  • 1. Data: 2007-04-10 20:45:39
    Temat: odnośnei sesji elixir
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Witam,

    Chciałbym zapytać się Was odnośnie sesji systemu Elixir.
    Dla przykąłdu Bank Pekao ma sesję wychodzącą w godzinach: 08:30, 12:30 i 15:00,
    a Kredyt bank przychodzącą: 12:00, 16:00 i 18:00.

    Czyli jeśli wyślę z mojego rachunku w pekao kasę o 08:30 to w rachunku kredyt
    banku będę mial kasę o 12:00 ?? Czy one są od razu księgowane ?? Jeśli nie to
    kiedy są ksiegowane ?

    Bardzo prosze o odpowiedź i z gory dziękuję.

  • 2. Data: 2007-04-10 20:54:33
    Temat: Re: odnośnei sesji elixir
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Apr 2007 22:45:39 +0200,
    osoba podpisana: Marcin <m...@o...pl>
    napisała:
> [...]
    > banku będę mial kasę o 12:00 ?? Czy one są od razu księgowane ?? Jeśli nie to

    Powinny - jeśli nie ma jakichś dodatkowych zależnośi o których nie
    wiemy.

    KJ

  • 3. Data: 2007-04-10 22:02:23
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Marcin wrote:
> [...]
    > kiedy są ksiegowane ?
    >
    > Bardzo prosze o odpowiedź i z gory dziękuję.

    Ja ostatnio śledziłem przelewy na linii Citi<>mBank/Multi i jak
    wychodziło pierwszą sesją poranną do pierwszą przychodzącą było
    księgowane, ale czy tak jest zawsze to zapewnić się raczej nie da. Banki
    mają 3 dni robocze.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-04-11 05:30:15
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Powinny - jeśli nie ma jakichś dodatkowych zależnośi o których nie
    > wiemy.

    Np brak kompensaty na r-ku banku w NBP.

  • 5. Data: 2007-04-11 08:30:19
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Czyli jeśli wyślę z mojego rachunku w pekao kasę o 08:30

    Jeśli wyślesz PRZED 8:30

    > to w rachunku kredyt banku będę mial kasę o 12:00 ??

    O 12:00 to się zaczyna się sesja przychodząca

    > Czy one są od razu księgowane ??

    Księgowanie też trwa, u jednych kwadrans, u innych 2 godziny ...
    Nie wiem ile średnio to zajmie w KB, około 13:00
    +/-30 min. powinny juz być na rachunku.

    (no i nie wszystkie banki księgują wpływy zaraz po sesji,
    bywa, że ostatnia sesja jest księgowana następneg dnia z rana)

  • 6. Data: 2007-04-11 08:34:23
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Bartosz 'bart' Nowakowski napisał(a):

> [...]
    > wychodziło pierwszą sesją poranną do pierwszą przychodzącą było
    > księgowane, ale czy tak jest zawsze to zapewnić się raczej nie da. Banki

    Skąd wziąłeś akurat ten termin?

  • 7. Data: 2007-04-11 18:10:44
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Np brak kompensaty na r-ku banku w NBP.

    nie ma takiej opcji.
    jak bank nie zapewni środków na rozliczenie sesji, to za karę jest
    wykluczany z elixira. i musi rozliczać się przez inny bank :)
    nikt sobie na to nie pozwoli.

    PG

  • 8. Data: 2007-04-11 18:21:42
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Apr 2007 19:10:44 +0100,
    osoba podpisana: Piotr Gralak <g...@g...pl>
    napisała:
    [...]
    > nie ma takiej opcji.
    > jak bank nie zapewni środków na rozliczenie sesji, to za karę jest
    > wykluczany z elixira. i musi rozliczać się przez inny bank :)
    > nikt sobie na to nie pozwoli.

    No. Ja pamiętam jeden taki przypadek BWE ? BWR ? Jakoś tak się bank
    nazywał.

    Ale i tak bardziej bym się martił wspomnianym czasem wewnętrznego
    księgowania, a nie brakiem kompensaty, czy upadkiem meteorytu.

    KJ

  • 9. Data: 2007-04-11 18:27:37
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > napisała:
    > [...]
    >
    > No. Ja pamiętam jeden taki przypadek BWE ? BWR ? Jakoś tak się bank

    ano, zdarzylo sie jakiemus banczkowi.
    podobnie jak kilku (kilkorgu?) zdarzylo sie upasc :)

    PG

  • 10. Data: 2007-04-11 19:07:01
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Piotr Gralak napisał(a):

    > nie ma takiej opcji.
    > jak bank nie zapewni środków na rozliczenie sesji, to za karę jest
    > wykluczany z elixira. i musi rozliczać się przez inny bank :)
    > nikt sobie na to nie pozwoli.

    Nie jest to prawda. Bo po co chwaliliby sie [znaczy KIR sie
    chwalil]systemem ktory rozlicza transakcje az do wyczerpania konta
    kompesacyjnego a nie odrzucaniu wszystkich przelewow dotyczacych banku
    X. Zreszta wykluczenie z elixiru i tak nie ma znaczenia gdyz bank wtedy
    i tak nie dokona przelwow a wiec
    jest to ten przypadek kiedy przelew nie idzie od reki tego samego dnia.