  • 11. Data: 2004-01-31 18:06:44
    Temat: Re: o mbanku - może małe podsumowanie
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    > 1 - bank nie jest instytucją zaufania publicznego. Jest taką samą formą
    > biznesu jak każdy inny. Czy bardziej etyczną - nie. Wielokrotnie otrzymuję
    > maile od mojego zarządu z info (tajne) "zmieniamy opłaty niezgodnie z
    > prawem, regulaminem, umową jak się będą klienci buntowali to grzeczniutko
    > ich przepraszać i zwracać kasę". Tak jest wszędzie więc podpowiadam
    > grupowiczom piszcie i walczcie o swoje !

    no ale mBank wprowadzil oplaty za konkretna usluge jaka jest przelew, a to
    jeszcze nie oznacza ze niezgodnie z prawem

    > 3 - mbank ma w swoim portfelu najbardziej znienawidzoną grupę klientów
    > (chodzi o Was moi mili) a oto dlaczego tak Was nienawidzimy:
    >
    > - młodzi, dobrze wykształceni i nie da Wam się wmówić wszystkiego

    da sie 3 lata mBanku i wszyscy uwierzyli ze mozna wszystko za darmo:))

    > - znacie i czytacie umowy, regulaminy i tabele opłat i co gorsze
    rozumiecie
    > je !!!

    nie sadze, przynajmniej nie zawsze

    > - podczas rozmowy z głupią panienką w kasie ośmieszycie jej niewiedzę

    fakt, ale tu kierownik moglby postarac sie o wieksza kompetencje
    personelu:)))

    > - ciężko pracujecie na swoją kasę (czasami dużą) i wymagacie odpowiedniego
    > traktowania

    mysle ze wiekszosc "placzkow" ma pieniazki o mamy lub taty i szkoda 50gr za
    przelew za tel kom:)

    > - jak Wam się coś nie podoba napiszecie maila do Zarządu (tak właśnie
    > potraficie pisać maile !)

    mysle ze maile w stylu: zlodzieje, skok na kase, zdrajcy itp, szybciutko
    wyladuja w koszu

    > i z tych powodów jesteście najbardziej nielojalną grupą Klientów i dlatego
    > po prostu odejdziecie do innego banku i nie dla głupich 0,50 ( 1/10 piwa)
    > tylko dlatego, że nie lubicie jak ktoś z Was robi idiotów.

    wiesz jak, nie sadze ze oplaty wzrosly po to aby robic kogokolwiek idiota,
    ale skoro tak twierdzisz, to moze i tak. Ty jestes kierownikiem i wiesz
    dlaczego banki zmieniaja TOiP

    > Serdczności

    rowniez:))))
    Marek

    PS jaki bank?

  • 12. Data: 2004-01-31 20:22:29
    Od: "PrzemB" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "xerel" <x...@h...com> napisał w wiadomości

    > PrzemB i tu mylisz sie, nie wiem czy pracuję w tym samym banku co waldi
    ale
    > w moim to codzienna praktyka. Większośc zmian w tabeli opłat dla firm
    > (szczególnie tych starszych umów)
    > jest zupełnie bezprawnych.

    Nie uwierzę, że "Wielokrotnie" bank łamie świadomie swoje regulaminy
    (rozumiem sytuacje, które wychodzą post factum, ale z postu to nie wynika).

    Nie jest tak wszędzie.

    [...]
    > właśnie PrzemB kupić ! - sam sobie odpowiadasz na pytanie. Spójrz też na
    > dostępność środków kupowanych na rynku międzybankowym.

    W pełni świadomy swoich słów napisałem "kupić".

    > 2 - zmiany w mbanku są niczym innym jak skokiem na kasę. Ich dochodowość w
    > porównaniu do klasycznego banku jest kosmiczna. Zyski z posiadanej gotówki
    > wg moich skromych obliczeń są takie, że mogliby dać oprocentowanie koło
    > 6-10% a i tak by wyszli na swoje. Wyliczyłem koszty mojej placówki i
    dochody
    > z gotówki wyliczałem 3 razy bo nie wieżyłem, że to tak wygląda. U mnie
    > obsługa call-centre i i całej bankowości on-line (internet, IVR i SMS) to
    6%
    > kosztów bezpośrednich !!!

    Nie śmiem zapytać w jaki sposób przeprowadziłes "swoje skromne obliczenia",
    ale zapewne wiesz, że w bankach liczy się osobno zysk na depozytach i
    kredytach (prowizje mają zwrócić koszty osobowe/administracyjne,..). Wynik
    odnosi się do Wiboru. Jesli koszt depozytu z rezerwą obowiązkową jest równy
    stawce Wibor to jest on nie do przyjęcia (poza akcjami marketingowymi i
    przejęciem/utrzymaniem dużego klienta). Pomiam sytuacje, że bank ma "cięzkie
    dni". Ale przyjęcie strategii na stałe, że oprocentowanie depozytu jest
    większe niż Wibor jest niepozrozumieniem.
    Przy dużych kredytach/depozytach marże wahają się w granicach 1%. .

    Pozdrowienia
    PrzemekB

  • 13. Data: 2004-01-31 20:29:25
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    a jeszcze jedno:)))

    owszem jest!!!!

    Marek

  • 14. Data: 2004-02-01 13:11:45
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Marek wrote:
    > a jeszcze jedno:)))

    > owszem jest!!!!
    >
    > Marek

    Powiedz lepiej: 'powinien być'. Jakoś bałbym się nadać ten tytuł bankom
    działającym w Polsce.

    KJ

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 15. Data: 2004-02-01 15:26:33
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    > Powiedz lepiej: 'powinien być'. Jakoś bałbym się nadać ten tytuł bankom
    > działającym w Polsce.

    a mozesz uzasadnic?

    Marek

  • 16. Data: 2004-02-01 16:06:46
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Marek wrote:

    > a mozesz uzasadnic?
    >
    > Marek

    1. Kredyt Bank vs Clif
    2. BRE vs Pozmeat(chyba dobrze pamiętam) i Wydawnictwo .....(nie chce mi
    się teraz sięgać do mojego archiwum)
    3. Bezpieczeństwo karciane, zwłaszcza w transakcji z PIN-em
    4. Tryb wprowadzania zmian w TOiP w sporej części banków(ostatni wyskok
    BZWBK, Pekao SA swego czasu)
    5. osławiona "optional issuer fee", ile banków się nią pochwaliło do tej
    pory ? wiem o BZWBK i m*bankach, a ile by się pochwaliło gdyby nie ustawa?

    Mało ? Nie bardzo mi się chce wygrzebywać z archiwum, ale poszukam jeśli
    Cię to jeszcze nie przekonuje.

    Sorry, ale jeśli coś chce być instytucją zaufania publicznego to nie
    powinno się zachowywać tak ,ze chce Cię skubnąć gdy tylko go spuścisz z
    oczu.

    KJ

    PS. Akurat mBank mimo całej swojej wolty wypada tutaj całkiem nieźle.

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 17. Data: 2004-02-01 17:28:59
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    spoko Kamil nie neguje tego co napisales, poprostu bardziej spogladam na to
    ze strony depozytariuszy, ktorzy deponuja wbankach swoje oszczednosci.
    Zagrania zarzadow, ktore pozostawiaja wiele do zyczenia i sa na granicy
    bezprawia to inna historia. W kazdym badź razie zwrot "mozesz uzasadnic" nie
    mial byc zaczepny:))))). Mimo wszystko nie uwazam ze zmiana TOiP mBanku
    sprawila ze definitywnie nie jest instytucja zaufania publicznego

    pozdr
    Marek

  • 18. Data: 2004-02-01 17:44:44
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Marek wrote:
    > spoko Kamil nie neguje tego co napisales, poprostu bardziej spogladam na to
    > ze strony depozytariuszy, ktorzy deponuja wbankach swoje oszczednosci.
    Jakby to powiedzieć, jeżeli zarząd banku jest "mało etyczny" i
    "wycyckał" kredytobiorcow to pewnie będzie miał mniejsze opory w
    stosowaniu "nieładnych sztuczek w stosunku do depozytariuszy.

    > Zagrania zarzadow, ktore pozostawiaja wiele do zyczenia i sa na granicy
    > bezprawia to inna historia.
    Nie, to nie jest "inna historia". Albo się komuś ufa, albo nie. I nie ma
    to wiele wspólnego z prawem.

    Przykład: BZWBK i jego opłata za "Twoje Bezpieczeństwo" Formalnie nie ma
    się bardzo czego przyczepić. Co nie zmienia faktu, że jestem
    zniesmaczony. I to bardzo. mBank stać było na umieszczenie komunikatu
    widocznego po zalogowaniu, ich nie bardzo

    W kazdym badź razie zwrot "mozesz uzasadnic" nie
    > mial byc zaczepny:))))). Mimo wszystko nie uwazam ze zmiana TOiP mBanku
    > sprawila ze definitywnie nie jest instytucja zaufania publicznego

    A co ja napisałem w PS ?

    KJ

    A specjalnie dla Tensora1 :-)

    http://www.nie.com.pl/tekst_druk.php?id=3038
    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 19. Data: 2004-02-01 18:03:48
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    > Jakby to powiedzieć, jeżeli zarząd banku jest "mało etyczny" i
    > "wycyckał" kredytobiorcow to pewnie będzie miał mniejsze opory w
    > stosowaniu "nieładnych sztuczek w stosunku do depozytariuszy.

    fakt, mialem na mysli np: utrzymywanie ryzyka kredytowego w ryzach ze
    wzgledu na bezpieczenstwo banku i depozytow w nim zgormadzonych

    A co ja napisałem w PS ?

    tez fakt:)))

    Marek

    > A specjalnie dla Tensora1 :-)

    :)))))

  • 20. Data: 2004-02-01 18:27:04
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Sat, 31 Jan 2004 21:29:25 +0100, "Marek" <m...@w...pl> wrote:

    >a jeszcze jedno:)))

    >owszem jest!!!!

    "Banki w Polsce to instytucje "zaufania publicznego", co w praktyce oznacza ?
    stojące ponad prawem. Tworzą swoistą subkulturę ? system bankowy ? z własnym
    językiem, strojem, obyczajami, układami ze światem polityki i surrealistycznymi
    apanażami prezesów. Jedne subtelne i wyrafinowane, inne toporne. Przez
    trzynaście lat budowały wokół siebie mit nieomylności. Dysponując ogromnymi
    funduszami były w stanie skutecznie wpływać na media. Niektóre z nich ? jak BRE
    Bank ? mają nawet w nich udziały."
    http://www.nie.com.pl/tekst_druk.php?id=3038