  • 31. Data: 2017-09-29 01:35:11
    Temat: Re: produkt oszczędnościowy dla małoletniego
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 9/28/2017 4:01 AM, elmer radi radisson wrote:

    > Owszem. Ale zwyczajnie chodzi o to aby ta dedykowana kasa sobie
    > byla w ten sposob przechowana. Bo ogolnie w ten sposob mozna podejsc
    > do wszelkich oszczednosci ;)

    Wlasnie o tym pisze.
    Wszelkie oszczednosci nie maja najmniejszego sensu w dzisiejszych
    czasach, bo nie pokrywają nawet inflacji.
    Im wiecej sie w to pakuje tym wiecej się traci.

  • 32. Data: 2017-09-29 01:36:12
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 9/28/2017 4:29 AM, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2017-09-28, witek <w...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dzisiaj poszedłby za to na studia, ale nie może bo za mały.
    > Ale za 18 lat już będzie wystarczająco duży i będzie miał $ na start.

    Sądzisz, ze za 18 lat studia beda kosztowały tyle samo co dzisiaj?
    Obawiam się czy mu nawet na pierwszy rok wystarczy.

  • 33. Data: 2017-09-29 09:19:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-29 o 01:35, witek pisze:

    > Wlasnie o tym pisze.
    > Wszelkie oszczednosci nie maja najmniejszego sensu w dzisiejszych
    > czasach, bo nie pokrywają nawet inflacji.
    > Im wiecej sie w to pakuje tym wiecej się traci.

    Niepotrzebnie generalizujesz. Zależy w co się ładuje. Można zarobić.
    Zdywersyfikować na kilka wartości, które były warte 100 lat temu i są
    warte dzisiaj, i nie powinno być przypału.

    Ale też nie o tym dyskusja - tylko o tym, że wg ciebie niby nie warto w
    ogóle oszczędzać - tymczasem dlaczego to ty miałbyś decydować, czy na te
    "studia" za 20 lat dla dziecka grupowicz nie miałby sobie oszczędzić już
    dziś, tylko musiałby tyrać za 20 lat i pokrywać z bieżących wypłat?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2017-09-29 11:36:32
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-09-28, witek <w...@g...pl> wrote:

    > Sądzisz, ze za 18 lat studia beda kosztowały tyle samo co dzisiaj?
    > Obawiam się czy mu nawet na pierwszy rok wystarczy.

    Sądzę że łatwiej przez 18 lat na nie odłożyć niż wyskoczyć z kasy
    "na raz" jak już będzie potrzeba :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 35. Data: 2017-09-29 11:54:47
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-09-28, Akarm <a...@w...pl> wrote:

    [...]

    > No nie! Toś teraz walnął, jak kulą w płot. :D
    > Zacytuję klasyka: kończ waść, wstydu oszczędź.
    > Trzeba znać język choć w stopniu podstawowym, wtedy jest szansa na
    > uniknięcie takiej kompromitacji.

    Ty serio sądzisz, że przejmę się tekstami jakiegoś anonima z internetu,
    który za cel postawił sobie leczenie własnych kompleksów na grupach?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 36. Data: 2017-09-29 12:17:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >na te "studia" za 20 lat dla dziecka grupowicz nie miałby sobie
    >oszczędzić już dziś, tylko musiałby tyrać za 20 lat i pokrywać z

    No przeciez masz wyjasnienie - bo inflacja zezze oszczednosci.

    A za 20 lat i tak bedzie musial tyrac ... a jesli w miedzyczasie
    dorobi sie takiej pozycji, ze go bedzie stac na sfinansowanie studenta
    bez wysilku, to tylko pogratulowac dobrej inwestycji - w siebie :-)

    J.

  • 37. Data: 2017-09-29 16:52:56
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 9/29/2017 2:19 AM, Liwiusz wrote:

> [...]
    > "studia" za 20 lat dla dziecka grupowicz nie miałby sobie oszczędzić już
    > dziś, tylko musiałby tyrać za 20 lat i pokrywać z bieżących wypłat?

    Bo za 20 lat te pieniądze będą warte tyle ile teraz dawniejsze
    książeczki mieszkaniowe.
    Mialeś zaoszczędzić na mieszkanie dostałeś kilkaset złotych.
    Jak miałeś szczęscie to dorzucili jeszcze kilka tysiecy premii.
    A w momenice zakładania książeczki wychodziło, że wystarczy no ho ho
    albo i więcej.

  • 38. Data: 2017-09-29 21:04:02
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > nie jest to coś niesamowicie lepszego

    Oczywiście, ale będzie przyspieszać.
    Tej dzieciaka nie mam rozpisanej rok po roku, ale w mojej jest że w tym
    roku wartość wykupu polisy rośnie o 4k, a za 15 lat rzędu 10k rocznie.

    --
    Alf/red/

  • 39. Data: 2017-09-30 10:21:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 29 września 2017 21:04:04 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:

> [...]
    > Tej dzieciaka nie mam rozpisanej rok po roku, ale w mojej jest że w tym
    > roku wartość wykupu polisy rośnie o 4k, a za 15 lat rzędu 10k rocznie.

    A ile musisz dopłacać?

  • 40. Data: 2017-10-01 21:15:07
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > A ile musisz dopłacać?