  • 1. Data: 2016-07-18 11:41:53
    Temat: mbank - chargeback przy fraudzie
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Witam,

    odkryłem w historii karty kredytowej z mBanku transakcje, których nie
    zlecałem. Obciążenia były wykonane za granicą - w Europie Zachodniej.
    Prawdopodobnie dane karty zostały skradzione z jakiegoś sklepu, gdzie
    używałem tej karty wcześniej.

    Przy próbie kontaktu z mBankiem zaproponowano mi zwykłą reklamację.
    Procedura odzyskiwania skradzionych środków przez kontakt mBanku/policji ze
    sklepami, które przyjęły dane karty. Propozycja z mojej strony, żeby
    przeprocesować to przez chargeback została skrytykowana, ponieważ mBank się
    upierał, źe będę musiał się wcześniej sam skontaktować ze sprzedawcą i
    spróbować wyjaśnić sprawę.

    Dodam, że jedna z transakcji to zakup w pizzerii.

    Jak sądzicie - w takim przypadku upierać się na chargeback czy raczej
    zgodzić się na reklamację zaproponowaną przez bank?

    --
    Wysłane z pola.

  • 2. Data: 2016-07-18 12:28:56
    Temat: Re: mbank - chargeback przy fraudzie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 11:41:47 UTC+2 użytkownik janek z pola napisał:
> [...]
    >
    > Jak sądzicie - w takim przypadku upierać się na chargeback czy raczej
    > zgodzić się na reklamację zaproponowaną przez bank?
    Rób chargeback
    Daj znać co odpisali

  • 3. Data: 2016-07-18 22:58:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    janek z pola <a...@e...pl> writes:

> [...]
    > używałem tej karty wcześniej.
    >
    > Przy próbie kontaktu z mBankiem zaproponowano mi zwykłą reklamację.

    Słusznie.

> [...]
    > upierał, źe będę musiał się wcześniej sam skontaktować ze sprzedawcą i

    Bajki jakieś. Tak czy owak, ew. chargeback to sprawa między bankiem
    i sklepem, klientowi nic do tego.

    > Dodam, że jedna z transakcji to zakup w pizzerii.

    Bez znaczenia.

    > Jak sądzicie - w takim przypadku upierać się na chargeback czy raczej
    > zgodzić się na reklamację zaproponowaną przez bank?

    Należy po prostu złożyć zwykłą reklamację (są niezwykłe?). Sposób
    ew. odzyskania pieniędzy od sprzedawców to sprawa banku. Układy
    klient-bank regulują polskie ustawy i umowa.
    --
    Krzysztof Hałasa