  • 1. Data: 2007-04-11 09:55:46
    Temat: podatek od SFI
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Jak dokładnie naliczany jest podatek od zysków w SFI?
    Czy jeśli widzę na koncie że w funduszu mam X zł tzn. że jak wszystko
    wypłacę (i cena tego dnia się nie zmieni) to będę miał na koncie X zł
    czy X pomniejszone o podatek?

  • 2. Data: 2007-04-11 10:03:44
    Temat: Re: podatek od SFI
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > Czy jeśli widzę na koncie że w funduszu mam X zł tzn. że jak wszystko
    > wypłacę (i cena tego dnia się nie zmieni) to będę miał na koncie X zł

    a to zależy czy miałeś zysk czy stratę na inwestycji:

    1. jak zysk to widzisz kwotę brutto, 19% podatek zostanie potrącony od
    zysku z inwestycji
    (płatnikiem jest TFI) i reszta trafi na konto

    2. jeżeli masz stratę to dostaniesz pełną kwotę X (z odpowiedniego dnia
    wyceny)

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-04-11 10:09:16
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    RobertS napisał(a):
    > a to zależy czy miałeś zysk czy stratę na inwestycji:
    >
    > 1. jak zysk to widzisz kwotę brutto, 19% podatek zostanie potrącony od
    > zysku z inwestycji
    > (płatnikiem jest TFI) i reszta trafi na konto

    Ale przecież na fundusz nie wpłaca się raz, tylko wiele razy. Więc nie
    ma szans abym zobaczył ile tak naprawdę dostanę na czysto?

  • 4. Data: 2007-04-11 10:18:07
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Ale przecież na fundusz nie wpłaca się raz, tylko wiele razy. Więc nie
    > ma szans abym zobaczył ile tak naprawdę dostanę na czysto?

    mozna wplacac albo raz albo wiele razy - nie ma przeciez reguly ;-)
    to zalezy od osoby i jej strategii inwestycyjnej, ja robie i tak i tak

    jezeli od dawna oszzcedzasz lub miales wiele wplat to obliczyc mozna, ale
    troche to potrwa,
    przy kazdej wplacie kupowales jednostki po okreslonej cenie, jezeli znasz
    kwoty i ceny to odniesiesz je do wyceny biezacej i sobie wyliczysz chociaz
    w przyblizeniu

    w SFI jest historia i tam mozna zobaczyc po ile sie kupowalo, nikt przeciez
    nie trzyma papierowych potwierdzen sprzed kilku lat...

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-04-11 10:23:32
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    RobertS napisał(a):
    > jezeli od dawna oszzcedzasz lub miales wiele wplat to obliczyc mozna, ale
    > troche to potrwa,

    Pytam raczej teoretycznie. Martwi mnie, że mając SFI nie wie się ile ma
    się tak naprawdę oszczędności.

  • 6. Data: 2007-04-11 10:29:28
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Pytam raczej teoretycznie. Martwi mnie, że mając SFI nie wie się ile ma
    > się tak naprawdę oszczędności.

    wiesz ile masz oszczednosci, ale nie wiesz ile zaplacisz podatku...
    mozna to jednak wyliczyc sposobem jaki podalem wczesniej ;-)

  • 7. Data: 2007-04-11 16:40:28
    Od: "Maciej Laskowski" <m...@o...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > wiesz ile masz oszczednosci, ale nie wiesz ile zaplacisz podatku...
    > mozna to jednak wyliczyc sposobem jaki podalem wczesniej ;-)

    Tak dla uzupełnienia. Przy sprzedawaniu jednostek obowiązuje zasada FIFO
    (first input first output) czyli sprzedajesz zawsze te jednostki, które
    kupiłeś najdawniej. Czyli jest taka możlwość, że globalnie masz stratę, ale
    przy sprzedaży zapłacisz podatek, bo na tych kilku najstarszych zarobiłeś.
    Niestety strat się nie odlicza.

    pozdr
    Maciek

  • 8. Data: 2007-04-11 16:46:10
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Maciej Laskowski napisał(a):
> [...]
    > przy sprzedaży zapłacisz podatek, bo na tych kilku najstarszych zarobiłeś.

    Opera Universa ma HIFO podobnie jak bodaj Skarbiec Akcja.
    Trzeba sprawdzac w statucie

  • 9. Data: 2007-04-11 17:51:29
    Od: Sierp <s...@n...net>

    RobertS napisał(a):
> [...]
    > kwoty i ceny to odniesiesz je do wyceny biezacej i sobie wyliczysz chociaz

    a czemu w przyblizeniu, i czemu ma to dlugo potrwac?
    Wystarczy od aktualnej wartosci j.u. odjac
    zsumowaene wszystkie wplaty/wyplaty - i od tego 19%
    to podatek

    Sierp

  • 10. Data: 2007-04-11 19:04:26
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Sierp napisał(a):

    > a czemu w przyblizeniu, i czemu ma to dlugo potrwac?
    > Wystarczy od aktualnej wartosci j.u. odjac
    > zsumowaene wszystkie wplaty/wyplaty - i od tego 19%
    > to podatek

    Nie jest to prawda, wplaca,m 100zl kupujac 10 j.u po 10zl.
    Niestety na gieldzie jest slabo j,.u kosztuja juz tyko 5zl.
    Kupuje za kolejne 100zl az 20 j.u po 5 zl.
    a gieldzie jest nielze j.u sa po 8 zl czyi wyplacam
    az 240zl. Wedle twoich wyliczen mam 40zl zysku do podatku ?

    A nie jest to prawda bo podatek zaplace od ... 60zł