    From: Catbert <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank-jak wyglądają obowiązki kredytobiorcy w praktyce?
    Date: Thu, 15 Jun 2006 23:57:55 +0200

    tegesik napisał(a):
    > witam
    > tak zajrzałem sobie przed chwilą w swoją umowę kredytową i
    > przeczytałem rozdział dot. obowiązków kredytobiorcy.
    > zastanowiły mie takie trzy punkty:
    > - kredytobiorca zobowiazuje się do (...) przedkładania
    > przedłużonych polis ubezpieczenia nieruchomości wraz z cesją praw z
    > nich wynikających na rzecz mbanku (..)
    > - kredytobiorca zobowiazuje się do dostarczania co 12 miesięcy oraz
    > na każde żadanie banku (..)
    > - kredytobiorca zobowiazuje do niezaciagania pozyczek/kredytów bez
    > zgody banku

    IMHO piszesz pewnie o kr. hipotecznym.

    W PKO BP wymagane jest oświadczenie o dochodach - bez zaświadczeń;
    Nie mają zaświadczenia "od księgowej" - ale jeżeli Twoje oświadczenie
    było niezgodne z prawdą, a przestałbyś spłacać kredyt - to prokurator
    wyjaśni Ci, z jakiego artykułu odpowiadasz.

    Ubezpieczenie od ognia i lądowania kosmitów to nie jest duża kwota - jak
    bank normalny, to nie będzie się pieklił, że się spóźniasz z
    dostarczeniem, sam pismem ponagli - warto zrobić w swoim dobrze pojętym
    interesie. W firmach drogich zapłacisz powyżej tysiąca za typową
    nieruchomość - poszukaj takiej w której dostaniesz je za 200- 300 zł -
    chyba, że bank nalega na konkretne ubezpieczenie.
    Ja mam w Allianz - ma ten walor, że mój agent pamięta - więc nie muszę
    sam pilnowaćź odnowienia.

    Ja nie brałem innych kredytów - bo mogłoby to stanoweić podstawę do
    postawienia w stan natychmiastowej wymagalności - gdyby komu odbiło -
    ale mam kilka kart kredytowych - tyle, że obecnie jakbym chciał to
    spłacę kredyt, gdy bank wierzgnie - więc leję na to.

    Te punkty to standard - miałem taki okres, że nie mógłbym udokumentować
    dochodów - ale banku nie zawiadamiałem, a raty płaciłem - formalnie,
    gdyby bank się dowiedział, a chciał mnie posunąć, to mógłby - ale nie
    znam przypadu, by tak zrobił.

    Pzdr: Witek