  • 1. Data: 2004-06-27 20:45:58
    Temat: Wczesniejsza splata kredytu hipotecznego - aneksy?
    Od: "AruBuru" <a...@r...ats.pl>

    Witam!
    Serwis Bankier podal na poczatku czerwca informacje z Gazety Prawnej o
    zmianach w prawie bankowym. Była tam mowa o zmianach we wczesniejszych
    splatach, cytuje:

    "Zmieniają się też zasady wcześniejszej spłaty kredytu. Teraz jest to
    niemożliwe, jeśli nie przewiduje tego umowa, a nie zgodzi się na to bank.
    Wentylem bezpieczeństwa dla klienta jest jednak możliwość wypowiedzenia
    umowy kredytowej bez podania przyczyn, z zachowaniem terminu
    trzymiesięcznego, ale tylko wtedy, gdy termin spłaty kredytu wynosił więcej
    niż 1 rok. Ponadto, w stosunku do kredytów konsumenckich nadal obowiązują
    przepisy ustawy z dnia 20 lipca 2001 r. o kredycie konsumenckim (Dz.U. nr
    100, poz. 1081 ze zm.), które są korzystniejsze dla klienta, gdyż
    zastrzegają na rzecz dłużnika termin spłaty kredytu. "

    W mojej umowie kredytu Millekredyt DOM (Bank Millennium) nie ma mowy o
    wczesniejszej splacie, jest mowa o cenniku (w ktorym jest taki zapis) i
    regulaminie (w ktorym takze jest ta informacja).
    Czy domagac sie od Banku aneksu do umowy?

    Pozdrawiam
    AruBuru
    a...@r...ats.pl

  • 2. Data: 2004-06-27 21:10:09
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > regulaminie (w ktorym takze jest ta informacja).
    > Czy domagac sie od Banku aneksu do umowy?

    Bezpieczniej jest miec to w umowie. Zmiana zalacznika nie stanowi bowiem
    zmiany umowy - jak to sobie banki czesto zastrzegaja.

    Malin