  • 1. Data: 2005-08-26 17:49:12
    Temat: przewalutowanie - prośba o pomoc rachunkową
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    Witam,

    załóżmy, że mamy kredyt - 45500 EUR = 185 000 zł
    oprocentowanie 5,35 - spłata przez 17 lat w ratach malejących wg kursu
    średniego NBP

    mogę zamienić na 72200 CHF
    oprocentowanie 2,26 (do czasu wpisu do hipoteki, ok 6 mies. oprocentowanie
    3,46)
    spłata przez 20 lat w ratach malejących - ale jest spread

    na spread tracę 7000 zł
    do tego zmiana hipoteki ok 1500 zł i prowizja 1850 zł
    czyli łączy koszt przewalutowania ok. 10000 zł

    czy to się opłaci ? :)
    a może lepiej nowy spłacać też w ratach równych skoro oprocentowanie jest
    niskie?

    wg moich wyliczeń:

    stary kredyt po 12/24 miesiącach:
    spłacono kapitału: 6636/13272
    spłacono odsetek: 9864/19728
    łącznie: 16560/33120

    nowy kredyt po 12 miesiącach:
    spłacono kapitału: 9598/19198
    spłacono odsetki: 5471/9671
    łącznie: 15070/28870

    czyli zyskuję w spłatach kapitału i odsetek po roku/2 latach:
    odsetki: 4393/10057
    spłacony kapitał: 2962/5926
    zostaje w kieszeni: 1490/4250

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2005-08-26 21:10:59
    Temat: Re: przewalutowanie - prośba o pomoc rachunkową
    Od: trainer <t...@p...org>

    plusz wrote:

    > wg moich wyliczeń:
    >
    > stary kredyt po 12/24 miesiącach:
    > spłacono kapitału: 6636/13272
    > spłacono odsetek: 9864/19728
    > łącznie: 16560/33120

    coś mi sie tu nie zgadza - masz 185000 na 17 lat = 204 raty
    1 rata kapitałowa wynosi zatem 906,9zł
    12/24 raty to odpowiednio: 10882,4 i 21764,7 zł
    więc już na tym poziomie mamy niezgodność

    poza tym - lepiej chyba liczyć NPV a nie prostą sumę bez uwzględniania
    wartości pieniądza w czasie

  • 3. Data: 2005-08-27 12:07:00
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:430f8193$0$15482$f69f905@mamut2.aster.pl,
    niejaki(a): trainer z adresu <t...@p...org> napisał(a):

    > coś mi sie tu nie zgadza - masz 185000 na 17 lat = 204 raty
    > 1 rata kapitałowa wynosi zatem 906,9zł
    > 12/24 raty to odpowiednio: 10882,4 i 21764,7 zł
    > więc już na tym poziomie mamy niezgodność

    raty są równe, więc pierwsza rata kapitaŁowa wynosi ok 553 zł, a odsetki 822

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)