  • 11. Data: 2002-02-09 17:39:52
    Temat: Re: podatek od - pytanie dodatkowe
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "damiahn" <d...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
    news:3c6551d0$1@news.vogel.pl...
    > Pociagne dalej temat, jesli jeszcze nie
    straciles cierpliwosci... ;)
    > Przychod jest tylko od odsetek i nie jest w tym
    nic zdroznego, ze przesylam
    > sobie kase z RORu na firmowe i na odwrot?

    Było o tym niedawno na pbb a także na mbankowym
    forum (jak sie link złamie to go złóż)
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=1
    9602&t=19367
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=1
    9552&t=19367

    > Jezeli mimo odsetek i tak koszty mam wieksze to
    nie place nic?

    No to chyba normalne że nic, odsetki to przychód
    taki jak inne a jak rachunek zysków i kosztów
    wykazuje że nie ma dochodu to nie masz od czego
    płacic podatku ...... a jeżeli sytuacja sie
    przeciąga to bankrutujesz :-))))

    > Zastanawiam sie, dlaczego biuro rachunkowe nic
    nie wspominalo, ze musze brac
    > pod uwage konto firmowe..., a przeciez, jezeli
    podpisalem z nimi umowe, to
    > oni sa odpowiedzialni za wszystkie
    niedociagniecia, prawda?

    Zależy co masz napisane w umowie, nie bardzo
    rozumiem tez tego tekstu "dlaczego biuro
    rachunkowe nic nie wspominalo, ze musze brac pod
    uwage konto firmowe" tzn odsetki z konta firmowego
    ?
    Z tego co wiem to ty przynosisz do biura wszelkie
    rachunki a oni je tylko przetwarzają,
    przygotowujadelaracje pit, vat, zus dla ciebie. Za
    błedy w wystawianych rachunkach też odpowiadasz
    ty.
    A z ciekawości zapytam na ile cie kasują i co za
    to dają (rozumiem że jesteś firmą jednoosobową na
    kpir)

  • 12. Data: 2002-02-10 09:32:19
    Od: "damiahn" <d...@p...onet.pl>

    > A z ciekawości zapytam na ile cie kasują i co za
    > to dają (rozumiem że jesteś firmą jednoosobową na
    > kpir)

    kasuja 50 zl + VAT (znajomi) ;)) a co dokladnie podpisalem, to musze
    sprawdzic... ;)

  • 13. Data: 2002-02-10 09:53:23
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    umowe, to
    > oni sa odpowiedzialni za wszystkie niedociagniecia, prawda?

    Nieźle. Odpowiedź już dostałeś wcześniej.
    Podpisz taką umowę na obsługę i doradzanie.
    Ale to kilkanaście razy 50 zł.
    Wtedy jak przyniesiesz dokumenty, to oni podpowiedzą Ci jak to zrobić
    lub zaksięgować "inaczej", żeby zapłacić mniejszy podatek.
    I będą pytać dlaczego nie uwzględniasz takich kosztów czy przychodów.
    Jako biuro ze standardową umową mają obowiązek tylko
    przetwarzać to co Ty im dostarczysz.
    Jeśli nie dostarczysz np dowodu zapłaty składek zus, to nawet nie będą
    pytać
    czy płacisz czy nie: nie odliczają i już. Podobnie z przychodami.
    Za błędy odpowiadasz Ty.

    CEZ