  • 1. Data: 2006-12-07 00:23:21
    Temat: mbank zyski z portfela funduszy
    Od: Michał Gruda <s...@p...wpp.pll>

    Witajcie,

    Mbank, SFI. Przyszła mi ochota policzyć zysk z portfela funduszy (mam ok. 10
    w portfelu, zmienia to sie w czasie) - dowiedzieć się ile zarobiłem
    mieięcznie, jaka była stopa zwrotu w danym okresie, itd.

    Wiedziony głębokim przeświadczeniem, że przecież to jest podstawowa
    informacja szukam po opcjach w mbanku. Tylko moge listę zakupów zobaczyć. I
    żeby chociaż znaczek + albo - przy transkacjach nabycia i odkupienia był
    coby się to dało do excela skopiować albo chociaż marny eksporcik do XLS.
    Nic. Ale co tam, pewnie źle szukam.

    Dzwonię. Eksperta nie ma, proszę jutro/za dwa dni/whatever. Maila wysyłam
    przez mkontakt czy coś równie miło brzmiącego z zapytaniem. Odpowiedź każe
    na siebie czekać kilka dni. No cóż - zarobieni pewnie są. Odp. brzmi:

    uprzejmie informuję, że może Pan samodzielnie sprawdzić, jaką wartość Pan
    zyskał inwestując w jednostki poszczególnych funduszy. W tym celu należy
    zalogować się do osobistej strony w internecie i przeanalizować historię
    zleceń (wartości, które Pan posiada z wartościami jakie Pan zainwestował).
    Jednocześnie informuję, iż nie ma możliwości uzyskania tego typu informacji
    drogą elektroniczną.

    Troszke zawiedziony jestem. Ktoś mi się stara sprzedać gówno opakowane w
    celofan. Z wierzchu szleści, ale w środku nic takiego, z czym miałbym ochotę
    się spotkać.

    Czy na miłość Boską musze tracić kilka godzin i sam sobie zbudowac
    odpowiedni arkusz Excela z formułami, żeby dowiedzieć się, jak procentowo
    zarobiłem w danym okresie z określonego kapitału? Może ktoś wspomoze?

    Pozdr
    Michał Gruda

  • 2. Data: 2006-12-07 00:47:20
    Temat: Re: mbank zyski z portfela funduszy
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    W artykule news:45775e5b$1@news.home.net.pl,
    niejaki(a): Michał Gruda z adresu <s...@p...wpp.pll>
    napisał(a):

    > Czy na miłość Boską musze tracić kilka godzin i sam sobie
    > zbudowac odpowiedni arkusz Excela z formułami, żeby dowiedzieć
    > się, jak procentowo zarobiłem w danym okresie z określonego
    > kapitału? Może ktoś wspomoze?

    Nie musisz: fundusze.wp.pl - "portfel funduszy". Wybierasz daty
    nabycia j.u., wycena "wchodzi" w oparciu o date sama, wpisujesz
    liczbe j.u. (ktora masz w historii transakcji), a potem.. tylko
    sobie ogladasz statystki, aktualizowane codziennie.

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie NIE ZAMÓWIONYCH ofert
    na adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 3. Data: 2006-12-07 15:50:45
    Od: "lwh" <...@v...pl>

    Użytkownik "Michał Gruda" <s...@p...wpp.pll> napisał w wiadomości
    > Czy na miłość Boską musze tracić kilka godzin i sam sobie zbudowac
    > odpowiedni arkusz Excela z formułami, żeby dowiedzieć się, jak procentowo
    > zarobiłem w danym okresie z określonego kapitału? Może ktoś wspomoze?

    Musisz
    Wbrew pozorom, dla kogoś kto obraca jednostkami jest to trudne do
    policzenia.
    Uwzględnij podatki, prowizje, opłaty, terminy, zysk/stratę względem emax
    Wielu posiadaczy akcji, jednostek FI nawet nie wie jak to policzyć
    Które biuro maklerskie takie informacje dostarcza ?

  • 4. Data: 2006-12-07 17:28:49
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    W artykule news:el9d2t$mp7$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): lwh z adresu <...@v...pl> napisał(a):

    > Musisz

    Nie musi.

    > Wbrew pozorom, dla kogoś kto obraca jednostkami jest to trudne
    > do policzenia.

    Nie jest.

    > Uwzględnij podatki,

    dla zyskow kapitalowych z lokat i funduszy "belkowej" tj 19%, bez
    kompensowania z ew. stratami - jakiś problem?

    Zwlaszcza jak bedzie znal zysk z kazdej wplaconej w fundusz
    transzy..

    > prowizje,

    jakie prowizje? za zbycie/odkupienie w SFI prowizji nie ma,
    a prowizja za zarządzanie jest wliczona w wycene jednostek.

    > opłaty, terminy,

    ??

    > zysk/stratę względem emax

    No okropnosc. Straszne, znajac oprocentowanie roczne, z tego
    wyciagnac miesieczne i porownac to do znanych historycznych
    wynikow wkladu w fundusz. Fakt, w wypadku zmiany % w trakcie
    to sie komplikuje, ale i tak mozna uzyskac dosc solidne
    przyblizenie.

    > Wielu posiadaczy akcji, jednostek FI nawet nie
    > wie jak to policzyć Które biuro maklerskie takie informacje
    > dostarcza ?

    Nie przesadzasz aby ? dla funduszy inwestycyjnych "portfel"
    z strony fundusze.wp.pl moim zdaniem wystarczy.

  • 5. Data: 2006-12-08 00:27:35
    Od: Michał Gruda <s...@p...wpp.pll>

> [...]
    > liczbe j.u. (ktora masz w historii transakcji), a potem.. tylko
    > sobie ogladasz statystki, aktualizowane codziennie.

    Dziekuję. Skorzystałem. Działa bardzo przyjemnie. Pokazuje zysk z portfela i
    z pojedynczego funduszu, pozwala zapisać historię transakcji. Dobre
    narzędzie.

    Z odsprzedażą i konwersją mam problem. Ujemne wartościa nabycia jednostek
    (tak zapisywałem zbycie) generują ujemne wartości zysku. To może (nie musi -
    nie wiem, jak liczony jest zysk calego portfela) generować błędny zysk z
    portfela. Nie mam możliwosci ustalenia zerowej prowizji, jak jest w SFI,
    system automatycznie nalicza prowizję w/g statutu funduszu.

    Jednak to i tak dobry serwis - brawo dla WP. Spokojnie pozwala obliczyć
    spodziewany zysk z każdego funduszu i portfela. Dadzą opcję ustalania
    prowizji i operacji zbycia/konwersji i mogą to narzędzie wynająć wszystkim
    bankom w Polsce.

    Pozdrawiam
    Michał Gruda

  • 6. Data: 2006-12-08 11:01:45
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    W artykule news:4578b0d7$1@news.home.net.pl,
    napisał(a):

    > Dziekuję. Skorzystałem. Działa bardzo przyjemnie. Pokazuje zysk
    > z portfela i z pojedynczego funduszu, pozwala zapisać historię
    > transakcji. Dobre narzędzie.

    :) Ciesze sie, ze Ci sie podoba..

> [...]
    > możliwosci ustalenia zerowej prowizji, jak jest w SFI, system
    > automatycznie nalicza prowizję w/g statutu funduszu.

    Na podstawie obserwacji uwazam ze "portfel" przyjmuje wlasnie
    zerową prowizje. Sprawdzilem to przez porownanie liczby j. u.
    bezposrednio "wskazanej" w historii transkajci w SFI / CO do
    liczby j.u. ktora "wychodzi" z podzielenia kwoty przez wycene
    jednostki z danego dnia w portfelu. Zgadza sie wszystko co do
    grosza. No, tak dokladnie mowiac to prawie grosza, bo "porfel"
    przyjmuje dane z dokladnoscia do czwartego miejsca po przecinku
    a fundusze operuja z dokladnoscia do szostego.

    Praktycznie wycena (ostatnio tylko wkladalem - wiec "ujemnych
    wplat" nie robilem) u mnie sie zgadza z wyliczeniami z SFI/CO
    z dokladnoscia do paru groszy..

> [...]
    > opcję ustalania prowizji i operacji zbycia/konwersji i mogą to
    > narzędzie wynająć wszystkim bankom w Polsce.

    Hm.
    Napisz do nich z sugestiami. Powaznie. Moze to dodadza. Mnie
    ciekawi czy prawidlowo liczy "wplaty ujemne", czyli wyjecie
    z funduszu j.u. Osobiscie podejrzewam ze nie, bo wymagaloby
    to zrobienia algorytmu ktory by uwzglednial reguly dotyczace
    wyplat w funduszu i/lub kolejnosci wplat. Choc nie ukrywam,
    ze nie analizowalem tej kwestii dokladniej.

    > Pozdrawiam

    Wzajemnie