomienia banku jest w regulaminie kart
    Visa Electron.

    Za to informacja o tym, że zastrzeżenie złożone w e-banku będzie skutkowało
    po jednej godzinie - jest w instrukcji do e-banku. Ani słowa w regulaminie.

    Z kolei po wysłaniu takiego zastrzeżenia w e-banku i w demo e-banku jest
    info, że termin to _maksimum_ godzina...

    Zaznaczam, że wysłanie zastrzeżenia poprzez e-bank jest jak najbardziej
    zawiadomieniem banku w myśl regulaminu.

    Oto odpowiedź Lukasa:

    "Instrukcja obsługi mówi o tym, że zastrzeżenie jest skuteczne po 1
    godzinie, czyli jest to czas od zgłoszenia zastrzeżenia do realizacji
    zastrzeżenia, czyli od fizycznego zastrzeżenia karty w systemie,
    następnie Bank przyjmuje odpowiedzialność za dokonane transakcje po 3
    godzinach od realizacji zastrzeżenia.
    LUKAS Bank"

    Kochani, nie od realizacji zastrzeżenia, tylko od POWIADOMIENIA banku, czyli
    złożenia zastrzeżenia. A czymś takim jest właśnie złożenie zastrzeżenia w
    e-banku. Skąd pomysł na sumowanie tych okresów? Gdzie w regulaminach jest
    mowa o tej cholernej godzinie? Wyssane z palca? Ot tak, wewnętrzne procedury
    nieopisane w regulaminach?

    No i skoro e-bank mówi, że maksimum godzina - więc po jakim czasie
    _dokładnie_ bank przejmie odpowiedzialność...

    Nie chce mi się z nimi kłócić, ale wydaje mi się, że nie mają racji i JEST
    to niespójne i niejasne. Co o tym sądzicie?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 2. Data: 2003-06-06 21:42:00
    Temat: Re: [LUKAS] zastrzeganie kart
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    > Nie chce mi się z nimi kłócić, ale wydaje mi się, że nie mają racji i JEST
    > to niespójne i niejasne. Co o tym sądzicie?

    Wydaje mi sie ze nie rzecz jest w niespojnosci rekulaminu ale w tym ze
    Twoje srodki sa dopiero bezpieczne po 3-4 godzinach od zlozenia
    dyspozycji. Zatem potecjalny zlodziej ma duzo czasu zeby kupic cos na
    Twoja karte, mimo najszczerszych checi posiadacza, zeby wszystko bylo w
    porzadku.
    W innych bankach zastrzezenie dziala od razu. Niestety to juz drugi
    minus dla Lukas Banku (pierwszy za nieonlinowy system, chociaz pewnie
    ten drugi wynika dokladnie z pierwszego)

    Mroziu

  • 3. Data: 2003-06-06 23:38:47
    Od: "Don " <d...@g...pl>

    Wojciech Nawara <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]

    Za to informacja o tym, że zastrzeżenie złożone w e-banku będzie
    skutkowało po jednej godzinie - jest w instrukcji do e-banku.

    DLA MNIE JEST TO JASNE JAK SŁOŃCE. TO REGULAMIN MÓWI CO I JAK.
    CZYLI ZGODNIE Z JEGO TREŚCIĄ PO 3 GODZINACH !

    A INSTRUKCJA JAK SAMA NAZWA MÓWI, TŁYUMACZY DZIAŁANIE SYSTEMU.
    WIĘC W SYSTEMIE DANE ZACZYTUJĄ SIĘ DO 1 GODZINY.
    STWIERDZENIE SKUTECZNOŚCI NIE OZNACZA PRZEJĘCIA ODPOWIEDZIALNOŚCI.

    WIĘC W PRZYPADKU ZASTRZEŻENIA KARTY W LUKASLINII I PLACÓWCE - 3 GODZINY
    W W PRZYPADKU E-BANKU MAKSYMALNIE 4 GODZINY (3+1).

    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-06-07 15:18:56
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Don " <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > DLA MNIE JEST TO JASNE JAK SŁOŃCE. TO REGULAMIN MÓWI CO I JAK.
    > CZYLI ZGODNIE Z JEGO TREŚCIĄ PO 3 GODZINACH !

    Nie krzycz. Zacznijmy od tego.

    Poza tym miło mi, że się zgadzasz z terminem 3-godzinnym.

    > A INSTRUKCJA JAK SAMA NAZWA MÓWI, TŁYUMACZY DZIAŁANIE SYSTEMU.

    Nie jest częścią regulaminu. Zacznij od tego.

    > WIĘC W SYSTEMIE DANE ZACZYTUJĄ SIĘ DO 1 GODZINY.

    Co system z ymi danymi robi nie za bardzo mnie obchodzi. Bank zobowiązał
    się, że w ciągu trzech godzin od jego powiadomienia przejmie
    odpowiedzialność za transakcje kartą. Ja go powiadomiłem w momencie wysłania
    zatrzeżenia poprzez e-bank.

    > STWIERDZENIE SKUTECZNOŚCI NIE OZNACZA PRZEJĘCIA ODPOWIEDZIALNOŚCI.

    Nie ma czegoś takiego w żadnym regulaminie, jak stwierdzenie skuteczności.
    Po prostu. Po trzech godzinach od powiadomienia bank przejmie
    odpowiedzialność. I tyle. Termin - jak to okreśłiłeś - skuteczności - nie
    jest określony. Jeśli zastrzeżenie było skuteczne natychmiast - nie byłobi
    zapisu o tych nieszczeęsnych trzech godzinach.

    > WIĘC W PRZYPADKU ZASTRZEŻENIA KARTY W LUKASLINII I PLACÓWCE - 3 GODZINY
    > W W PRZYPADKU E-BANKU MAKSYMALNIE 4 GODZINY (3+1).

    O widzisz. Sam się mieszasz. Najpierw mówisz, że 3 godziny , a teraz
    dochodzimy do czterech...

    Odpowiedz mi na pytanie: czy wysłanie zastrzeżenia poprzez e-bank jest
    zawiadomieniem banku?

    Sam odpowiem sobie, że tak. Masz inne zdanie?

    Następuje to powiadomienie w chwili jego zatwierdzenia na stronie www
    e-banku? Tak.

    Więc:
    Zgodnie z regulaminem bank przejmie po trzech godzinach odpowiedzialność za
    transakcje od powiadomienia. Od _powiadomienia_ - nie od jakiejś bliżej
    nieokreślonej "skuteczności" - co jest jakimś wirtualnym Twoim tworem.

    Jak już ustaliliśmy powiadomienie złożyłem w momencie wysłania zastrzeżenia
    w e-banku.

    Więc jakim cudem może być tutaj 4 - pojęcia nie mam.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 5. Data: 2003-06-07 15:21:37
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dyspozycji. Zatem potecjalny zlodziej ma duzo czasu zeby kupic cos na
    > Twoja karte, mimo najszczerszych checi posiadacza, zeby wszystko bylo w

    To inna kwestia. Oczywista. Ja się jednak doczepiłem akurat do tego zapisu -
    a nie do ogólnej 'idei'. ;-)

    > W innych bankach zastrzezenie dziala od razu. Niestety to juz drugi
    > minus dla Lukas Banku (pierwszy za nieonlinowy system, chociaz pewnie
    > ten drugi wynika dokladnie z pierwszego)

    Zastrzeganie z opóźnieniem wynika z tego, że obsługuje ich CK BZWBK.
    Podobnie, jak z tego samego wynika nieaktualne saldo na karcie Visa
    Electron.

    A konieczność aktualizowania salda w e-banku to inna para kaloszy. Po prostu
    ten system już taki jest...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 6. Data: 2003-06-07 15:39:03
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Więc jakim cudem może być tutaj 4 - pojęcia nie mam.

    O rany, dobrze ze mnie uswiadomilicie, zeby karty Lukasa przypadkiem
    nie trzymac w portfelu (choc i tak mam tam tylko stale saldo=100pln :-)
    bo praktycznie zastrzezenie dziala prawie jak w Pekao SA bez opcji
    ubezpieczenia. Makabra. Myslalem, ze to jest 1h co juz wydawalo mi
    sie kuriozalne ale 3/4h to skandal!

    Skad wiec tyle peanow na czesc Lukasa skoro z tego banku w ogole
    nie da sie bezpiecznie korzystac! Rozumiem, ze do platnosci jest
    VC ale pieniazki z bankomatu jakos wybierac trzeba a z takimi
    zasadami przestrzegania boje sie juz trzymac tam nawet te glupie
    100 pln !!!

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 7. Data: 2003-06-07 17:40:07
    Od: "Don Don" <d...@N...gazeta.pl>

    Mam propozycję: ZMIEŃ BANK.

    pozdr.

  • 8. Data: 2003-06-07 17:43:54
    Od: "Don " <d...@g...pl>

    Wiadomo, że zapis taki jest stworzony dla bezpieczeństwa banku,
    np. w razie awarii.
    Przecież jak zadzwonisz to karta jest blokowana max. w ciągu
    paru minut, nawet jak bank nie ma własnego Centrum.

  • 9. Data: 2003-06-07 17:47:08
    Od: "Don " <d...@g...pl>

    ..a i jeszcze jedno, pamietaj,że po wakacjach wchodzi Ustawa o
    Instrumentach Elektronicznych.
    Prawie cała odpowiedzialność spadnie na banki.

    pozdr.

  • 10. Data: 2003-06-07 18:17:15
    Od: "www.tramping.slask.prv.pl" <k...@p...onet.pl>

    Osobnik podający się za Don <d...@g...pl> nagryzmolił(a) w

    > ..a i jeszcze jedno, pamietaj,że po wakacjach wchodzi Ustawa o
    > Instrumentach Elektronicznych.
    > Prawie cała odpowiedzialność spadnie na banki.

    Szkoda że PO wakacjach.

    Pozdrawiam
    Admin www.tramping.slask.prv.pl