  • 1. Data: 2003-11-04 12:18:17
    Temat: pieniadze dla dziecka - inwestowanie
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@s...qumak.pl>

    Witam

    Jestem mocno goscinnie na tej liscie :) Mam taki 'problem':
    Moja corka ma niecale 3 lata, a jachcialbym na jej 'konto' wplacac co
    miesiac okolo 400 pln.
    Zalozenia sa takie, zeby 'cos' z tego miala po wejsciu w pelnoletniosc,
    ale zalezy mi na paru rzeczach:

    - zeby bylo to faktycznie na jej konto, tzn zeby w razie czego (odpukac)
    miala bezproblemowy dostep do tych pieniedzy

    - zebym mogl miec jakotaki wglad z stan tych pieniedzy (tzn. w trakcie
    ich gromadzenia, nie pozniej:)

    - zeby byla jakas mozliwosc wyplacenia tych pieniedzy przed terminem

    Macie jakies pomysly? Oczywiscie, zeby na tym nie tracic, co wiecej,
    zeby nawet odestki byly jakies sensowne :)

    z gory dziekuje i pozdrawiam

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    Krakuf

  • 2. Data: 2003-11-04 13:16:02
    Temat: Re: pieniadze dla dziecka - inwestowanie
    Od: s...@p...onet.pl

    W skrócie odpowiadam bo pyanie tez raczej ogólne.
    Jak nie masz własnego ubezpieczenia na życie to polecam polisę posagową
    (Fortis, Generali albo PZU).
    Jak masz to ulokuj pieniądze w jednostkach funduszy inwestycyjnych.

    > Jestem mocno goscinnie na tej liscie :) Mam taki 'problem':
    > Moja corka ma niecale 3 lata, a jachcialbym na jej 'konto' wplacac co
    > miesiac okolo 400 pln.
    Bardzo dobra suma. Po 15 latach oszczędzania (czyli na jej 18 urodziny) przy
    założeniu 4% stopy zwrotu (jak na lokacie) będzie miała ponad 96.000 zł. Przy
    założeniu 2% inflacji na dzień dzisiejszy realana wartość 71.000 zł

> [...]
    >
    > - zeby bylo to faktycznie na jej konto, tzn zeby w razie czego (odpukac)
    > miala bezproblemowy dostep do tych pieniedzy
    Załóż jakikolwiek Plan Systematycznego Oszczędzania na córkę (niższe opłaty) w
    którym kolwiek towarzystwie funduszy inwestycyjnych. W zależności od ryzyka
    jakie preferujesz - rozdziel tą kwote pomiedzy fundusz agresywny (akcji), i
    fundusz bezpieczny (obligacji lub pieniężny)

    > - zebym mogl miec jakotaki wglad z stan tych pieniedzy (tzn. w trakcie
    > ich gromadzenia, nie pozniej:)
    Bez problemu. Wyciągi przychodzą do ciebie jako do prawnego opiekuna. Możesz
    również uruchomić sobie podgląd przez internet (nie wszystkie fundusze to
    oferują)

    > - zeby byla jakas mozliwosc wyplacenia tych pieniedzy przed terminem
    W umowie podajesz swoje rachunki bankowe. Nie wszędzie ale w niektórych
    funduszach gdy dokonasz umorzenia przez internet fundusze przeleja pieniądze na
    twoje konto. Zawsze też przysluguje ci ustawowo pewna kwota z tytułu zwykłego
    zarządu.

    > Macie jakies pomysly? Oczywiscie, zeby na tym nie tracic, co wiecej,
    > zeby nawet odestki byly jakies sensowne :)
    >
    > z gory dziekuje i pozdrawiam

    nie ma za co

  • 3. Data: 2003-11-04 13:54:01
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@s...qumak.pl>

    s...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > założeniu 4% stopy zwrotu (jak na lokacie) będzie miała ponad 96.000 zł. Przy
    > założeniu 2% inflacji na dzień dzisiejszy realana wartość 71.000 zł

    tylko zapomnialem o jednym: na dzien dzisiejszy jestem w stanie tyle
    wlasnie placic, ale co bedzie za miesiac, dwa, rok? Nie wiem... i tez
    chcialbym wybrac cos co mi pozwoli na raczej swobodne wplacanie tych
    pieniedzy...
    czy fundusze na to pozwalaja?

> [...]
    > jakie preferujesz - rozdziel tą kwote pomiedzy fundusz agresywny (akcji), i
    > fundusz bezpieczny (obligacji lub pieniężny)

    wlasnie, tylko ta systematycznosc...
    nie jestem w stanie zagwarantowac, ze za jakis czas bede mogl dalej to
    wplacac... musze to wziac pod uwage
    co na to te fundusze?

    > nie ma za co

    dzieki :)

  • 4. Data: 2003-11-04 14:05:34
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <k...@s...qumak.pl> napisał w wiadomości
    > wlasnie, tylko ta systematycznosc...
    > nie jestem w stanie zagwarantowac, ze za jakis czas bede mogl dalej to
    > wplacac... musze to wziac pod uwage

    pisałem na priva. doszło?
    tomekk

  • 5. Data: 2003-11-04 14:22:29
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@s...qumak.pl>

    tomekk wrote:
    > pisałem na priva. doszło?

    oj nie, ale wyciales pulapke antyspamowa z mojego adresu?

  • 6. Data: 2003-11-04 14:25:50
    Od: "foqa" <f...@p...com>

> [...]
    > jakie preferujesz - rozdziel tą kwote pomiedzy fundusz agresywny (akcji),
    > fundusz bezpieczny (obligacji lub pieniężny)

    Nie wygłupiaj się.
    Inwestycja na 18 lat właściwie musi być tylko w akcje. Tylko cud mógłby
    sprawić, że w takim okresie inne inwestycje przyniosłyby większy zysk.
    Oczywiście warto rozbić ją na różne agresywne fundusze (polskie,
    zagraniczne, duże spółki, małe spółki, fundusze branżowe, firmy nowoczesnych
    technologii, różne towarzystwa inwestycyjne itp.). To dodatkowo da gwarancję
    jako takiej stabilności we wzrostach.

    --
    Foqa

  • 7. Data: 2003-11-04 14:27:24
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    > oj nie, ale wyciales pulapke antyspamowa z mojego adresu?

    oczywiście, moze zrobie to jeszcze raz z innego konta...
    tomekk

  • 8. Data: 2003-11-04 14:34:39
    Od: s...@W...onet.pl

> [...]
    > wlasnie placic, ale co bedzie za miesiac, dwa, rok? Nie wiem... i tez
    > chcialbym wybrac cos co mi pozwoli na raczej swobodne wplacanie tych

    pozwalają - nie ma żadnego problemu (nawet w przypadku PSO) - to ile wpłacasz i
    kiedy to twój wybór

    > wlasnie, tylko ta systematycznosc...
    > nie jestem w stanie zagwarantowac, ze za jakis czas bede mogl dalej to
    > wplacac... musze to wziac pod uwage
    > co na to te fundusze?

    też nie problem - zazwyczaj sa zapisy że albo wpłacasz systematycznie albo
    minimalna kwotę w roku tzn. np. 50 zł miesięcznie ale min. 600 rocznie tak więc
    ajk wpłacisz np. 2 razy po 400 to rok masz z głowy - ale tak naprawdę wszystko
    to regulują juz konkretne statuty i regulaminy funduszy

  • 9. Data: 2003-11-04 14:39:02
    Od: s...@W...onet.pl

    > Nie wygłupiaj się.
    > Inwestycja na 18 lat właściwie musi być tylko w akcje. Tylko cud mógłby
    > sprawić, że w takim okresie inne inwestycje przyniosłyby większy zysk.

    nie wygłupiam się - to czy wzrośnie czy spadnie w okresie 18 lat to tak
    naprawdę wróżenie z fusów, a ponieważ ww osoba chce odłozyć coś dla córki to w
    tym wypadku ważna jest równiez sprawa zachowania kapitału a nie tylko uzyskania
    potencjalnych zysków (które równie dobrze moga okazać sie stratami)

  • 10. Data: 2003-11-04 15:38:16
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@s...qumak.pl>

    s...@W...onet.pl wrote:
> [...]
    > potencjalnych zysków (które równie dobrze moga okazać sie stratami)

    dokladnie
    powiem szczerze ze najoptymalniejszym (raczej nawygodniejszym) dla mnie
    rozwiazenim byloby zalozenie corce zwyklego RORu z mozliwoscia
    zakladania lokat terminowych...
    tylko z tego co wiem, to dla tak mlodej osoby jest to niemozliwe i w
    razie czego moblyby byc problemy z wyplata tych pieniedzy...