eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiniesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ??? › Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
    From: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
    Date: Mon, 20 Aug 2007 13:15:23 +0000 (UTC)

    swen <n...@n...com> napisał(a):

    > Ja jeszcze raz przepraszam, ale wydaje mi sie, ze mowimy o zupelnie innych
    > rzeczach...
    > ja nie pisalem o "wewnetrznej wymienialnosci"...

    Ja tez
    "Wymienialność według standardu MFW jest szersza od wymienialności zewnętrznej,
    ale węższa od wymienialności całkowitej. Najważniejsza różnica między
    wymienialnością według standardu MFW i wymienialnością zewnętrzną polega na
    tym, że ta pierwsza nie dopuszcza stosowania ograniczeń dewizowych w
    transakcjach bieżących. Wymienialność w rozumieniu MFW zezwala na stosowanie
    restrykcji walutowych w zakresie transakcji kapitałowych między danym krajem a
    zagranicą."

    "Złoty, po wprowadzeniu kursu sztywnego w 1990 r., stał się walutą wewnętrznie
    wymienialną, a w 1995 r. spełnił wymogi wymienialności w rozumieniu art. VIII
    MFW. Można powiedzieć, że polityka kursowa po 1990 r. przeszła prawie wszystkie
    możliwe fazy (z wyjątkiem zarządu walutą, currency board), aż doszła do
    całkowitego upłynnienia kursu w 2000 r."

    http://www.inwestycje.pl/forex_i_waluty/
    wplyw_polityki_kursowej_na_wymienialnosc_waluty;2837
    ;0.html

    Azali dalej spisz....