  • 1. Data: 2002-12-08 10:17:04
    Temat: choc bank- pytanko o tfi obligacji
    Od: "kriscop" <k...@w...pl>

    witam
    zeby nie bylo nieporozumien - kupno i sprzedaz w okienku bankowym.
    mam fundusz obligacji tfi ing, ten ing 2 obligacji a nie ing obligacji 2 (tu
    trzeba wplacic co najmniej 2 mln ;( .

    i teraz pytanko.
    tak sobie przegladalem notowania tego funduszu na stronie banku (nawiasem
    mowiac jedna z najbardziej rzeczowych wykresow) i patrze a tam sie robi
    podwojny szczyt.
    a z tego co wiem jak na czyms sie robi podwojny szczyt (glownie na
    akcjach ) to bedzie duzy i trwaly spadek (przewaznie i zazwyczaj).
    jednak ostatnio slychac polepszenie na rynku obligacji i oprocentowania (cos
    sie uspokaja)- niby.
    na gtfi obligacji ktos sie szczycil ze kupil na spadku i zarobil nawet
    sporo. ale notowania wzrosly do poziomu chyba sprzed spadkow (tak na pewno
    teraz na ich wykresie sprawdzilem).
    czyli to juz drugi fundusz na ktorym rysuje sie podwojny szczyt (dokladnosc
    wykresu jest inna niz przy ing).
    sprawdze pozostale.

    prosze o sugestie .
    mam nadzieje ze sie nie myle.
    czy jest raczej szansa na uspokojenie rynku obligacji i oprocentowania?
    pozd

  • 2. Data: 2002-12-08 10:31:03
    Temat: Re: choc bank- pytanko o tfi obligacji
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "kriscop"
> [...]
    > akcjach ) to bedzie duzy i trwaly spadek (przewaznie i zazwyczaj).
    > jednak ostatnio slychac polepszenie na rynku obligacji i oprocentowania

    To są wahania poniżej 1% wartości jednostki i zachodzą zwykle w skali
    tygodnia, może 10 dni. Takie spadki już były, zobacz notowania na początku
    lipca po dymisji Belki. W skali miesięcznej i dłuższej obligacje przez
    ostatnie lata dawały stały wzrost jednostki. IMHO grunt to nie spanikować
    jeżeli przez tydzień straci się np. 0,5%, bo w drugim tygodniu może odzyska
    się 0,8%. A tak w ogóle to analiza techniczna chyba nie nadaje się do
    stosowania wobec jednostek TFI.
    Można też trzymać pieniądze w funduszu gotówkowym. Tam nie ma stresów bo nie
    pamiętam żeby jednostka spadła, ale zysk też mniejszy.

    Bogdan

  • 3. Data: 2002-12-08 10:45:28
    Od: "kriscop" <k...@w...pl>

> [...]
    nie
    > pamiętam żeby jednostka spadła, ale zysk też mniejszy.
    myslalem ze sie nadaje , bo skoro nie ma innych (czytaj politycznych)
    czynnikow destabilizacji to mozna z technicznej cos wyczytac.
    inna sprawa , to trzeba kiedys wybrac moment sprzedazy i zakupu nowych.
    dlatego myslalem ze do tego mozna skorzystac z technicznej.bo na rocznychi
    polrocznych to jest ramie idace juz w dol. tylko kwestia , czy jest to
    chliwowa korekta albo dlusza tendencja.
    dlatego szukam innych czynnikow majacych wplyw na te "papiery" a dolujacych
    lub wspierajacych.
    bo jest osiagniety chyba dolny poziom kanalu ruchu , i jak wybicie w dol to
    raczej juz dluzszy spadek.
    pozd i dziekuje