  • 1. Data: 2002-06-30 21:46:49
    Temat: przed wyjazdem do Czech wez ze soba karte...
    Od: "Bartek Szymkowiak" <b...@p...onet.pl>

    raczej NIE - najlepiej gotowke! Zaoszczedzisz 2,5 - 3,5 %.

    Podczas ostatniej wizyty w Czechcach poslugiwalem sie trzema kartami VISA
    (Electron i kredytowa) dwoch bankow - BZWBK i mBanku. Nie ma roznicy w
    kursach w przypadku Electrona i Clasica WBK - placac klasikiem zyskujemy
    tylko grace period. O ponad 1% korzytsniejsze sa kursy w mBanku. Jednak mimo
    wszystko najlepszym rozwiazaniem okazuje sie byc zakup koron w kantorze na
    granicy, czy nawet w samych Czechach (w niektorych kantorach kursy
    korzystniejszy niz w polskich bankach). Oto wykaz kilku moich transakcji:

    VE BZ WBK:
    300 KC --> 39,62 PLN (0,1321 PLN/KC)

    VC BZ WBK
    370 KC --> 48,89 PLN (0,1321 PLN/KC)
    389 KC --> 51,34 PLN (0,1320 PLN/KC)
    199 KC --> 26,24 PLN (0,1319 PLN/KC)

    VE mBankk
    4 000 KC --> 522,08 PLN (0,1305 PLN/KC)
    668 KC --> 87,18 PLN (0,1305 PLN/KC)

    Czy ktos ma jakies porownanie kart Visa i Mastercarda wlasnie w Czechach?
    --
    Zobacz: Czego bogaci ucza swoje dzieci, a o czym biedni nie maja pojecia!
    http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=24948

  • 2. Data: 2002-06-30 22:01:25
    Temat: Re: przed wyjazdem do Czech wez ze soba karte...
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Bartek Szymkowiak <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > roznicy w kursach w przypadku Electrona i Clasica WBK - placac
    > klasikiem zyskujemy tylko grace period. O ponad 1% korzytsniejsze sa

    Czyli relacje miedzy bankami sie zmieniaja, bo o ile pamietam, to w
    testach przed rokiem (?) tez w Czechach wlasnie BZWBK wychodzil jako
    jeden z najlepszych, a mBank najgorszych!

  • 3. Data: 2002-07-01 18:31:19
    Od: "Bartek Szymkowiak" <b...@p...onet.pl>

    > Czyli relacje miedzy bankami sie zmieniaja, bo o ile pamietam, to w
    > testach przed rokiem (?) tez w Czechach wlasnie BZWBK wychodzil jako
    > jeden z najlepszych, a mBank najgorszych!

    Jak najbardziej potwierdzam - korzystalem w ub.r. z VE WBK i mialem kursy
    atrakcyjniejsze od kantorowych, praktycznie bardzo bliskie sredniego.

  • 4. Data: 2002-07-02 09:44:32
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    > Jak najbardziej potwierdzam - korzystalem w ub.r. z VE WBK i mialem kursy
    > atrakcyjniejsze od kantorowych, praktycznie bardzo bliskie sredniego.

    Moja VE Millennium tez byla przeliczana praktycznie po srednim w
    wyplacajac z bankomatu w Pradze. Podobnie AMEX Millennium placac
    bezgotowkowo tamze.

    Radek