  • 11. Data: 2007-08-20 12:39:10
    Temat: Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "aa" <a...@a...pl> wrote in message news:fac0n9$cvu$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak rozumiem reklamowałeś transakcję w swoim banku. To teraz musisz
    > jeszcze raz reklamować. Najlepiej pisemnie.
    >
    > No chyba że zrobiłeś coś strasznie głupiego jak np. rozmowa z
    > obciążającym. W takim przypadku to pozostaje Ci prośba o zwrot różnicy a w
    > przypadku odmowy(prawie pewnym) pozew sądowy.

    że co?

  • 12. Data: 2007-08-20 12:41:05
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu swen porozsypywal nastepujace haczki:
    > A jest?

    Od lat 90tych?

    > O to przepraszam, widac miedzy czasie sie zrobil wymienialny. A mozesz
    > powiedziec skad w takim razie te roznice kursowe?

    Dla Ciebie wymienialnosc waluty oznacza stalosc jej wartosci w czasie?
    --
    badzio

  • 13. Data: 2007-08-20 13:05:16
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "badzio" <b...@n...epf.pl> wrote in message

    > Dla Ciebie wymienialnosc waluty oznacza stalosc jej wartosci w czasie?

    On ma dziwne spojrzenie na świat. Zdaje się, że w czerwcu zdawał maturę z
    polskiego i ciągle mu się szklane domy Żeromskiego śnią. Zdaje się, że
    oblał, bo z jego ortografią to i tak dziwne, że tak daleko zaszedł.

  • 14. Data: 2007-08-20 13:07:01
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Azali zmian nie dostrzegasz na swiecie doczesnym powiazanych z
    > wymienialnoscia
    > waluty naszej? Toz larum graja, cynkciaze kantory pozakladali, Pewxy
    > pozamykano...a ty spisz....?

    Ja jeszcze raz przepraszam, ale wydaje mi sie, ze mowimy o zupelnie innych
    rzeczach...
    ja nie pisalem o "wewnetrznej wymienialnosci"...

  • 15. Data: 2007-08-20 13:11:07
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Patrze, patrze a tu swen porozsypywal nastepujace haczki:
    >
    > Od lat 90tych?

    Emm... chyba jednak nie.... Jesli juz to musialo sie cos zmienic bardzo
    niedawno, bo pamietam, ze w 98 roku, zloty nie byl wymienialny na swiecie, a
    jedynie w Polsce. Zloty po 90-roku mial tak zwana "wewnetrzna wymienalnosc"
    jednak nie byl on w pelni wymienialny jak: dolar amerykanski, kanadyjski,
    austalijski, jen japonski, funt, marka, frank francuski, szwajcarski, korona
    szwecka (dzis euro poza szawajcarskim frankiem).

    > Dla Ciebie wymienialnosc waluty oznacza stalosc jej wartosci w czasie?

    Oczywiscie, ze nie. Jednak bez przesady, roznica 100zl (czyli ok 35 dolarow)
    na 520 dolarach w ciagu jak sadze (pare maili) kilku dni to chyba
    przesada...

  • 16. Data: 2007-08-20 13:15:23
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    swen <n...@n...com> napisał(a):

    > Ja jeszcze raz przepraszam, ale wydaje mi sie, ze mowimy o zupelnie innych
    > rzeczach...
    > ja nie pisalem o "wewnetrznej wymienialnosci"...

    Ja tez
    "Wymienialność według standardu MFW jest szersza od wymienialności zewnętrznej,
    ale węższa od wymienialności całkowitej. Najważniejsza różnica między
    wymienialnością według standardu MFW i wymienialnością zewnętrzną polega na
    tym, że ta pierwsza nie dopuszcza stosowania ograniczeń dewizowych w
    transakcjach bieżących. Wymienialność w rozumieniu MFW zezwala na stosowanie
    restrykcji walutowych w zakresie transakcji kapitałowych między danym krajem a
    zagranicą."

    "Złoty, po wprowadzeniu kursu sztywnego w 1990 r., stał się walutą wewnętrznie
    wymienialną, a w 1995 r. spełnił wymogi wymienialności w rozumieniu art. VIII
    MFW. Można powiedzieć, że polityka kursowa po 1990 r. przeszła prawie wszystkie
    możliwe fazy (z wyjątkiem zarządu walutą, currency board), aż doszła do
    całkowitego upłynnienia kursu w 2000 r."

    http://www.inwestycje.pl/forex_i_waluty/
    wplyw_polityki_kursowej_na_wymienialnosc_waluty;2837
    ;0.html

    Azali dalej spisz....

  • 17. Data: 2007-08-20 13:20:20
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > całkowitego upłynnienia kursu w 2000 r."
    >
    > http://www.inwestycje.pl/forex_i_waluty/
    > wplyw_polityki_kursowej_na_wymienialnosc_waluty;2837

    dzieki:))

  • 18. Data: 2007-08-20 13:22:29
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    swen <n...@n...com> napisał(a):

    > dzieki:))

    google jest wielkie...;)

  • 19. Data: 2007-08-20 14:28:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "swen" <n...@n...com> writes:

    > Emm... chyba jednak nie.... Jesli juz to musialo sie cos zmienic bardzo
    > niedawno, bo pamietam, ze w 98 roku, zloty nie byl wymienialny na swiecie, a
    > jedynie w Polsce.

    Falsz, wczesniej tak bylo, ale w 98 roku juz nie.

> [...]
    > austalijski, jen japonski, funt, marka, frank francuski, szwajcarski, korona
    > szwecka (dzis euro poza szawajcarskim frankiem).

    Tzn. sugerujesz ze pozostale waluty to dzis euro? Interesujace.

    > Oczywiscie, ze nie. Jednak bez przesady, roznica 100zl (czyli ok 35 dolarow)
    > na 520 dolarach w ciagu jak sadze (pare maili) kilku dni to chyba
    > przesada...

    Dolicz roznice w cenach kupna i sprzedazy, niektore banki maja
    szczegolnie "uczciwe inaczej".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2007-08-20 14:34:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    aa <a...@a...pl> writes:

    > No chyba że zrobiłeś coś strasznie głupiego jak np. rozmowa z
    > obciążającym.

    Przeciez to normalne dzialanie jest. Jak Ci sie zepsuje towar,
    to tez nie korzystasz np. z gwarancji sklepu lub producenta,
    tylko starasz sie reklamowac transakcje w banku?

    > W takim przypadku to pozostaje Ci prośba o zwrot różnicy
    > a w przypadku odmowy(prawie pewnym) pozew sądowy.

    Nie wiem o co. Przeciez dostal zwrot. To ze jego bank pobral
    swoje prowizje i ze byc moze kurs sie zmienil to juz sprawa
    klienta banku.

    Jakby ktos z np. USA kupil cos w Polsce, i po paru dniach chcialby
    zwrotu i wiekszej sumy niz zaplacil (np. prowizji banku), to co bys
    powiedzial?
    --
    Krzysztof Halasa