  • 1. Data: 2008-04-26 19:31:25
    Temat: Eurobank online uwagi
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Dwie uwagi negatywne dotyczace rozwian przy zleceniach stalych

    - jesli zlecenie stale ma date realizacji w dzien swiateczny eurobank
    wykonje je w najblizszy dzien roboczy PRZED data wypadajaca na dzien
    wolny.
    - Nie ma mozliwosci edycji daty w zalozonych zleceniach stalych. Czyli
    jesli mamy serie comiesiecznych, nie mozemy wejsc z edycja do
    najblizszego i np. zmienic mu recznie daty realizacji na dzien roboczy
    PO swiatecznym. W pojedynczym zleceniu przyszlym rowniez nie mozna
    edytowac daty, przesuwajac je na inny termin.

    Teraz uwagi na plus

    - ladny wydruk w pdf przelewow z adnotacja, ze nie wymaga podpisow ani
    stempli.
    - podobnie wydruk historii konta, zawierajacy saldo, rowniez z
    adnotacja, ze nie potzreba podpisu ani pieczatki.

  • 2. Data: 2008-04-26 19:52:33
    Temat: Re: Eurobank online uwagi
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dzięki za takie spostrzeżenia - to dla kogoś może być decydujące przy wyborze
    rachunku.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-04-26 19:58:02
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > - jesli zlecenie stale ma date realizacji w dzien swiateczny eurobank
    > wykonje je w najblizszy dzien roboczy PRZED data wypadajaca na dzien

    Dlaczego dales to do negatywow? Uwazasz, ze lepiej byloby dzien PO? PRZED
    wydaje mi sie lepsza opcja.

> [...]
    > PO swiatecznym. W pojedynczym zleceniu przyszlym rowniez nie mozna
    > edytowac daty, przesuwajac je na inny termin.

    Mam wrazenie, ze w Nordea tez nie da sie edytowac scisle daty pojedynczego
    zlecenia. Mozna wyedytowac date wykonywania zlecenia w ogole, a jak sie raz
    wykona z ta zmieniona data, ponownie trzeba esdytowac aby powrocic do starej
    daty. Czyli tak jakby na-dwie-raty to trzeba robic.

    marekz

  • 4. Data: 2008-04-26 20:14:42
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Kwi, 21:58, "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote:
> [...]
    t54g2000hsg.googlegroups.com...

    > Dlaczego dales to do negatywow? Uwazasz, ze lepiej byloby dzien PO? PRZED

    Nie korzystalem z ich wplatomatow, ale ktos chyba wspominal, ze
    ksieguja z rzeczywista data wplaty - czyli mozna zasilic (jesli tak by
    bylo) konto w sobote czy w niedziele.
    Zreszta, jesli pod planowane na poniedzialek (tj na sobote czy
    niedziele) zlecenie zasilimy konto przelewem w piatek, to kiedy
    wykona zlecenie? I tak na konto docelowe trafi w poniedzialek, a my
    mamy zdjete pieniadze juz w piatek, mimo, ze nie weszly na piatkowa
    sesje elixiru a w najlepszym wypadku trafily na wychodzaca.
    Naturalnie, gdy sie niedawna dopytywalem na infolinii jak wykona sie
    zlecenie przypadajace na dzien swiateczny, poinformowano mnie, ze w
    pierwszym dniu roboczym po, oraz, ze (to juz nieficjalnie, bez
    gwarancji) system kilkakrotnie bedzie probowal je wykonac, mimo, ze
    regulaminowo ma sie zasilic konto w przeddzien terminu zlecenia..

    Kombinuja, zeby jak najwiecej srodkow sciagac z oprocentowanego konta
    (statystycznie z powyzszego manewru u ilus klientow, troche zarobia na
    niewyplaconych odsetkach)

> [...]
    > wykona z ta zmieniona data, ponownie trzeba esdytowac aby powrocic do starej
    > daty. Czyli tak jakby na-dwie-raty to trzeba robic.

    A w Eurobanku trzeba zlecenie calkiem usunac i zalozyc nowe, jesli
    chcemy zmienic date w najblizszym.

  • 5. Data: 2008-04-27 11:22:30
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

> [...]
    >
    > - jesli zlecenie stale ma date realizacji w dzien swiateczny eurobank
    > wykonje je w najblizszy dzien roboczy PRZED data wypadajaca na dzien

    I tak powinno być! Jeżeli dasz zlecenie na dzień, który jest terminem
    płatności i wypadnie ono na np. sobotę to gdyby bank przelał kasę w
    poniedziałek wierzyciel może potraktować to jako opóźnienie w zapłacie.
    Dlatego rozsądne jest wykonywanie takiego zlecenia w ostatnim dniu roboczym
    przed terminem.
    Zlecenie stałe to nie PZ, w którym odpowiedzialnośc za terminową realizację
    przechodzi na bank.

    JS

  • 6. Data: 2008-04-27 11:34:30
    Od: "corner" <c...@w...pl>

    Użytkownik "ianus" <U...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I tak powinno być! Jeżeli dasz zlecenie na dzień, który jest terminem
    > płatności i wypadnie ono na np. sobotę to gdyby bank przelał kasę w
    > poniedziałek wierzyciel może potraktować to jako opóźnienie w zapłacie.

    W przypadku, gdy dłużnikiem jest osoba fizyczna, nie powinien tego tak
    potraktować.

    A Eurobank ma konta firmowe? Jak to jest tam? ;-)

  • 7. Data: 2008-04-27 11:47:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Kwi, 13:22, "ianus" <U...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Dlatego rozsądne jest wykonywanie takiego zlecenia w ostatnim dniu roboczym

    Watpie.
    Nordea podobne zlecenie, ktorego termin przypada na sobote, wykona mi
    w poniedzialek. jest to zgodne (przynajmniej w formie logicznego
    nawiazania, jesli nawet nie ma do tego osobnego uregulowania) z
    przepisem, chyba nawet ustawowym, na podstawie ktorego jesli platnosc
    przypada na dzien swiateczny, jej termin powinien byc na fakturze
    przesuniety na nastepny dzien roboczy.

  • 8. Data: 2008-04-27 13:13:25
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]
    > przepisem, chyba nawet ustawowym, na podstawie ktorego jesli platnosc
    > przypada na dzien swiateczny, jej termin powinien byc na fakturze

    Tak, ale sobota (w przeciwieństwie do niedzieli) nie jest
    dniem świątecznym...

    Piotr

  • 9. Data: 2008-04-27 13:19:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 27.04.2008 krzysztofsf <k...@w...pl> napisał/a:

    [...]

> [...]
    > przepisem, chyba nawet ustawowym, na podstawie ktorego jesli platnosc
    > przypada na dzien swiateczny, jej termin powinien byc na fakturze

    A jesteś pewny, że sobota jest dniem świątecznym? Bo wg mnie jest tylko
    zwyczajowo dniem wolnym (a nie ustawowo!) i ZTCW nie podlega pod
    przesunięcie o którym pisze kc. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2008-04-27 15:23:11
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    IMHO banki krajowe te co mi przychodza do głowy nie podają np. kursów walut dla
    soboty i niedzieli itp.
    Jest dwudniowa "dziura" (xzsem dłuższa, jesli akurat swieto się złozy).
    Czyli dla banków sobota to dzień wolny od pracy (mimo, iz niektóre oddziały pracują).
    Ale coś mi swita, ze jeżeli zobowiazanie podatkowe wypada na sobotę, to można je
    spełnić w najblizszy poniedziałek
    (chyba że ten poniedziałek będzie świateczny, to wtedy we wtorek itd.).
    Czyli pewnie tak kształtuje ustawa - trzeba rzucić okiem do K.C.
    JaC

    -----

    > A jesteś pewny, że sobota jest dniem świątecznym?
    > Bo wg mnie jest tylko zwyczajowo dniem wolnym (a nie ustawowo!) i ZTCW nie podlega
    pod przesunięcie o którym pisze kc.
    :)