  • 1. Data: 2006-12-07 08:13:19
    Temat: Kredyt hipoteczny - co wybrać?
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Rozważam 3 oferty kredytowe; w tej chwili waham sie pomiędzy WBK a KB (w
    Nordei jest niejasny zapis o możliwości wcześniejszej spłaty).
    Doradźcie mi, proszę, co jeszcze powinnam wziąć pod uwagę.
    Czy ktoś miał doświadczenia z kredytem w WBK lub KB?

    Kredyt 90 tys w PLN
    Wartość nieruchomości: 190 tys
    Warunek: możliwość wcześniejszej całkowitej spłaty (przypuszczalnie w ciągu
    1-1,5 roku - po sprzedaży starego mieszkania)

    Nordea:
    - marża 0,4% (po roku 0,9%) + 6M WIBOR
    - ubezpieczenie na okres przejściowy: 0,1%
    - prowizja od kredytu 1,5%

    WBK:
    - marża 0,5% (po 2 latach 1%) + 6M WIBOR
    - ubezp. pomostowe 0,05%
    - prowizja 1,5%

    Kredyt Bank:
    - marża 0,9% (stała) + 3M WIBOR
    - ubezp. pomostowe 0,07%
    - prowizja 1%

    Co byście wybrali? Na co jeszcze zwrócić uwagę przy porównywaniu?

  • 2. Data: 2006-12-07 11:17:32
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - co wybrać?
    Od: "Paweł" <p...@u...to>

    Sprawdz LUKASA, ja się nad nimi zastanawiam ( marża przez cały kredyt 0.5%
    ,ale musisz
    spełnić warunki)

  • 3. Data: 2006-12-07 11:28:46
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    > Sprawdz LUKASA, ja się nad nimi zastanawiam ( marża przez cały kredyt 0.5%
    > ,ale musisz
    > spełnić warunki)

    Właśnie sprawdziłam, na forum money.pl - same skargi na ten bank.

  • 4. Data: 2006-12-07 20:42:45
    Od: "Paweł" <p...@t...to>

    Skargi skargami, ale czy coś z tym kredytem nie tak ?
    Sam jestem ciekawy.

  • 5. Data: 2006-12-07 21:59:51
    Od: <4...@n...pl>

    Proponuję Pekao SA - jeśli jesteś ze Szczecina zapraszam do siebie :)
    Przy spłacie kredytu ze sprzedaży dotychczasowego mieszkania możesz mieć
    zapis w umowie, że wtedy prowizja 0 %
    marża przez 2 lata 0,5%+Wibor 3M = 4,77 %
    potem 1%
    prowizja 1,25%
    Przy dużym wkładzie własnym możliwe duże zmiany - zarówno w prowizji jak i w
    marży

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-12-08 22:27:46
    Od: "sygnetmk3" <s...@o...pl>

    Ja zapraszam do ING Banku, promocja do końca grudnia, 0% prowizji, brak
    opłat za wycene nieruchomości, stała marża którą można wynegocjować.

    Więcej szczegółów mailem lub na spotkaniu.

    Marcin Sygnowski
    Doradca ds. Bankowości Hipotecznej
    tel. 022/640-87-76, kom: 601-855-243
    email: m...@i...pl

  • 7. Data: 2006-12-09 19:01:20
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik AlterEgo napisal dnia 2006-12-07 09:13:

    > Co byście wybrali? Na co jeszcze zwrócić uwagę przy porównywaniu?

    Zwróć jeszcze uwagę na:
    - warunki przedterminowej spłacie części lub całości kredytu (możliwe opłaty?),
    - czy wycena nieruchomości odbywa się na koszt banku czy na twój koszt?
    - stawki ubezpieczenia nieruchomości,
    - sprawdź czy w ogóle masz zdolność kredytową - banki liczą ją rozmaicie.

    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński marcin.kto?k...@g...art.pl
    / || \\

    "Mądry człowiek jest w stanie przewidzieć to, czego nie można jeszcze zobaczyć.
    Głupiec jest ślepy nawet wówczas, gdy dowody zostały odkryte przed jego oczyma."

  • 8. Data: 2006-12-09 22:18:19
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Dec 2006 09:13:19 +0100, "AlterEgo" <a...@w...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >Doradźcie mi, proszę, co jeszcze powinnam wziąć pod uwagę.
    >Czy ktoś miał doświadczenia z kredytem w WBK lub KB?

    Wpisać do arkusza, podzielić na koszty jednorazowe i okresowe i samo wyjdzie.
    Do tego uwzględnij czynniki "niemierzalne" czyli np. zapisy regulaminu itp.

  • 9. Data: 2007-05-19 06:38:22
    Od: " 666" <p...@p...onet.pl>

    W KB także jest ciekawy zapis co do możliwości wcześniejszej spłaty
    bez "karnych" opłat: jeżeli spłata jest wynikiem sprzedaży nieruchomości.
    Przy czym wg pracownika KB chodzi tu o dowolną nieruchomość, a nie tylko tę
    kredytowaną.
    Innymi słowy, jeżeli ktoś zamierza w niedalekim czasie (do 5 lat od dnia
    podpisania umowy kredytowej) spłacić część lub całość kredytu sprzedając np.
    stare mieszkanie, jest to propozycja godna uwagi.
    Oczywiście przy CHF i tak byłoby się w plecy na spreadzie...
    JaC