  • 1. Data: 2008-04-12 09:19:24
    Temat: płatnosci za granicą - przeliczniki
    Od: t...@g...com

    jakimi kartami debetowymi najlepiej placic za granica - zarowno strefa
    euro jak i slowacja, czechy.

    moze jakies przykladowe przeliczniki z roznych bankow dla porownania

  • 2. Data: 2008-04-12 10:00:04
    Temat: Re: płatnosci za granicą - przeliczniki
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Najlepiej zagranicznymi.

    Wydają tu:
    www.google.pl/search?hl=pl&lr=lang_pl&ie=UTF-8&q=%22
    jak%C4%85+kart%C4%85%22+%22za+granic%C4%85%22&sa=N&t
    ab=gw
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-04-12 11:01:13
    Od: t...@g...com

    On 12 Kwi, 11:00, " 666" <u...@w...eu> wrote:
    > Najlepiej zagranicznymi.
    >
    > Wydają tu:www.google.pl/search?hl=pl&lr=lang_pl&ie=UTF-8&q=
    %22jak%C4%85+kart%C4...
    > JaC
    >
    > -----

    a jakis konkretny link dla testow porownawczych

  • 4. Data: 2008-04-12 15:16:10
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Słowacja?
    http://search.live.com/results.aspx?q=r%C3%B3%C5%BCn
    ica+du%C5%BCy+ma%C5%82y&form=QBRE

    -----

  • 5. Data: 2008-04-12 15:33:41
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    na Słowacji najlepiej debetowka PKO BP - jest szansa, ze korony zostana
    przeliczone bezposrednio na PLN
    (bez przewalutowania przez EUR lub USD)

    poza tym lepsze są karty MC, bo Visa zwykle dolicza ok. 2% za
    przewalutowanie jezeli waluta transakcji jest inna niz waluta rozliczeniowa

    i oczywiscie pamietaj, aby nie korzystac za granica z kart Citi!

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2008-04-12 15:46:41
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > poza tym lepsze są karty MC, bo Visa zwykle dolicza ok. 2% za
    > przewalutowanie jezeli waluta transakcji jest inna niz waluta
    > rozliczeniowa

    Walcząc z kolejnym tworzącym się mitem propagowanym przez banki, sprostuję,
    że to nie Visa dolicza, tylko bank! To bank może ale nie musi doliczyć tę
    dodatkową opłatę i jest ona zyskiem banku.

    Czy bank się dobrowolnie z Visą tym zyskiem dzieli, a może jeśljuż pobierze
    tę opłatę musi się podzielić, tego już nie wiem.

    marekz

  • 7. Data: 2008-04-12 16:00:37
    Od: RobertS <b...@p...pl>

> [...]
    >
    > Czy bank się dobrowolnie z Visą tym zyskiem dzieli, a może jeśljuż
    > pobierze tę opłatę musi się podzielić, tego już nie wiem.

    ok, mniejsza o to czy visa czy bank, ale wiele bankow taki zapis ma przy
    kartach z logo visa, a na mc juz tego nie ma...

    wiec jak? ten sam bank dolicza 2% do transakcji w innej walucie
    wykonanej karta visa, a przy mc juz tego nie robi?

    cos tutaj nie gra...

  • 8. Data: 2008-04-12 16:05:07
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    >
    > wiec jak? ten sam bank dolicza 2% do transakcji w innej walucie wykonanej
    > karta visa, a przy mc juz tego nie robi?

    Co nie gra? MC się zapewne nie zgodził na takie praktyki, a Visa to
    akceptuje, co podwyższa atrakcyjnośc tych kart z punktu widzenia banku.

    marekz

  • 9. Data: 2008-04-12 16:08:22
    Od: t...@g...com

    wiadomościnews:ftqmbb$28of$2@opal.icpnet.pl...

    > Co nie gra? MC się zapewne nie zgodził na takie praktyki, a Visa to
    > akceptuje, co podwyższa atrakcyjnośc tych kart z punktu widzenia banku.
    >
    > marekz

    mam do wybory Mbank - VE, BZWBK -VE - ktora lepsza?

  • 10. Data: 2008-04-12 16:24:58
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > mam do wybory Mbank - VE, BZWBK -VE - ktora lepsza?

    mBank na pewno pobierze prowizję za platności nie w EUR. Trzeba sprawdzić
    czy BZWBK pobierze i to ma zasadnicze znaczenie. Same kursy będą podobne,
    gdybym miał wybierać w ciemno, postawiłbym na BZWBK dla bezgotówki oraz
    mBank do ewentualnych wypłat z bankomatów.

    marekz