    From: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank zyski z portfela funduszy
    Date: Fri, 8 Dec 2006 12:01:45 +0100

    W artykule news:4578b0d7$1@news.home.net.pl,
    niejaki(a): Michał Gruda z adresu <s...@p...wpp.pll>
    napisał(a):

    > Dziekuję. Skorzystałem. Działa bardzo przyjemnie. Pokazuje zysk
    > z portfela i z pojedynczego funduszu, pozwala zapisać historię
    > transakcji. Dobre narzędzie.

    :) Ciesze sie, ze Ci sie podoba..

    > Z odsprzedażą i konwersją mam problem. Ujemne wartościa nabycia
    > jednostek (tak zapisywałem zbycie) generują ujemne wartości
    > zysku. To może (nie musi - nie wiem, jak liczony jest zysk
    > calego portfela) generować błędny zysk z portfela. Nie mam
    > możliwosci ustalenia zerowej prowizji, jak jest w SFI, system
    > automatycznie nalicza prowizję w/g statutu funduszu.

    Na podstawie obserwacji uwazam ze "portfel" przyjmuje wlasnie
    zerową prowizje. Sprawdzilem to przez porownanie liczby j. u.
    bezposrednio "wskazanej" w historii transkajci w SFI / CO do
    liczby j.u. ktora "wychodzi" z podzielenia kwoty przez wycene
    jednostki z danego dnia w portfelu. Zgadza sie wszystko co do
    grosza. No, tak dokladnie mowiac to prawie grosza, bo "porfel"
    przyjmuje dane z dokladnoscia do czwartego miejsca po przecinku
    a fundusze operuja z dokladnoscia do szostego.

    Praktycznie wycena (ostatnio tylko wkladalem - wiec "ujemnych
    wplat" nie robilem) u mnie sie zgadza z wyliczeniami z SFI/CO
    z dokladnoscia do paru groszy..

    > Jednak to i tak dobry serwis - brawo dla WP. Spokojnie pozwala
    > obliczyć spodziewany zysk z każdego funduszu i portfela. Dadzą
    > opcję ustalania prowizji i operacji zbycia/konwersji i mogą to
    > narzędzie wynająć wszystkim bankom w Polsce.

    Hm.
    Napisz do nich z sugestiami. Powaznie. Moze to dodadza. Mnie
    ciekawi czy prawidlowo liczy "wplaty ujemne", czyli wyjecie
    z funduszu j.u. Osobiscie podejrzewam ze nie, bo wymagaloby
    to zrobienia algorytmu ktory by uwzglednial reguly dotyczace
    wyplat w funduszu i/lub kolejnosci wplat. Choc nie ukrywam,
    ze nie analizowalem tej kwestii dokladniej.

    > Pozdrawiam

    Wzajemnie

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie NIE ZAMÓWIONYCH ofert
    na adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości.