    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: realizacja czeku z USA
    Date: Fri, 25 Apr 2014 08:44:12 -0500

    gg wrote:
    > Witam szanowną grupę.
    > Mam pytanie: gdzie (w jakim banku),najlepiej(najkorzystniej)można
    > zrealizować czek z USA (kwota 5000$)?
    > Z góry dziękuję za info.
    >
    > Pozdrawiam Janusz

    Proceduar wyglada tak.
    zakladasz sobie konto na paypal.com podajac jako kraj USA
    sciagasz sobie aplikacje paypal na iphone i tam znajdziesz opcje scan check.
    Podpisujesz czek na odwrocie i pstrykasz fotkę czeku i czekasz az kasa
    pojawi sie na paypal. Czek trzymasz u siebie na pamiatke minimum pol roku.

    potem zakladasz konto na paypal.pl przelewasz z jednego konta na drugie
    a potem zlecasz wyplate na konto.

    ryzyko jest jedno , koszty sa dwa.

    jak paypal sie skapnie ze nie mieszkasz w USA i ze podales jakis
    falszywy adres (moze masz ciotke tam gdzies) to poprosi cie o podpiecie
    do konta paypal konta bankowego z lokalnego banku lub karty kredytowej
    wydanej w USA wstrzymujac kase do wyjasnienia sprawy.
    Wowczas troche czasu ci zajmie zanim tą kasę zobaczysz.

    koszt 1 to przelew z jednego konta na drugie w paypal. koszt bedzie albo
    procent albo pol, nie pamietam, mozna latwo sprawdzic probujac przelac.

    koszt 2 to koszt przewalutowania na zlotowki pozniej, tez do przetetstowania

    no ewentualnie pozostaje ci tradycyjna droga, idziesz do swojego banku i
    mowisz, ze chciałeś złożyć czek do inkasa. Za miesiac lub dwa plus
    kilkaset zlotych prowizji zobaczysz kase na koncie po kursie bankowym.