  • 1. Data: 2003-05-28 07:22:01
    Temat: płacenie karta kredytową przez internet
    Od: "Szysza" <s...@t...pl>

    Przy internetowej rezerwacji noclegu karta kredytowa (hostel w Londynie)
    napotkalem sie z takimi slowami:

    "IMPORTANT: The deposit and service charge are required now to confirm and
    guarantee your reservation. The remainder is payment on arrival at the
    hostel. Please note that any cancellations must be notified directly to the
    hostel at least 24 hours in advance, otherwise the first night will be
    charged onto your credit card. "

    Czy to oznacza, ze oprocz 10%depozytu i 2% oplaty manipulacyjnej mogą mi
    pobrac z karty jeszce coś (zakladam ze sie nie pojawie w hostelu)

    https://secure.hostels.com/en/enterdetails.php?PHPSE
    SSID=18fbd22eb0c9483daa0
    3f53217bf5dd7

    Z góry dzięki za odpowiedź

    Pozdrawiam
    SZYSZA

  • 2. Data: 2003-05-28 07:26:21
    Temat: Re: płacenie karta kredytową przez internet
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Szysza" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy to oznacza, ze oprocz 10%depozytu i 2% oplaty manipulacyjnej mogą mi
    > pobrac z karty jeszce coś (zakladam ze sie nie pojawie w hostelu)

    Jeśli się rozmyślisz i nie zgłosisz rezygnacji conajmniej 24 godziny przed
    przyjazdem, to obciążą cię za pierwszą noc.
    Standardowa procedura w wielu hotelach.

  • 3. Data: 2003-05-28 08:21:02
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    p...@g...pl wrote:
> [...]

    A bank na to pozwala?
    Przecież jeśli nie doszło do wykonania usługi, to nie powinno dojść też
    do zapłaty. A wówczas to jest podstawa, żeby klient to reklamował u
    siebie w banku.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 4. Data: 2003-05-28 08:24:58
    Od: "Maciek Kycler" <m...@m...net>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:bb1rer$6t5$1@foka.acn.pl...

    > A bank na to pozwala?
    > Przecież jeśli nie doszło do wykonania usługi, to nie powinno dojść też
    > do zapłaty. A wówczas to jest podstawa, żeby klient to reklamował u
    > siebie w banku.

    Usługa ZOSTAŁA wykonana. Potwierdzenie kartą to tzw. gwarancja rezerwacji i
    "late arrival". Dzięki temu można przyjechać do hotelu nawet bardzo późno i
    pokój cały czas czeka. Jeśli nie chcemy skorzystać z usługi, należy
    rezerwację odwołać. Dziwi tylko termin 24-godzinny. W hotelach z których ja
    korzystałem najczęściej było do 18:00 w dniu planowanego przyjazdu.

    MaciejK

  • 5. Data: 2003-05-28 08:33:12
    Od: m...@o...pl

    > Dziwi tylko termin 24-godzinny. W hotelach z których ja korzystałem
    > najczęściej było do 18:00 w dniu planowanego przyjazdu.

    Bywa i tak i tak. Akurat w hotelach, z których ja korzystałem (Wiedeń, Rzym,
    zwykle było to właśnie 24h.

    m23m

  • 6. Data: 2003-05-28 09:17:32
    Od: "Maciek Kycler" <m...@m...net>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bywa i tak i tak. Akurat w hotelach, z których ja korzystałem (Wiedeń,
    Rzym,
    > zwykle było to właśnie 24h.

    Co hotel to zasady. W (chyba) wszystkich markach grupy Accor jest do 18 albo
    nawet 19 w dniu przyjazdu.

    MaciejK

  • 7. Data: 2003-05-28 09:33:52
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Maciek Kycler wrote:
> [...]

    Nigdy nie korzystałem z takich usług, ale przecież merczant musi mieć
    jakiś dowód że klient zakupił usługę. Jeśli to sklep wysyłkowy, to
    dowodem jest pokwitowanie odbioru; jeśli transakcja była wykonywana
    fizycznie, to podpis na slipie lub wstukany PIN.

    IMVHO w takiej sytuacji reklamacja powinna być uznana. Klient może się
    przecież wyprzeć, że rezerwował pokój.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 8. Data: 2003-05-28 09:51:40
    Od: "Maciek Kycler" <m...@m...net>

> [...]
    > fizycznie, to podpis na slipie lub wstukany PIN.
    >
    > IMVHO w takiej sytuacji reklamacja powinna być uznana. Klient może się

    Mówimy o rezerwacji przez internet. Klient autoryzował kartę, więc
    sprzedawca ma dowód transakcji. Co do reszty, to obowiązują tu takie same
    zasady jak przy transakcjach MO/TO/IO.

    MaciejK

  • 9. Data: 2003-05-28 10:20:35
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Maciek Kycler wrote:
> [...]

    Ma tylko logi ze swojego systemu. Klient może zaprzeczać, że dokonywał
    rezerwacji. Jak to udowodnić?

    Nie znam się dobrze na tym, ale chyba transakcja IO jest łatwa do
    zareklamowania.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 10. Data: 2003-05-28 11:49:54
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Piotr Grzegorz Skowronski <s...@s...preczgazeta.pl> wrote:

    > A bank na to pozwala?
    > Przecież jeśli nie doszło do wykonania usługi, to nie powinno dojść też
    > do zapłaty. A wówczas to jest podstawa, żeby klient to reklamował u
    > siebie w banku.

    Zawarłeś UMOWĘ. UMOWA określa, że jeżeli nie zgłosisz rezygnacji, to
    zapłacisz. Bank nie wnika, czy usługa była wykonana, tylko czy hotel
    miał prawo Cie obciązyć. A UMOWA takie prawo mu daje.

    --