  • 1. Data: 2014-04-25 11:03:19
    Temat: realizacja czeku z USA
    Od: gg <g...@g...com>

    Witam szanowną grupę.
    Mam pytanie: gdzie (w jakim banku),najlepiej(najkorzystniej)można
    zrealizować czek z USA (kwota 5000$)?
    Z góry dziękuję za info.

    Pozdrawiam Janusz

  • 2. Data: 2014-04-25 11:16:54
    Temat: Re: realizacja czeku z USA
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-04-25 11:03, gg pisze:
    > Witam szanowną grupę.
    > Mam pytanie: gdzie (w jakim banku),najlepiej(najkorzystniej)można
    > zrealizować czek z USA (kwota 5000$)?
    > Z góry dziękuję za info.

    _KIEDYŚ_ czeki realizowało się z Pekao S.A. (ten z żubrem, potem uni
    credit). Czy jeszcze ktoś je realizuje i jak z warunkami finansowymi,
    nie wiem. Ale od czegoś trzeba zacząć:
    http://www.pekao.com.pl/corporate/bankowosc_elektron
    iczna/Rozliczenia_transakcji_krajowych_i_zagraniczny
    ch/Czeki_w_obrocie_zagranicznym/
    pwz

  • 3. Data: 2014-04-25 12:31:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pwz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >nie wiem. Ale od czegoś trzeba zacząć:
    >http://www.pekao.com.pl/corporate/bankowosc_elektro
    niczna/Rozliczenia_transakcji_krajowych_i_zagraniczn

    Juz chcialem zasugerowac sprawdzenie Citi ... ale chyba nie warto

    http://www.astrobiznes.pl/a/blog/jak-zrealizowac-zag
    raniczny-czek-w-polsce/0

    J.

  • 4. Data: 2014-04-25 13:14:17
    Od: gg <g...@g...com>

    W dniu 2014-04-25 12:31, J.F pisze:

    > Juz chcialem zasugerowac sprawdzenie Citi ... ale chyba nie warto
    >
    > http://www.astrobiznes.pl/a/blog/jak-zrealizowac-zag
    raniczny-czek-w-polsce/0

    > J.

    Tak, zapomniałem dodać, że sprawdziłem Google i trochę info na ten temat
    mam. Problem w tym, że większość informacji jest przestarzała (pół roku
    lub więcej), chociaż może w tej materii niewiele się zmienia.
    Z tego co wyczytałem to wizyta osobista w banku i zapytanie pracownika o
    realizację czeku, też nie daje jednoznacznej odpowiedzi - po prostu
    często nie mają pełnej wiedzy na ten temat...
    Generalnie w Polsce to chyba nietypowa i rzadka sprawa...

  • 5. Data: 2014-04-25 13:33:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gg" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >odpowiedzi - po prostu często nie mają pełnej wiedzy na ten temat...
    >Generalnie w Polsce to chyba nietypowa i rzadka sprawa...

    Bo technicznie wyglada to tak, ze bank przyjmujacy wysyla ten czek do
    banku wystawcy, tamten go sprawdza, wysyla w jakis amerykanski sposob
    pieniadze, bank przyjmujacy musi to jakos zaksiegowac, wiec przydatne
    konto, i dopiero moze wyplacic gotowke.
    Innymi slowy - wiele roboty i czekania tygodniami, choc przeciez
    samoloty lataja codziennie i list nie powinien isc dluzej niz 3 dni.

    Co ciekawe - oni tak dzialaja od setek lat (tzn dwoch) - dostajesz
    rachunek za prad, wysylasz czek do elektrowni, elektrownia do swojego
    banku, jej bank do twojego banku, twoj bank do ich banku.
    Dopiero od niedawna odkryli przelewy dla ludnosci :-)

    J.

  • 6. Data: 2014-04-25 15:01:50
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Witam szanowną grupę.
    Mam pytanie: gdzie (w jakim banku),najlepiej(najkorzystniej)można
    zrealizować czek z USA (kwota 5000$)?
    Z góry dziękuję za info.
    ------------
    Sprobuj BZWBK i zaloz konto w USD do rozliczenia czeku z inkasa. Oplata byla
    kiedys 150zl za realizacje + to co odciagnie bak zagraniczny. Kiedys
    realizowalaem czek w GBP w ten sposob to bank potracil jeszcze 10 GBP oprocz
    tych 150zl.

  • 7. Data: 2014-04-25 15:44:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gg wrote:
    > Witam szanowną grupę.
    > Mam pytanie: gdzie (w jakim banku),najlepiej(najkorzystniej)można
    > zrealizować czek z USA (kwota 5000$)?
    > Z góry dziękuję za info.
    >
    > Pozdrawiam Janusz

    Proceduar wyglada tak.
    zakladasz sobie konto na paypal.com podajac jako kraj USA
    sciagasz sobie aplikacje paypal na iphone i tam znajdziesz opcje scan check.
    Podpisujesz czek na odwrocie i pstrykasz fotkę czeku i czekasz az kasa
    pojawi sie na paypal. Czek trzymasz u siebie na pamiatke minimum pol roku.

    potem zakladasz konto na paypal.pl przelewasz z jednego konta na drugie
    a potem zlecasz wyplate na konto.

    ryzyko jest jedno , koszty sa dwa.

    jak paypal sie skapnie ze nie mieszkasz w USA i ze podales jakis
    falszywy adres (moze masz ciotke tam gdzies) to poprosi cie o podpiecie
    do konta paypal konta bankowego z lokalnego banku lub karty kredytowej
    wydanej w USA wstrzymujac kase do wyjasnienia sprawy.
    Wowczas troche czasu ci zajmie zanim tą kasę zobaczysz.

    koszt 1 to przelew z jednego konta na drugie w paypal. koszt bedzie albo
    procent albo pol, nie pamietam, mozna latwo sprawdzic probujac przelac.

    koszt 2 to koszt przewalutowania na zlotowki pozniej, tez do przetetstowania

    no ewentualnie pozostaje ci tradycyjna droga, idziesz do swojego banku i
    mowisz, ze chciałeś złożyć czek do inkasa. Za miesiac lub dwa plus
    kilkaset zlotych prowizji zobaczysz kase na koncie po kursie bankowym.

  • 8. Data: 2014-04-25 15:48:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek wrote:

> [...]
    > mowisz, ze chciałeś złożyć czek do inkasa. Za miesiac lub dwa plus
    > kilkaset zlotych prowizji zobaczysz kase na koncie po kursie bankowym.

    a jeszcze jedno
    poniewaz kwota jest spora juz po po stronie paypal.pl moze okazac sie,
    ze w zwiazku z procedura prania brudnych pieniedzy zostaniesz poproszony
    o wysłanie skanu swojego dowodu zanim bedziesz mogl kase wyplacic.
    zdaje sie ze procedura dziala po przekroczenie przelewow na sume 9000 zl.

  • 9. Data: 2014-04-25 18:33:21
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

[...]

    ------------------
    Przy kwocie 5tys ponoszac koszt ok 200zl w banku masz na koncie walute USD,
    a to podstawa w dobie kantorow on-line. Przeliczanie na PLN, po kursach
    bankowych czy innych podmiotow powoduje dopiero duza strate. Inkaso trwa
    przewaznie do 1-mies.

  • 10. Data: 2014-04-26 13:35:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 25 Apr 2014 13:33:59 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dopiero od niedawna odkryli przelewy dla ludnosci :-)

    Ktoś już kiedyś tu pisał, że te "przelewy" to i tak naprawdę nadal
    czeki ale "elektroniczne".
    Mechanizm czeków jest cwany, bo nie dostaje się od razu pieniądze ale
    jedynie prawo ich ewentualnego "pobrania" od kogoś. A po drodze do
    "pobrania" może być czek uniważniony albo bez pokrycia...

    --
    Marek