  • 1. Data: 2013-04-02 19:36:58
    Temat: porównanie dbnet <-> alior sync
    Od: Marek <m...@o...pl>

    witam,
    tak sie zastanawiam na założeniem:
    konta osobistego + oszczednosciowego
    karta debetowa -> na wszelki wypadek
    karta kredytowa -> głownie do zastosowania w USA

    ktory bank lepszy? dbnet czy alior sync?
    główne pytania to:
    - porównianie kosztów obsługi, kont i kart
    - porównanie procentu z depozytów
    - porównanie kosztów kart kredytowych (łącznie ze spreedem,
    przewalutowaniem itp)
    - inne opinie ?

    pozdrawiam, marek

  • 2. Data: 2013-04-03 22:50:38
    Temat: Re: porównanie dbnet <-> alior sync
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 02 Apr 2013 19:36:58 +0200, Marek napisał(a):

    > ktory bank lepszy? dbnet czy alior sync?
    > główne pytania to:
    > - porównianie kosztów obsługi, kont i kart
    > - porównanie procentu z depozytów

    Masz przecież wszystko na stronach banków, to czego jeszcze potrzebujesz
    czy porównać nie potrafisz?

    > - porównanie kosztów kart kredytowych (łącznie ze spreedem,
    > przewalutowaniem itp)

    Też masz na stronach banków. BTW z tego co kojarzę żadna karta rewelacji
    jeżeli chodzi o płatności zagraniczne raczej nie prezentuje, więc
    przeliczniki będą mocno średnie.

    > - inne opinie ?

    Alior stworzył Synka jako nowe tredny w bankowości. WWW jest mało
    używalne i logiczne, konto jeszcze jest darmowe ale to IMO raczej góra
    pół roku do roku i się zmieni. Jakoś załatwiania reklamacji w Synku to
    już kompletna żenada. DBnet swoim WWW tkwi w poprzedniej epoce a coś
    takiego jak działanie online też ma u nich inny wymiar ;) Jako konto
    zapasowe albo do darmowych wypłata i KO to się względnie nadaje ale chyba
    nic poza tym.

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2013-04-05 16:33:59
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 19:36:58 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >
    > - porównianie kosztów obsługi, kont i kart
    >
    > - porównanie procentu z depozytów
    >
    > - porównanie kosztów kart kredytowych (łącznie ze spreedem,

    W syncu konto zostanie za zero. Podkreślają to na każdym kroku.

  • 4. Data: 2013-04-05 17:18:43
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 5 Apr 2013 07:33:59 -0700 (PDT), r...@g...com
    napisał(a):

    > W syncu konto zostanie za zero. Podkreślają to na każdym kroku.

    Taa. Ostatnio z uwagą, że gdyby im się jednak odmieniło, to klienci zostaną
    poinformowani dwa miesiące wcześniej.

    AK

  • 5. Data: 2013-04-05 23:36:51
    Od: Marek <m...@o...pl>

    W dniu 05.04.2013 17:18, Andrzej Kubiak pisze:

    > Taa. Ostatnio z uwagą, że gdyby im się jednak odmieniło, to klienci zostaną
    > poinformowani dwa miesiące wcześniej.
    >
    > AK

    no tak sie wgryzam w zapisy regulaminów, tabeli opłat.. -> droga przez
    mękę..
    BTW: ze też nie ma bata na ludzi którzy to piszą, przecież można chyba
    zrobic to prosto i zrozumiale, gdzie jest KNF i ochrona praw konsumentów?
    DB -> niby fajnie ale jednak spreed wysoki, ale za to nie ma kosztów
    przewalutowania transakcji kartowych z innych walut na EUR (jak np. w
    Nordei)
    sync -> chyba lepiej rozwiązane to jest bo od razu rozliczenie płatności
    jest w kilku głównych walutach, bez przewalutowania. ale znowu gdzie
    indziej chcą cię "uwiązać" -> jak nie zapłacisz kilka razy w miesiącu to
    cię wykasuja, itp....

    generalnie widzę ze wszystkie banki nagle uznały ze za mało zarabiają i
    podnoszą wszelkie opłaty, czyżby tylko skarpeta pozostała?
    i prosze nie mówić ze trzeba czytac umowy - bo czytam! ale jakie mam
    możliwości negocjowania? NIE MAM!
    pozdrawiam, marek

  • 6. Data: 2013-04-06 10:41:20
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 05 Apr 2013 23:36:51 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > podnoszą wszelkie opłaty, czyżby tylko skarpeta pozostała?
    > i prosze nie mówić ze trzeba czytac umowy - bo czytam! ale jakie mam

    Napisz do czego konta będziesz przede wszystkim używał najczęściej, to
    się coś na pewno wykombinuje :)

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2013-04-06 10:55:45
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

> [...]

    > podnoszą wszelkie opłaty, czyżby tylko skarpeta pozostała?
    > i prosze nie mówić ze trzeba czytac umowy - bo czytam! ale jakie mam

    Xbartx już sensownie odpowiedział, a jeśli chcesz ponegocjować, pogadaj z
    Citi. :)

    AK

  • 8. Data: 2013-04-06 18:58:24
    Od: Marek <m...@o...pl>

    W dniu 06.04.2013 10:41, xbartx pisze:
    > Dnia Fri, 05 Apr 2013 23:36:51 +0200, Marek napisał(a):
    >
    > Napisz do czego konta będziesz przede wszystkim używał najczęściej, to
    > się coś na pewno wykombinuje :)

    do czego konto:
    - bieżące wypłaty w bankomacie, płatnosci online lub sklep
    - karta kredytowa sporadycznie, ale czasami wyjazd zagraniczny (nawet
    poza EU)
    - lokowanie kwot na max 3 m-ce z rozsądnym oprocentowaniem

    tak mi sie wydaje ze jednak dbnet lepszy, np. z powodu:
    - karta debit za darmo jesli jedna platnosc w m-cu,
    - mniejszy spreed walutowy (i to o 2%!)

    pozdrawiam, marek

  • 9. Data: 2013-04-07 07:57:46
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 06 Apr 2013 18:58:24 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    >
    > tak mi sie wydaje ze jednak dbnet lepszy, np. z powodu:
    > - karta debit za darmo jesli jedna platnosc w m-cu,

    Teraz aby uzyskać to co potrzebujesz to raczej będziesz musiał posiadać
    jakieś "kombo", bo nie ma jednego banku, który by spełnił Twoje
    założenia ;)

    Owszem synek i DBnet oferują dosyć proste warunki i masz wszystkie
    bankomaty darmowe. Jednak spoglądnij też na ofertę "Dobre konto" w Mille,
    bo tam spełniając niezbyt wygórowane warunki dostaniesz jeszcze 3% zwrotu
    za zakupy albo tankowanie paliwa.

    <http://www.bankmillennium.pl/pl/klienci-indywidualn
    i/konta-osobiste/
    dobre-konto/>

    Jeżeli zwroty Ciebie nie interesują to jeżeli zamierzasz w miarę
    regularnie płacić kartą to praktycznie każdy bank ma dla Ciebie ofertę z
    darmowymi bankomatami. Jeżeli chciałbyś jeszcze coś z tego wyciągać to
    aktualna jest dalej oferta BGŻ (konto z podwyżką) i pojawiła się teraz
    niezła promocja w BZWBK konto godne polecenia (tylko tutaj nie będziesz
    miał wszystkich bankomatów za free).

    Co do płatności zagranicznych to całkiem ciekawa jest karta z kantoru
    Aliorbank tylko, że tutaj to EUR, GBP i USD głównie wchodzi w grę. Co do
    płatności w innych walutach to najlepiej wyglądają karty z dawnego
    Polbanku. Z grupowych wyliczeń to najlepiej ostatnio stała kk Visa Gold.

    --
    xbartx