  • 1. Data: 2005-08-26 08:27:25
    Temat: mBank i karta za podpis
    Od: "aquarius" <z...@o...pl>

    Witam.

    Nie dawno otrzymalem pocztą umowe dotyczaca otrzymanie karty
    kredytowej w specjalnej promocji "Karta za podpis". Wszystko pieknie gładko,
    podpisalem odesłałem. Wczoraj wrocila mi podpisana umowa przez
    przedstawiciela mBanku ( karta pewnie przyjdzie na dniach mam nadzieje ),
    ale otrzymalem rowniez dodatkowe pisemko ( link ponizej ). Szczerze mowiac
    nie wiem po co mi to ? czy po prostu zazwyczaj przy otrzymaniu jakiej
    kolwiek KK banki przesylaja takie cos, zeby miec na przyszlosc w celu
    rezygnacji ?

    http://84.40.128.20/mbank.jpg

    Dziekuje za wszelkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2005-08-26 08:53:40
    Temat: Re: mBank i karta za podpis
    Od: "aquarius" <z...@o...pl>

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak inne, ale mBank tak

    ok dzieki wielkie za odp.

    pozdr

    Marek

  • 3. Data: 2005-08-26 08:54:35
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 4. Data: 2005-08-26 09:03:30
    Od: Michał Kaczorowski <k...@p...legnica.edu.pl>

    aquarius wrote:

> [...]
    > nie wiem po co mi to ? czy po prostu zazwyczaj przy otrzymaniu jakiej
    > kolwiek KK banki przesylaja takie cos, zeby miec na przyszlosc w celu

    To wynika z ustawy o kredycie konsumeckim.

  • 5. Data: 2005-08-26 09:07:49
    Od: "aquarius" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Kaczorowski" <k...@p...legnica.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:demlqo$6cu$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > To wynika z ustawy o kredycie konsumeckim.

    dzieki ponownie. Juz wszystko wiem.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-08-26 09:09:11
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    Użytkownik "aquarius" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie wiem po co mi to ? czy po prostu zazwyczaj przy otrzymaniu jakiej
    > kolwiek KK banki przesylaja takie cos, zeby miec na przyszlosc w celu

    Przysłanie tego druku wypowiedzenia wynika z ich prawnego obowiązku, który
    został określony w powoływanych się tam przepisach prawa.
    Weźmy na przykład ten drugi, czyli Art.11 Ustawy o Kredycie Konsumenckim;

    Art. 11.

    1. Konsument, z zastrzeżeniem ust. 6 i art. 12 ust. 1, może bez podania
    przyczyny, odstąpić od umowy o kredyt konsumencki w terminie 3 dni od dnia
    zawarcia umowy. Jeżeli umowa o kredyt konsumencki nie zawierała informacji o
    uprawnieniu do odstąpienia od umowy, konsument może odstąpić od umowy w
    terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnej informacji o prawie odstąpienia
    od umowy, nie później jednak niż w terminie 2 miesięcy od dnia zawarcia
    umowy.
    2. Kredytodawca obowiązany jest przy zawarciu umowy wręczyć konsumentowi
    wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy z oznaczeniem swojego imienia,
    nazwiska (nazwy) i adresu zamieszkania (siedziby).

    Przesyłając ten druk ograniczają ci możliwości wypowiedzenia ;-)
    Tak samo czyni to Ar.2 Ustawy o Ochronie Niektórych Praw Konsumentów;

    Art. 2.
    1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej
    odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w
    terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu
    wystarczy wysłąnie oświadczenia przed jego upływem.

    Następstwa braku informacji o możliwości odstąpienia od umowy określone
    zostały w Art. 4;

    Art. 4.
    Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od
    umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie rozpoczyna się. W
    takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od
    uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego
    powodu odstąpić od umowy po upływie trzech miesięcy od jej wykonania.

    Zaś sam obowiązek dostarczenia druku wynika z Art. 3 ;

    Art. 2.
    1. Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, powinien
    przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie odstąpienia
    od umowy w terminie, o którym mowa w art. 2 ust. 1, i wręczyć wzór
    oświadczenia o odstąpieniu

    Nie będę przytaczał wszystkiego.
    Tekst tych ustaw znajdziesz na stronach
    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=329
    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=332
    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=328
    Mam nadzieję, że nie zanudziłem ;-)

    Pozdr.
    K.K.

  • 7. Data: 2005-08-26 09:53:10
    Od: "aquarius" <z...@o...pl>

    Użytkownik "K.K." <e...@d...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "aquarius" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    . 1, i wręczyć wzór
    > oświadczenia o odstąpieniu

> [...]

    jasne, ze nie :) teraz juz nie mam zadnych watpilowisc co do tego
    dolaczonego pisemka :) dzieki wielkie.

    Pozdr.