    From: "Robert" <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: prowizja za płatność kartami
    Date: Sat, 13 Sep 2003 08:50:36 +0200

    1063435580.994636@futuro,
    Krzysztof Wójcik <k...@v...lublin.pl>:
    > Orientuje się może ktoś, jaka jest prowizja sklepu dla banku, jeżeli
    > klient zapłaci kartą kredytową?
    > Chciałem w sklepie ponegocjować cenę. Płacąc gotówką sklep zamiast
    > oddawać prowizje bankowi mógłby o tą kwotę obniżyć mi cenę. Niestety
    > nie wiem ile banki pobierają prowizji za takie tranzakcje. W sklepie
    > tego mi raczej nie powiedzą :)

    Nie bezposrednio dla banku, tylko dla Centrum Autoryzacyjnego.
    Roznie to bywa, zalezy od wynegocjowanej prowizji, ale waha sie od chyba
    nieco powyzej 1% kwoty transakcji w przypadku wielkich sieci do ok. 4% w
    malych sklepikach.

    Dlaczego maja Ci w sklepie nie powiedziec?
    Ja marudza, ze wola gotowke, to pytasz wspolczujaco, czy musza placic duza
    prowizje, czesto wtedy mowia.
    Wowczas proponujesz platnosc gotowka z rabatem w wysokosci polowy prowizji.
    Z praktyki, cos takiego sie udaje, jesli jest to maly sklepik i rozmawiasz z
    wlascicielem.
    Calej prowizji to raczej Ci nie obnizy.
    Obsluga gotowki to tez koszty przeciez.

    --