    From: "mareK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: pomyłka banku, nadmiar pieniędzy na koncie
    Date: Thu, 05 Dec 2002 10:51:45 GMT

    Witam
    czy ktoś może wie jak od strony prawnej wygląda, wypłacenie pieniędzy
    omyłkowo przelanych na moje konto, oczywiście wiem , że trzeba je oddać, ale
    czy można to potraktować jako pożyczke,
    czyli wypłacicić, zagospodarować , a póżniej w ratach zwrócić,bez
    konsekwencji prawnych.
    Błąd jest ewidentnie banku, od dwóch miesięcy przelewa mi na konto po 2500
    miesięcznie z dopiskiem wynagrodzenie, jeszcze się wacham przed
    wykożystaniem tych pieniędzy i prosze o rade na temat ewentualnych
    konsekwencji. Już drugi raz mi się to zdarza, rok temu przelali mi 6000zl,
    ale wtedy ich nie potrzebowałem i po 6 miesiącach panienka z banku PKOBP
    zadzwoniła, że przelali mi omyłkowo i czy mogą je sobie zabrać, jak
    wyraziłem zgode poprostu skorygowali stan konta, ale wtedy to było
    jednorazowo i ich nie potrzebowałem, czy myślicie, że można nimi obrócić,
    chodzi mi o ewentualną odpowiedzialność karną, bo pieniądze nie moje , ale
    na moim koncie imiennym, co sądzicie

    pozdrawiam

    mareK