  • 1. Data: 2005-03-28 12:22:49
    Temat: oprogramowanie wspomagające credit scoring
    Od: mgl <m...@s...net>

    Witam,

    szukam informacji na temat oprogramowania wspomagającego credit scoring,
    używanego u nas w małych, średnich i dużych instytucjach finansowych.

    Może ktoś pracuje przy takich systemach i wie?
    I gdzie mógłbym o tym więcej poczytać (w kontekście naszego kraju)?

    --
    mgl

  • 2. Data: 2005-03-28 12:50:31
    Temat: Re: oprogramowanie wspomagające credit scoring
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > szukam informacji na temat oprogramowania wspomagającego credit scoring,
    > używanego u nas w małych, średnich i dużych instytucjach finansowych.

    Powodzenia, ale nie wróżę Ci powodzenia w tych poszukiwaniach.

    > Może ktoś pracuje przy takich systemach i wie?
    > I gdzie mógłbym o tym więcej poczytać (w kontekście naszego kraju)?

    Są polskie książki poświęcone wyłącznie temu tematowi i sporo rzeczy jest
    porozrzucanych po książkach/czasopismach z bankowości - googlnij ;-)

    Jacek

  • 3. Data: 2005-03-28 17:41:50
    Od: mgl <m...@s...net>

    Cześć,

    Jacek wrote:

    > Powodzenia, ale nie wróżę Ci powodzenia w tych poszukiwaniach.

    Od razu mówię, że nie chodzi mi o pełny opis systemu, ale o sam
    wykorzystywany software - może SPSS, może coś StatConsulting, może
    własne rozwiązania

    > Są polskie książki poświęcone wyłącznie temu tematowi i sporo rzeczy jest
    > porozrzucanych po książkach/czasopismach z bankowości - googlnij ;-)

    Dziękuję. Książki znam (te polskie chyba wszystkie), ale nic tam o
    oprogramowaniu znaleźć nie mogę :)

    --
    mgl

  • 4. Data: 2005-03-28 18:21:23
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Od razu mówię, że nie chodzi mi o pełny opis systemu, ale o sam
    > wykorzystywany software - może SPSS, może coś StatConsulting, może
    > własne rozwiązania

    3 przypadki: własne. Chociaż być może analitycy posiłkują się w/w, ale tylko do
    nakarmienia systemu regułami.

    BTW:
    Rudzi, którzy chodzili do przedszkoli obok dużych sklepów spożywczych i mieli z
    biologii na maturze poniżej 4+ zwykle nie spłacają 3. raty w terminie :-)

    Jacek

  • 5. Data: 2005-03-28 18:26:02
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    ...a tak:
    http://www.google.com/search?q=credit+scoring+softwa
    re
    i drogą dedukcji - referencje, zależności kapitałowe z polskimi - się nie da?

    Jacek

  • 6. Data: 2005-03-28 18:35:04
    Od: mgl <m...@s...net>

    Jacek wrote:
    > 3 przypadki: własne. Chociaż być może analitycy posiłkują się w/w, ale tylko do
    > nakarmienia systemu regułami.

    O, dzięki - a mógłbyś jeszcze dodać, jak duże instytucje to były?
    Chodzi mi właśnie o software dla analityków do indukcji reguł
    decyzyjnych i eksploracji danych.

    > BTW:
    > Rudzi, którzy chodzili do przedszkoli obok dużych sklepów spożywczych i mieli z
    > biologii na maturze poniżej 4+ zwykle nie spłacają 3. raty w terminie :-)

    U nas tego jeszcze nie ma, ale za oceanem furorę robią sajty z poradami
    "how to improve your credit scoring" ;)

    --
    mgl

  • 7. Data: 2005-03-28 19:01:40
    Od: mgl <m...@s...net>

    Jacek wrote:
    > ...a tak:
    > http://www.google.com/search?q=credit+scoring+softwa
    re
    > i drogą dedukcji - referencje, zależności kapitałowe z polskimi - się nie da?

    właśnie tak składam układankę od kilku dni, ale miałem też chrapkę na
    informacje od osób, które z tym zagadnieniem zetknęły - zależy mi też na
    średnich instytucjach bez wyraźnego wsparcia kapitałowego, a z
    informacjami o tym sektorze jest już dużo gorzej

    --
    mgl

  • 8. Data: 2005-03-29 18:42:29
    Od: amico_pl <a...@U...pl>

> [...]
    >
    > Może ktoś pracuje przy takich systemach i wie?
    > I gdzie mógłbym o tym więcej poczytać (w kontekście naszego kraju)?

    najbardziej znanym systemem jest Fair Isaak
    (http://www.fairisaac.com/fairisaac

    Jak sam zapewne wiesz kupuje sie software, do ktore trzeba wrzucac
    kryteria i formuly, a te juz tworzone sa poczatkowo jako expert call, a
    pozniej weryfikowane w ramach software'u, poprzez analize historii
    kredytowych dostepnych w banku (tzw. credit file review).

    Wg. mojej bardzo ograniczonej wiedzy sprzed 4 lat, system ten posiadalo
    kilka duzych bankow detalicznych, ale tak na prawde to nikt go do konca
    nie wdrozyl.

    Co do informacji to szukalbym raczej wsrod bankow targetujacych
    sub-prime market.

    mam nadziej, ze to pomoze,
    amico_pl

    P.S. jezeli masz wiece pytan to pisz na priv na yahoo

  • 9. Data: 2005-03-29 21:33:57
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    > O, dzięki - a mógłbyś jeszcze dodać, jak duże instytucje to były?
    > Chodzi mi właśnie o software dla analityków do indukcji reguł decyzyjnych
    > i eksploracji danych.

    http://www.pbpolsoft.com.pl/rozwiazania/produkty/ban
    kirozwiazania.html

    Marcin