  • 1. Data: 2008-04-26 14:14:34
    Temat: mbank - nadpłacanie kredytu w CHF
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Mam pytanie o zasady splacania/nadplacania kredytu mieszkanionego w mbanku.
    Splata przewidziana na 15 danego miesiaca - wtedy kwota raty automatycznie
    pobierana jest z mojego konta.
    Niemniej, jako wiadomo, kurs CHF w miesiacu sie wacha i pewnie wartoby bylo
    czasami wplacic rate wczesniej, jezeli widac, ze np. kurs mocno zdolował i
    zaczyna ruszac w gore. Jak to sie odbywa technicznie?
    Czy wplacam kiedy chce i wplacona kwota juz obniza nastepna rate, czy tez,
    jakos inaczej? Co sie dzieje jak nadplace ponad rate? No i przede wszystkim
    czy brany jest pod uwage kurs z dnia splaty, czy tez moze jednak kurs z
    dnia wymagalnosci raty?

    "Demokracja prowadzi do dyktatury"
    Platon

  • 2. Data: 2008-04-27 21:42:57
    Temat: Re: mbank - nadpłacanie kredytu w CHF
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > wszystkim
    > czy brany jest pod uwage kurs z dnia splaty, czy tez moze jednak kurs z

    jezeli bank sam pobiera rate z konta to samodzielna wplata na to konto moze
    (i pewnie bedzie) potraktowana jako nadplata kredytu czyli jak wplacisz 10.
    to 15. i tak bank pobierze rate...

    co innego, gdybys samodzielnie wykonywal przelew (brak PZ), wtedy rate
    musisz zaplacic np. do 15. dnia miesiaca, slowo DO jest tutaj kluczowe,
    oznacza, ze jak wplacisz 10. to rowniez rata zostanie prawidlowo splacona
    ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-04-28 08:55:03
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > jakos inaczej? Co sie dzieje jak nadplace ponad rate? No i przede wszystkim
    > czy brany jest pod uwage kurs z dnia splaty, czy tez moze jednak kurs z
    > dnia wymagalnosci raty?

    ZTCP "ręczna" spłata idzie na wcześniejszą spłatę kapitału, ratę
    i tak automat pobierze. Zadzwoń na mLinkę i zapytaj.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 4. Data: 2008-05-01 15:17:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@h...net napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > ZTCP "ręczna" spłata idzie na wcześniejszą spłatę kapitału, ratę
    > i tak automat pobierze. Zadzwoń na mLinkę i zapytaj.

    niestety dokładnie tak jest. Nie ma mozliwosci wczesniej splaty danej raty.
    Z tego co zrozumialem mlinke - to co wplacam wczesniej idzie na splate
    kapitalu i odsetek od ostatniej wplaty - pozostala kwota do splaty jest
    ponownie przeliczana i dzielona na pozostala ilosc rat.
    Szkoda.

    Jest Leżajsk, jest dobrze.
    Był Leżajsk, jest mi niedobrze.