  • 21. Data: 2004-02-01 18:30:08
    Temat: Re: o mbanku - może małe podsumowanie
    Od: devnull <d...@n...net>

    "zdaniem [belgijskich akcjonariuszy] Polska ze swym specyficznym obyczajem i
    kadrą bankierów to kraj bandycki."
    http://www.nie.com.pl/tekst_druk.php?id=3038

  • 22. Data: 2004-02-01 18:52:30
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Feb 2004 19:03:48 +0100,
    osoba podpisana: Marek <m...@w...pl>
    napisała:

    > fakt, mialem na mysli np: utrzymywanie ryzyka kredytowego w ryzach ze
    > wzgledu na bezpieczenstwo banku i depozytow w nim zgormadzonych

    Od utrzymywania ryzyka kredytowego to są "aktuariusze"[1], a nie
    półlegalen zagrania bankowców.
    KJ

    [1] - jak sie nazywa bankowy odpowiednik aktuariusza?

    --
    "Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
    [Georges Courteline]

  • 23. Data: 2004-02-01 20:36:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marek" <m...@w...pl> writes:

    > Mimo wszystko nie uwazam ze zmiana TOiP mBanku
    > sprawila ze definitywnie nie jest instytucja zaufania publicznego

    Zaden znany mi bank nie jest instytucja "zaufania publicznego" - to
    sa po prostu firmy prowadzace dzialalnosc gospodarcza. Ktos, kto ma
    troche kapitalu, moze zainwestowac w bank, ale moze rownie dobrze
    zajac sie produkcja ceramiki sanitarnej albo handlem narkotykami.
    Nie widze zadnego powodu dla ktorego ten sam czlowiek (a wiec jego
    firma) mialby byc raz obdarzany zaufaniem klientow, a innym razem
    nie, tylko na podstawie uslug, z jakich owi klienci korzystaja.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 24. Data: 2004-02-01 20:42:31
    Od: devnull <d...@n...net>

    Oto powod podwyzek:
    ========================
    Dwa banki - polski i amerykański zdecydowały, co rok urządzać zawody
    kajakarskie z ośmioosobową załogą.
    Obie drużyny cały rok trenowały intensywnie, a kiedy nadszedł dzień
    zawodów, każda drużyna była w pełni sił.
    Jednak to Amerykanie wygrali - przewagą ponad jednego kilometra.
    Po przegranej drużyna polskiego banku upadła na duchu.
    Główny menedżer zdecydował, że należy postarać się wygrać w kolejnych
    zawodach i utworzyć grupę w celu rozwiązania problemu.
    Grupa ta po przeprowadzeniu licznych badań odkryła, że Amerykanie mieli
    siedmiu mężczyzn przy wiosłach i jednego dowodzącego, podczas gdy drużyna
    polska miała jednego mężczyznę przy wiosłach i siedmiu dowodzących.
    W tej sytuacji menedżer dał oczywisty dowód swoich umiejętności
    kierowniczych zatrudnił spółkę konsultacyjną do szczegółowego zanalizowania
    drużyny Polskiej.
    Po wielu miesiącach wytężonej pracy eksperci doszli do wniosku, że w skład
    drużyny polskiej wchodziło zbyt wiele osób dowodzących, a za
    mało wiosłujących. Podpierając się raportem ekspertów, zarząd natychmiast
    zdecydował się zmienić strukturę załogi: teraz było tylko czterech
    dowodzących, dwóch nadzorujących, szef nadzorujących i jeden
    wiosłujący.Ponadto wprowadzono serie punktów, po to by dać wiosłującemu
    motywacje:
    "Musimy poszerzyć zakres jego pracy i nadać mu większą odpowiedzialność".
    W kolejnym roku Amerykanie wygrali przewagą dwóch kilometrów...
    Bank polski natychmiast zwolnił wiosłującego z powodu znikomych rezultatów
    osiągniętych w pracy, ale mimo to przyznał premię grupie dowodzących,
    jako rekompensatę za wielką gorliwość zademonstrowaną przez drużynę.
    Spółka konsultacyjna przygotowała serie badań, dzięki którym wykazała, iż
    obrana taktyka była dobra; również, że motywacja była właściwa, ale że
    wykorzystana materia (wiosłujący) powinna ulec polepszeniu.
    Następnie bank polski zajął się projektowaniem banku wirtualnego...
    ============

  • 25. Data: 2004-02-01 23:53:14
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Sun, 01 Feb 2004 21:36:11 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    >Zaden znany mi bank nie jest instytucja "zaufania publicznego" - to
    >sa po prostu firmy prowadzace dzialalnosc gospodarcza. Ktos, kto ma

    Tylko ze formalnie rzecz biorac banki sa uwazane za instytucje zaufania
    publicznego, a ze praktyka sie mija z teoria...

  • 26. Data: 2004-02-02 00:34:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    devnull <d...@n...net> writes:

    > Tylko ze formalnie rzecz biorac banki sa uwazane za instytucje zaufania
    > publicznego, a ze praktyka sie mija z teoria...

    Formalnie czesciowo tak - te wszystkie BTE na to wskazuja. Ale moim
    zdaniem to nie ma zadnych, nawet najmniejszych podstaw.

    Male banki spoldzielcze to moze czyms takim gdzies tam jeszcze są.
    Ale nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 27. Data: 2004-02-02 07:08:54
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 02 Feb 2004 01:34:23 +0100,
    osoba podpisana: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    napisała:

    > Formalnie czesciowo tak - te wszystkie BTE na to wskazuja. Ale moim
    > zdaniem to nie ma zadnych, nawet najmniejszych podstaw.

    No właśnie. Ale banki często się na to powołują :-(

    KJ

    --
    "Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

  • 28. Data: 2004-02-02 08:18:47
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie. Ale banki często się na to powołują :-(

    Ale sądy tak na szczęscie nie uważają. A jak zlikwidują BTE - może jeszcze w
    tym półroczu - to i osatni argument się skończy.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 29. Data: 2004-02-04 14:41:05
    Od: devnull <d...@n...net>

    >1 - bank nie jest instytucją zaufania publicznego. Jest taką samą formą
    >biznesu jak każdy inny. Czy bardziej etyczną - nie. Wielokrotnie otrzymuję

    Cytat: "znajduje zastosowanie w przypadku reklamy banków, które są instytucjami
    zaufania publicznego."
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=997960