  • 21. Data: 2007-08-20 15:08:47
    Temat: Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Jakby ktos z np. USA kupil cos w Polsce, i po paru dniach chcialby
    > zwrotu i wiekszej sumy niz zaplacil (np. prowizji banku), to co bys
    > powiedzial?

    Tyle że winnym powstania kosztu jest hotel i na nim leży obowiązek
    rekompensaty.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 22. Data: 2007-08-20 15:29:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebcio <s...@n...com> writes:

    > Tyle że winnym powstania kosztu jest hotel i na nim leży
    > obowiązek rekompensaty.

    Jakiego kosztu? W jakiej walucie? Bez zartow.

    Winnym powstania kosztu w przypadku sklepu tez moze byc sklep
    (bo np. moze to byc reklamacja wadliwego produktu). Ale cena
    jest w zlotowkach, tak jak tam w dolarach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2007-08-20 15:43:11
    Od: aa <a...@a...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Przeciez to normalne dzialanie jest. Jak Ci sie zepsuje towar,
    > to tez nie korzystasz np. z gwarancji sklepu lub producenta,
    > tylko starasz sie reklamowac transakcje w banku?

    Jak kupie towar i zapłacę to uszkodzenia reklamuję u sprzedawcy. A jak
    sprzedawca *dwa razy* pobierze opłatę z karty to jedną z nich reklamuję
    *w banku*.

    > Nie wiem o co. Przeciez dostal zwrot. To ze jego bank pobral
    > swoje prowizje i ze byc moze kurs sie zmienil to juz sprawa
    > klienta banku.

    Nie dostał zwrotu. Wpłacono mu kwotę jaką pobrano. Bez rekompensaty
    różnic kursowych i prowizji. Ma stratę z winy hotelu(sprzedawcy).

    > Jakby ktos z np. USA kupil cos w Polsce, i po paru dniach chcialby
    > zwrotu i wiekszej sumy niz zaplacil (np. prowizji banku), to co bys
    > powiedzial?

    Że chyba na głowę upadł.
    Tu mamy sytuację gdzie sprzedawca dostał pieniądze i dodatkowo pobrał
    sobie je jeszcze raz z karty.
    Analogicznie - kupujesz coś i płacisz kartą a przy odbiorze paczki
    okazuje się że ktoś wysłał to za pobraniem. I co wtedy?

  • 24. Data: 2007-08-20 16:35:37
    Od: "Leszek" <b...@s...pl>

    krystian_z wrote:
    > cześć,
    > byłem za granicą, parę dni spędziłem w hotelu,
    > gdy doszło do płacenia zapłaciłem gotówką,
    > ale wcześniej przy meldowaniu zrobili kopię mojej Karty kredytowej,
    > po powrocie do domu okazało sie, że oprócz gotówki pomyłkowo obciazyli
    > jeszcze moja KK,
    > po paru mejlach zwrócili pieniądze na KK.
    > ALE obciazenie (520 dolarów) wyniosło 1490,88 zł a zwrot (520$)
    > 1409,90 zł róznica prawie 100 zł, czyli przez czyjąś nieuwage
    > straciłem prawie 100 zł, co się robi w takich sytuacjach ?
    > czy ktos z Was miał z takim czymś do czynienia ?

    Hotel zwrócił Ci dokładnie tyle samo - to bank wyliczał w różnym czasie
    za pomocą różnych kursów. Każdy zrobił zgodnie z procedurą. Akurat
    miałeś pecha, bo mogło się zdarzyć, że różnice kursowe zadziałałyby na
    Twoją orzyść. Nawet gdybys teraz uderzył do banku, to bank odpowie
    "przecież wszystko zwróciliśmy". Gdybyś mieszkał w strefie euro - nic
    byś nie zauważył. Nasi politycy odsuwają wprowadzanie euro, więc
    ostatecznie chyba oni powinni Ci zwrócić tę różnicę :)
    Ostatecznie jednak straciłeś i możesz uderzyć do hotelu, że w wyniku ich
    pomyłki ostatecznie poniosłeś stratę, np. pisząc, że spowodowali
    przekroczenie Twojego limitu kredytowego i zapłaciłes karę lub prawdę,
    że straciłeś na różnicach kursowych i w sumie, to mogliby ci to
    zrekompensować.
    Leszek

  • 25. Data: 2007-08-20 16:40:10
    Od: "Leszek" <b...@s...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    > Jakby ktos z np. USA kupil cos w Polsce, i po paru dniach chcialby
    > zwrotu i wiekszej sumy niz zaplacil (np. prowizji banku), to co bys

    Nie widzisz istotnej różnicy. Kolega nic nie kupował - można powiedzieć,
    że hotel skradł mu pieniądze z karty, a nawet po zwrocie nie wyrównał mu
    straty. Winowajcą był tu jednak hotel, bo zainicjował całkiem zbędną
    operację, która zaowocowała stratą na róznicy kursowej. Gdyby hotel był
    porządny, to na prośbę o rekompensatę, dołożyłby coś. No ale to
    własciwie kwestia dobrych obyczajów.
    Leszek

  • 26. Data: 2007-08-20 18:58:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krystian_z" <a...@a...com.pl> wrote in message
> [...]
    > zł,
    > co się robi w takich sytuacjach ?
    > czy ktos z Was miał z takim czymś do czynienia ?

    Zloz reklamacje w banku. Transakcja powinna byc anulowana, a kwota uznania w
    pln taka sama jak kwota obciazenia. Zadna ze stron transakcji nie powinna na
    niej zarobic.

    MK

  • 27. Data: 2007-08-20 21:49:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message

    > Zloz reklamacje w banku. Transakcja powinna byc anulowana, a kwota uznania
    > w pln taka sama jak kwota obciazenia. Zadna ze stron transakcji nie
    > powinna na niej zarobic.

    Bez sensu.

  • 28. Data: 2007-08-20 22:01:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Bez sensu.

    Ale co? Anulowanie transakcji ma doprowadzic do stanu tak jakby jej w ogole
    nie bylo. Mozliwosc odwolania polecenia zaplaty tez jest bez sensu?

    MK

  • 29. Data: 2007-08-21 09:45:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    aa <a...@a...pl> writes:

    > Jak kupie towar i zapłacę to uszkodzenia reklamuję u sprzedawcy. A jak
    > sprzedawca *dwa razy* pobierze opłatę z karty to jedną z nich
    > reklamuję *w banku*.

    Dobrze ze nie w sądzie. Tak czy owak, on dostal zwrot od hotelu,
    wiec nie wiem co chcesz jeszcze reklamowac.

    > Nie dostał zwrotu. Wpłacono mu kwotę jaką pobrano.

    "Po mojemu" to sa synonimy.

    > Bez rekompensaty
    > różnic kursowych i prowizji. Ma stratę z winy hotelu(sprzedawcy).

    Rownie dobrze hotel moze twierdzic, ze nie stracil na kurcie, bo
    dolar a nie zlotowka jest waluta okreslajaca rzeczywista wartosc.
    Roznice kursowe to zwykla prowizja banku, sklep ma sie do tego nijak.
    Rownie dobrze moglby zarobic, niektore banki zwracaja czesc wydatkow
    (np. 0,5%) posiadaczowi karty, mogl tez placic karta rozliczana
    w dolarach.

    I co wtedy, sklep powinien zwrocic mniej?

    > Tu mamy sytuację gdzie sprzedawca dostał pieniądze i dodatkowo pobrał
    > sobie je jeszcze raz z karty.

    Oraz je oddal.

    > Analogicznie - kupujesz coś i płacisz kartą a przy odbiorze paczki
    > okazuje się że ktoś wysłał to za pobraniem. I co wtedy?

    No i Twoim naturalnym dzialaniem wtedy (zakladam ze to pomylka i nie
    chodzi o probe wyludzenia) jest nieodebranie paczki, czy raczej
    odebranie jej i żądanie zwrotu wczesniej zaplaconej sumy, np. przelewem
    na konto bankowe lub czekiem? Wiesz, za przelewy i czeki tez sie placi
    czasem prowizje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2007-08-21 10:15:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Dobrze ze nie w sądzie. Tak czy owak, on dostal zwrot od hotelu,
    > wiec nie wiem co chcesz jeszcze reklamowac.

    Ciekawe, czy gdyby ci pobrano przez pomylke z konta milion dolarow po
    kursie sprzedam i oddano milion dolarow po kursie kupie to tez bylbys
    zdania, ze wszystko w porzadku.

    MJ