  • 1. Data: 2014-07-22 07:29:59
    Temat: przelew wewnętrzny EasyNET DB
    Od: jn <j...@g...pl>

    Czy ktoś ma do czynienia z przelewami wewnętrznymi w Deutsche?
    Miałem na wczoraj ustawiony przelew odroczony i pomimo tego, że od 12:00 środki
    były na koncie z którego ten przelew miał być wykonany - przelew nie został
    zrealizowany do 15:00. Do tej pory przelewy odroczone były realizowane nawet jak
    na początku dnia środków nie było to w odstępach czasowych easyNet ponawiał
    próby realizacji. OK. Zdarza się.
    Wobec powyższego ręcznie wykonałem ten przelew wprowadzając dane jeszcze raz i
    wysyłając jako bieżący. Godzina zlecenia przelewu to 15:02, przelew wewnętrzny.
    Wg tej tabeli:
    https://www.deutschebank.pl/klienci-indywidualni/kon
    ta/godziny-realizacji-przelewow.html
    przelew wewnętrzny powinien zostać zrealizowany do godz. 19.00 w tym samym dniu.
    Owszem środki zeszły z jednego konta natychmiast, ale na docelowym pojawiły się
    kilka minut po północy z informacją: "data operacji 21.07.2014, data
    księgowania: 22.07.2014".
    Czy ktoś może mi wyjaśnić jakim prawem bank przetrzymuje środki pomimo tego, że
    według własnych regulaminów takie przelewy powinny być wykonywane do g.19:00 bez
    takich "kwiatków"? Reklamować?

  • 2. Data: 2014-07-23 07:20:01
    Temat: Re: przelew wewnętrzny EasyNET DB
    Od: Raff <r...@f...it>

    Jeżeli kontem wewnętrznym, na które przelewano pieniądze był rachunek karty
    kredytowej, to DB "zamyka" dostęp do tego rachunku już o... 12:30 i "system"
    zaczyna "przetwarzać" aż do północy.
    Jeśli wpłacisz pieniądze z rachunku wewnętrznego na rachunek karty po 12:30 to
    saldo karty nie zmieni się przez... 2 kolejne dni (pierwszy dzień po wpłacie
    system dopiero zacznie obrabiać te pieniądze, a w drugim dni - po zakończeniu
    11,5h przetwarzania - zmieni się saldo dostępnych środków na karcie o kwotę
    wpłaconą 2 dni wcześniej.
    Wychodzi na to, że jak ktoś potrzebuje środków na karcie szybko, to lepiej jest
    wysłać środki bezpośrednio I sesją elixir z banku z zewnątrz niż przelewem
    wewnętrznym. (sic!)

    Czy to zgodne z tą unijną dyrektywą mówiącą o tym, że pieniądze które bank
    zaksięgował jako wychodzące z jednego rachunku w danym dniu, muszą się pojawić
    na docelowym rachunku w tym samym dniu? Skoro godzina graniczna dla przelewów
    wewnętrznych w DB to 19:00 i bank wskazuje, że rachunek jest obciążany w dacie
    bieżącej, to jak to możliwe, że pieniądze udostępnia na rachunku docelowym 2 dni
    później?

    KNF się chyba kłania?

  • 3. Data: 2014-07-23 07:37:08
    Od: jn <j...@g...pl>

    > Jeżeli kontem wewnętrznym, na które przelewano pieniądze był rachunek karty
    > kredytowej, to DB "zamyka" dostęp do tego rachunku już o... 12:30 i "system"
    > zaczyna "przetwarzać" aż do północy.

    Dokładnie tak jak piszesz - rachunek karty.
    Co to za bank, który wykorzystuje system potrzebujący prawie połowy doby na
    przetwarzanie operacji z właściwie najmniej obciążonej operacjami części dnia?
    Czy oni to ręcznie robią?

> [...]
    > 11,5h przetwarzania - zmieni się saldo dostępnych środków na karcie o kwotę

    Saldo zwiększyło się dzisiaj, czyli 2 dni po przelewie. Natomiast na rachunku z
    którego środki wyszły data operacji i data księgowania to 21.07.2014.

> [...]
    > bieżącej, to jak to możliwe, że pieniądze udostępnia na rachunku docelowym 2 dni

    Moim zdaniem to skandal. Bank przez dwa dni obraca nie swoimi pieniędzmi i
    zasłania się regulaminami. A moim zdaniem nawet nasza ustawa o systemie
    płatniczym nakazuje im księgowania na rachunku w dacie, w której bank środki
    otrzymał, czyli 21.07.2014.

    > KNF się chyba kłania?

    Chyba tak.