  • 1. Data: 2008-04-26 07:52:09
    Temat: jaka KK do Turcji?
    Od: "Ela" <j...@p...onet.pl>

    Jaką kartę (najlepiej kredytową) jakiego banku zabrać do Turcji żeby
    rozliczenia były najkorzystniejsze?

    --
    Pozdrawiam, Ela

  • 2. Data: 2008-04-26 08:57:50
    Temat: Re: jaka KK do Turcji?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Jaką kartę (najlepiej kredytową) jakiego banku zabrać do Turcji żeby
    > rozliczenia były najkorzystniejsze?

    nie ma tam ani euro ani dolarów czyli najlepiej jakiegoś MC, bo nie
    zaplacisz za przewalutowanie jak w przypadku Visy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-04-26 09:13:23
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Najlepsze kursy przeliczeniowe mają obecnie najprawdopodobniej karty
    Polbanku. Przeliczenie jest bezpośrednio z waluty na PLN.
    To czy karta to VISA czy MC nie ma znaczenia.

    MichalL

  • 4. Data: 2008-04-26 09:14:42
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > nie ma tam ani euro ani dolarów czyli najlepiej jakiegoś MC, bo nie
    > zaplacisz za przewalutowanie jak w przypadku Visy

    Przykro mi, ale to co napisałeś jest kompletną nieprawdą. To czy jest
    przewalutowanie czy nie i ile kosztuje zależy od banku, a nie od rodzaju
    karty.

    MichalL

  • 5. Data: 2008-04-26 11:29:41
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Przykro mi, ale to co napisałeś jest kompletną nieprawdą. To czy jest
    > przewalutowanie czy nie i ile kosztuje zależy od banku, a nie od rodzaju
    > karty.
    >
    > MichalL

    mam wiele kart kredytowych i place nimi za granica, moge porownac kk roznych
    organizacji wydane nawet przez ten sam bank,
    dlatego tez pisze o swoich doswiadczeniach...
    karty MC wypadają zwykle lepiej w przypadku platnosci w walucie innej niż
    rozliczeniowa, gdyz w przypadku MC nie są pobierane
    dodatkowe prowizje za przewalutowanie..tak jest w m.in. Mille, ING, BZWBK...

    rozumiem, ze masz lepsze = bardziej bogate doswiadczenia?

    --
    RobertS

  • 6. Data: 2008-04-26 11:33:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > rozliczeniowa, gdyz w przypadku MC nie są pobierane
    > dodatkowe prowizje za przewalutowanie..tak jest w m.in. Mille, ING,

    A moze ich po prostu nie widac? ;)

    MK

  • 7. Data: 2008-04-26 11:39:03
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Kwi, 13:29, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

> [...]
    > rozliczeniowa, gdyz w przypadku MC nie są pobierane
    > dodatkowe prowizje za przewalutowanie..tak jest w m.in. Mille, ING, BZWBK...

    Chcialem ci zadac klam, ale popatrzylem w TOiP BZWBK i tam oplaty za
    przewalutowienie faktycznie sa wymienione z zaznaczeniem, ze tylko dla
    Visa.....

  • 8. Data: 2008-04-26 15:08:59
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Chcialem ci zadac klam, ale popatrzylem w TOiP BZWBK i tam oplaty za
    przewalutowienie faktycznie sa wymienione z zaznaczeniem, ze tylko dla
    Visa.....

    ostatnio o tym dyskutowalem z pracownikami oddzialu bzwbk, pytali mnie
    dlaczego rezygnuje z karty z logo visa i biore MC,
    pokazalem im zapisy regulaminu i zrozumieli...

    zaplacilem tez w CZK visą i MC (dwie platnosci w tym samym dniu, w tym samym
    sklepie),
    przelicznik dla MC byl o ok. 2% lepszy niz dla Visy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-04-26 15:15:27
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > A moze ich po prostu nie widac? ;)

    Ja mam wrażenie, że to jest tak, iż dla MC nigdy nie ma dodatkowej prowizji,
    zaś dla Visa czasami może taka wystąpić (zależy to od banku).

    Najprawdopodobniej w umowach z bankami, jak dotychczas MC nie pozwala na
    takie doliczanie prowizji, a Visa to akceptuje i niektóre banki to
    wykorzystują a nie które nie.

    marekz

  • 10. Data: 2008-04-26 16:11:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote in message

    > Ja mam wrażenie, że to jest tak, iż dla MC nigdy nie ma dodatkowej
    > prowizji, zaś dla Visa czasami może taka wystąpić (zależy to od banku).

    Coz ja widzialem manual dotyczacy rozliczania transakcji w walucie innej niz
    rozliczeniowa i tak sie zlozylo, ze bylo napisane, ze bank dolicza prowizje
    na etapie przewalutowania na walite rozliczeniowa.

    > Najprawdopodobniej w umowach z bankami, jak dotychczas MC nie pozwala na
    > takie doliczanie prowizji, a Visa to akceptuje i niektóre banki to
    > wykorzystują a nie które nie.

    Albo moze MC nie wymaga zeby taka prowizja byla uwidoczniona... ;)

    Tak naprawde nie ma to znaczenia dla klienta, wazne zeby kwota obciazenia w
    walucie karty byla nizsza...

    MK