  • 101. Data: 2020-12-15 19:50:23
    Temat: Re: [mbank] 36 złotychrocznie za nieużywanieappki mobilnej
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Tzn. jak chciałbyś to zrobić?

    Noo... zwyczajnie. Przejąć (zapewne zdalnie) kontrolę nad telefonem,
    a więc także nad aplikacją, i zlecić przelew(y).

    > Bo spreparowana strona płatności (czyli najczęstszy atak) Ci sama nie
    > odpali aplikacji.

    Podobnie jak nie przejmie SMSa. Nie chodzi przecież o ten akurat wektor
    ataku.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 102. Data: 2020-12-15 19:53:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Ah. Bo to przecież taka prosta sprawa.
    > Wystarczy w google wpisać "jak zdalnie shakować telefon" :)

    Kto mówił że to ma być proste? Obecne ataki też nie są proste,
    a jednak są wykonywane.

    Poza tym proste albo nie proste - zależy dla kogo.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 103. Data: 2020-12-16 09:04:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-15, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > No i odpowiedziałem na Twój wpis:

    Nie odpowiedziałeś.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 104. Data: 2020-12-16 09:08:54
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-15, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Kto mówił że to ma być proste? Obecne ataki też nie są proste,
    > a jednak są wykonywane.

    Są o rząd wielkości prostsze niż to co opisałeś i bazują bardziej
    na socjotechnice niż na wiedzy technicznej.

    > Poza tym proste albo nie proste - zależy dla kogo.

    O właśnie. To wytłumacz jak dla kogoś kto legalnie może zarobić
    bez większych trudów, w miesiąc 40-70 tys. zł (w przeliczeniu)
    miałoby się opłacać przejmowanie urządzeń u gości którzy mają
    po 2-3, może 5k pln na koncie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 105. Data: 2020-12-16 09:11:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-15, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Noo... zwyczajnie. Przejąć (zapewne zdalnie) kontrolę nad telefonem,
    > a więc także nad aplikacją, i zlecić przelew(y).

    1. Aplikacja wymaga odrębnego kodu.
    2. Wiedza potrzebna do takiego przejęcia wyklucza większość (jakieś 99%)
    z naszego społeczeństwa jako "target" takiego ataku.

    > Podobnie jak nie przejmie SMSa. Nie chodzi przecież o ten akurat wektor
    > ataku.

    No więc wektor ataku "przejmujemy telefon" się nie zdarza, a
    przynajmniej nie istnieje w statystykach. To naprawdę nie jest takie
    proste.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 106. Data: 2020-12-16 09:25:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Znajdź sobie piaskownicę.

  • 107. Data: 2020-12-16 09:59:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > nie istnieje w statystykach. To naprawdę nie jest takie
    > proste.

    Istnieje WEKTOR mi się klikło = przejęcie telefonu

  • 108. Data: 2020-12-16 10:00:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-15 o 19:03, J.F. pisze:

    > Widze, ze ok 8% ...

    Czyli nisza która ma bezpieczniejszy system niż android

  • 109. Data: 2020-12-16 10:03:12
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > na socjotechnice niż na wiedzy technicznej.

    I o socjotechnikę chodzi. Przejęcie jednego urządzenia/kanału jest
    łatwiejsze niż dwóch. SOCJOTECHNICZNIE OCZYWIŚCIE

  • 110. Data: 2020-12-16 10:05:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 12:11, _Master_ pisze:
    > Po co tyle bić piany.
    >
    > Rozłożenie autoryzacji na 2 różne urzadzenia (u mnie win8.1 + android)
    > zawsze jest lepsze niż jakieś apki na Androidzie + smsy na androidzie.
    >
    > TU NIE MA DYSKUSJI. Oczywiście zawsze znajdzie się użytkownik DEBIL co
    > sobie coś zainstaluje. Na to nikt nic nie poradzi.
    >
    > A swoją drogą mocno się zastanawiam czy w ogóle nie powrócić do Symbiana
    > czy WinMobile.
    > Do tego można mieć jakiś Androidowy tablet jak już ktoś musi bo się
    > udusi ;-)

    Dlaczego zakładasz, że większymi środkami (takimi, którymi
    ktoś by się zainteresował) dysponują jacyś ignoranci czy debile?
    Czy masz jakieś dane statystyczne, które by to potwierdzały
    czy opierasz się tylko na jakichś medialnych doniesieniach, ze
    ktoś tam kliknął w coś i mu zabrali kilkaset tysięcy?
    Czy może obracasz się wśród takich osób i stąd wrażenie?

    Znam osoby, które nie rozumieją zasad funkcjonowania
    rachunku w banku (zapisu środków) i wydaje im się, że
    jak nie mają dostępu elektronicznego (i ze wszystkim biegają
    fizycznie do oddziału z formularzami i płacą za to) to ich środki leżą
    w jakiejś szufladce w skarbcu i są niezagrożone.
    Oczywiście jak nie ma dostępu innego, to jest łatwiej reklamować
    ubytki, ale nie zmienia to faktu, że jak jest kasa, to i chętny się
    znajdzie.

    Ale czy statystycznie ludzie są aż tak nierozsądni, że nie dbają o swoje
    pieniądze?