  • 1. Data: 2002-12-08 10:18:03
    Temat: pytanko tfi obligacji
    Od: "kriscop" <k...@w...pl>

    witam
    mam fundusz obligacji tfi ing, ten ing 2 obligacji a nie ing obligacji 2 (tu
    trzeba wplacic co najmniej 2 mln ;( .

    i teraz pytanko.
    tak sobie przegladalem notowania tego funduszu na stronie banku (nawiasem
    mowiac jedna z najbardziej rzeczowych wykresow) i patrze a tam sie robi
    podwojny szczyt.
    a z tego co wiem jak na czyms sie robi podwojny szczyt (glownie na
    akcjach ) to bedzie duzy i trwaly spadek (przewaznie i zazwyczaj).
    jednak ostatnio slychac polepszenie na rynku obligacji i oprocentowania (cos
    sie uspokaja)- niby.
    na gtfi obligacji ktos sie szczycil ze kupil na spadku i zarobil nawet
    sporo. ale notowania wzrosly do poziomu chyba sprzed spadkow (tak na pewno
    teraz na ich wykresie sprawdzilem).
    czyli to juz drugi fundusz na ktorym rysuje sie podwojny szczyt (dokladnosc
    wykresu jest inna niz przy ing).
    sprawdze pozostale.

    prosze o sugestie .
    mam nadzieje ze sie nie myle.
    czy jest raczej szansa na uspokojenie rynku obligacji i oprocentowania?
    pozd

  • 2. Data: 2002-12-11 22:27:02
    Temat: Re: pytanko tfi obligacji
    Od: "pastor" <p...@a...katowice.pl>

    Aby w przypadku funduszy obligacji doszło do spadku wartości jednostek
    musiałoby dojść do wzrostu stóp procentowych na rynku finansowym. Jeżeli
    uważasz, że może dojść do dużego spadku, oznacza to, że oczekujesz, iż NBP
    zacznie znacząco podnosić stopy procentowe np. ze względu na szybki wzrost
    inflacji => na ile to jest prawdopodobne sam musisz sobie odpowiedzieć.

    pastor

  • 3. Data: 2002-12-12 22:02:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    11 Dec 02 23:27, pastor pisal do All:

    p> Aby w przypadku funduszy obligacji doszło do spadku wartości jednostek
    p> musiałoby dojść do wzrostu stóp procentowych na rynku finansowym.

    Nie musi dojść do wzrostu stóp.
    Jednostki funduszy zależą od portfela, a jego skład nie jest wieczny.
    Od ponad roku kolejne emisje papierów skarbowych dostosowane są do spadajacych
    stóp i wchodzą do portfeli funduszy.
    Za rok udział tych papierów bedzie tak znaczny w składzie portfela, że
    rentowność spadnie _conajmniej o 1/3_ nawet przy niezmienionych stopach.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 4. Data: 2003-01-03 20:09:19
    Od: "pastor" <p...@a...katowice.pl>

    Użytkownik "Mariusz Mroczkowski" napisał
> [...]
    > Za rok udział tych papierów bedzie tak znaczny w składzie portfela, że
    > rentowność spadnie _conajmniej o 1/3_ nawet przy niezmienionych stopach.

    Spadek rentowności, czyli inaczej mówiąc tempa wzrotu wartości jednostek
    uczestnictwa, nie oznacza spadku wartości jednostek uczetnictwa.

    Obniżanie się wartości jednostek uczestnictwa oznacza ujemną rentowność, w
    przypadku porfela składającego się głównie z obligacji o stałym
    oprocentowaniu następuje w przypadku wzrostu stóp procentowych. Jednocześnie
    spadek stóp procentowych oznacza ponad przeciętne zyski => zobacz zyski z
    pięcioleniej obligacji sprzedawanej w grudniu zeszłego roku SP1206 z kuponem
    9 % (wyniosły ok. 20% przed opodatkowaniem).

    Co do rentowności inwestycji w fundusze obligacji to wystarczy aby w
    bieżącym roku stopy nie uległy zmianie a zyski z tej inwestycji spadną do
    jakiś 6%-8%.

    Proponuję poczytać o wycenie obligacji i wpływnie na nią bieżących stóp
    procentowych, a szczególnie ich zmian.

    pastor