  • 1. Data: 2002-10-03 17:59:42
    Temat: Re: przelew a zobowiązanie
    Od: "krab" <k...@h...pl___>

    Użytkownik "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> napisał w wiadomości
    news:anhvu2$qqn$1@absinth.dialog.net.pl...
    > potrzebuję zrobić przelew na konto innej osoby,
    > przy czym chciałbym otrzymać jakieś potwierdzenie, że właściciel tego
    konta
    > zobowiązuje się nie rościć do mnie żadnych innych "pretensji" (żadnej kasy
    > odemnie więcej nie chce).
    > Jest jakiś sposób na uzskanie takiego potwierdzenia, zobowiązania lub
    czegoś
    > podobnego?

    i oczekujesz tej umowy od jakiegos banku ?
    chyba mylisz grupy i kategorie

  • 3. Data: 2002-10-04 10:33:02
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > odemnie więcej nie chce).
    > Jest jakiś sposób na uzskanie takiego potwierdzenia, zobowiązania lub

    Nie, nie da sie zrobic przelewu warunkowanego napisaniem jakiegos dokumentu
    przez beneficjenta.
    Mozesz dostac tylko potwierdzenie, ze istotnie zaplaciles mu pieniadze.
    Banki zajmuja sie obrotem pieniedzmi i papierami wartosciowymi (weksel,
    czek) a to o czym mowisz to raczej notariusz.

    Michal.

  • 4. Data: 2002-10-04 11:34:20
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Banki zajmuja sie obrotem pieniedzmi i papierami wartosciowymi (weksel,
    > czek) a to o czym mowisz to raczej notariusz.

    Nie będę się sprzeczać, ale różne takie dodatkowe usługi są czasem
    opisywane na stronach banków w dziale dla "klientów korporacyjnych".
    Niestety dla osób prywatnych nigdy jeszcze czegoś takiego nie widziałem,
    co oczywiście nic nie znaczy ;-)

    Pix

  • 5. Data: 2002-10-04 17:23:42
    Od: "Pirxx" <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl>

    > Nie, nie da sie zrobic przelewu warunkowanego napisaniem jakiegos
    dokumentu
    > przez beneficjenta.

    A jednak istnieje usluga bankowa spelniajaca taka funkcje!
    Jest to akredytywa. Bank odbiorcy jest informowany, ze pieniadze moga
    zostac uruchomione pod warunkiem przedstawienia okreslonych
    dokumentow, najczesciej listow przewozowych, swiadczacych o wysylce
    towaru.
    Akredytywy uzywa sie najczesciej w zagranicznych transakcjach
    handlowych, gdy strony transakcji nie maja do siebie zaufania. Jest to
    dosc kosztowna zabawa, wiec pewnie problemu osoby, ktora zaczela ten
    watek nie rozwiaze, ale warto wiedziec, ze istnieje!

    Pirxx

  • 6. Data: 2002-10-05 06:09:54
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > zostac uruchomione pod warunkiem przedstawienia okreslonych
    > dokumentow, najczesciej listow przewozowych, swiadczacych o wysylce
    O! a myslalem, ze juz wiele sie na grupie nie dowiem.

    Dzieki!

  • 7. Data: 2002-10-05 14:53:35
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    dzięki wszystkim za pomoc