  • 1. Data: 2003-09-13 06:41:55
    Temat: prowizja za płatność kartami
    Od: "Krzysztof Wójcik" <k...@v...lublin.pl>

    Orientuje się może ktoś, jaka jest prowizja sklepu dla banku, jeżeli klient
    zapłaci kartą kredytową?
    Chciałem w sklepie ponegocjować cenę. Płacąc gotówką sklep zamiast oddawać
    prowizje bankowi mógłby o tą kwotę obniżyć mi cenę. Niestety nie wiem ile
    banki pobierają prowizji za takie tranzakcje. W sklepie tego mi raczej nie
    powiedzą :)
    Z góry dziękuje.
    pozdr.
    krzy$

  • 2. Data: 2003-09-13 06:50:36
    Temat: Re: prowizja za płatność kartami
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    1063435580.994636@futuro,
    Krzysztof Wójcik <k...@v...lublin.pl>:
> [...]
    > oddawać prowizje bankowi mógłby o tą kwotę obniżyć mi cenę. Niestety
    > nie wiem ile banki pobierają prowizji za takie tranzakcje. W sklepie

    Nie bezposrednio dla banku, tylko dla Centrum Autoryzacyjnego.
    Roznie to bywa, zalezy od wynegocjowanej prowizji, ale waha sie od chyba
    nieco powyzej 1% kwoty transakcji w przypadku wielkich sieci do ok. 4% w
    malych sklepikach.

    Dlaczego maja Ci w sklepie nie powiedziec?
    Ja marudza, ze wola gotowke, to pytasz wspolczujaco, czy musza placic duza
    prowizje, czesto wtedy mowia.
    Wowczas proponujesz platnosc gotowka z rabatem w wysokosci polowy prowizji.
    Z praktyki, cos takiego sie udaje, jesli jest to maly sklepik i rozmawiasz z
    wlascicielem.
    Calej prowizji to raczej Ci nie obnizy.
    Obsluga gotowki to tez koszty przeciez.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-09-13 07:14:23
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Nie bezposrednio dla banku, tylko dla Centrum Autoryzacyjnego.
    > Roznie to bywa, zalezy od wynegocjowanej prowizji, ale waha sie od chyba
    > nieco powyzej 1% kwoty transakcji w przypadku wielkich sieci

    Raczej blizej 2% niz 1 ;-)

    > do ok. 4% w
    > malych sklepikach.

    Dla Amexa nawet do 5-6%, glownie w Gastronomii gdzie 3 czy 5%
    i tak nie robi czesto zadnej roznicy.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 4. Data: 2003-09-13 07:14:54
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Chciałem w sklepie ponegocjować cenę.

    A jaki to sklep? Jaka branza? I jakie centrum autoryzacyjne go obsluguje?

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 5. Data: 2003-09-13 09:04:03
    Od: "kazaan" <k...@p...onet.pl>

    Jak kupowałem sprzęt w Karenie to za płatność gotówką dali mi chyba rabat
    3%.

  • 6. Data: 2003-09-13 11:21:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert" <u...@o...pl> writes:

> [...]
    > Roznie to bywa, zalezy od wynegocjowanej prowizji, ale waha sie od chyba
    > nieco powyzej 1% kwoty transakcji w przypadku wielkich sieci do ok. 4% w

    1% to nie wiem (moze supermarkety?), ale 4% itp. to glownie na zelazkach.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 7. Data: 2003-09-13 17:19:15
    Temat: Re: prowizja za płatno?ć kartami
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    W Vobisie za płatność gotówką możesz utargować max. 5%.

    PS. Popraw sobie kodowanie postów

  • 8. Data: 2003-09-13 18:13:07
    Od: "Krzysztof Wójcik" <k...@v...lublin.pl>

    [ciach]

    > Dlaczego maja Ci w sklepie nie powiedziec?

    dlatego, ze to sklep internetowy, gdzie mozna placic kartami, gdzie mozna
    negocjowac ceny, a przy negocjacji trzeba uzasadnic dlaczego chce zaplacic
    taniej.
    wiec chce uzasadnic, ze wysle przedplate i zaosczedza na prowizji centrum
    autoryzacji

    > Ja marudza, ze wola gotowke, to pytasz wspolczujaco, czy musza placic duza
    > prowizje, czesto wtedy mowia.
    > Wowczas proponujesz platnosc gotowka z rabatem w wysokosci polowy
    prowizji.

    dlaczego polowa prowizji? chyba im zalezy na sprzedazy, a zysk jest dla nich
    taki sam, niezaleznie czy ode mnie z rabatem jako przedplata na konto, czy z
    centrum autoryzacji po prowizji

    > Z praktyki, cos takiego sie udaje, jesli jest to maly sklepik i rozmawiasz
    > wlascicielem.
    > Calej prowizji to raczej Ci nie obnizy.

    dlaczego?

    > Obsluga gotowki to tez koszty przeciez.

    to nie gotowka, tylko przedplata na konto

    dzieki i pozdr.
    krzy$

  • 9. Data: 2003-09-13 18:15:09
    Od: "Krzysztof Wójcik" <k...@v...lublin.pl>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > A jaki to sklep? Jaka branza? I jakie centrum autoryzacyjne go obsluguje?

    http://www.e-notebook.pl/product151.html

    pozdr.
    krzy$