eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimbank - chargeback przy fraudzie › Re: mbank - chargeback przy fraudzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!n
    ot-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank - chargeback przy fraudzie
    Date: Mon, 18 Jul 2016 22:58:53 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 32
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    References: <nmi88p$mi3$1@gioia.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1468875533 6661 195.187.100.13 (18 Jul 2016 20:58:53 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Jul 2016 20:58:53 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:QyYrdq9Ef4zFOeEHhKGSV6kVbh8=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:625214
    [ ukryj nagłówki ]

    janek z pola <a...@e...pl> writes:

    > odkryłem w historii karty kredytowej z mBanku transakcje, których nie
    > zlecałem. Obciążenia były wykonane za granicą - w Europie Zachodniej.
    > Prawdopodobnie dane karty zostały skradzione z jakiegoś sklepu, gdzie
    > używałem tej karty wcześniej.
    >
    > Przy próbie kontaktu z mBankiem zaproponowano mi zwykłą reklamację.

    Słusznie.

    > Procedura odzyskiwania skradzionych środków przez kontakt mBanku/policji ze
    > sklepami, które przyjęły dane karty. Propozycja z mojej strony, żeby
    > przeprocesować to przez chargeback została skrytykowana, ponieważ mBank się
    > upierał, źe będę musiał się wcześniej sam skontaktować ze sprzedawcą i
    > spróbować wyjaśnić sprawę.

    Bajki jakieś. Tak czy owak, ew. chargeback to sprawa między bankiem
    i sklepem, klientowi nic do tego.

    > Dodam, że jedna z transakcji to zakup w pizzerii.

    Bez znaczenia.

    > Jak sądzicie - w takim przypadku upierać się na chargeback czy raczej
    > zgodzić się na reklamację zaproponowaną przez bank?

    Należy po prostu złożyć zwykłą reklamację (są niezwykłe?). Sposób
    ew. odzyskania pieniędzy od sprzedawców to sprawa banku. Układy
    klient-bank regulują polskie ustawy i umowa.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1